More stories

Lancering Facebook at Work op 10 oktober

De persconferentie voor de Europese lancering van Facebook at Work vindt plaats op maandag 10 oktober in Londen. Eerder lekte al uit dat de zakelijke versie van Facebook deze maand zou starten.

Facebook

60 miljoen ondernemingen hebben bedrijfspagina op Facebook

Facebook Pages wordt inmiddels gebruikt door zeker 60 miljoen bedrijven, zo laat Facebook weten. Dat is 33 procent meer dan een jaar geleden.

Facebook

Facebook at Work start volgende maand

De zakelijke versie van Facebook gaat volgende maand eindelijk van start, zo meldt The Information op basis van ingewijden.

Facebook

Nieuwe call-to-actions bij Instagram

Instagram breidt zijn advertentieprogramma uit met vier reclamevormen om duidelijker call-to-actions te tonen voor webwinkels, merken en softwareontwikkelaars.

Online advertising

Gemeente Veere ontsluit begroting op Facebook

De gemeente Veere bericht voortaan ook over haar begroting via Facebook. Begrotingen, bestuursrapportages en jaarrekeningen zijn op deze manier makkelijker te raadplegen.

Facebook

Facebook met internationaal lookalike targeting

Facebook brengt vandaag twee nieuwe reclameproducten op de markt die zich speciaal richten op het MKB dat internationaal wil adverteren. Een daarvan is targeting op lookalikes.

Facebook

Verkoopbaas Facebook Benelux stapt op

De verkoopbaas van Facebook voor Benelux, Frankrijk, Spanje en Italië houdt het voor gezien. Paola Bonoma vertrekt op 16 september als gevolg van een interne reorganisatie.

Facebook

Kortingscode.nl opent winkel in Amsterdam

Kortingscode.nl opent eind deze maand een popupstore in de Amsterdamse binnenstad. Er wordt speciaal ruimte ingewijd voor socialinfluencers, maar de deuren staan ook open voor toevallige passanten en belangstellenden.

Retail

Facebook test headerbidding

Facebook zou zijn Audience Network willen uitbreiden met een relatief nieuwe reclametechniek: header bidding.

Facebook

Toch reclame in WhatsApp

WhatsApp vernieuwt zijn privacybeleid waardoor het voor bedrijven bijvoorbeeld mogelijk wordt om gebruikers berichtjes te sturen.

Customer Service

De ideale afmetingen van plaatjes bij sociale media (infographic)

Op elk potje past een deksel, maar bij sociale media is het wel een kwestie van secuur meten. Digitaal bureau Mainstreethost legt uit wat de ideale afmetingen zijn voor afbeeldingen bij de belangrijkste sociale platforms Facebook, Twitter, TweetDeck, Google+, Pinterest, LinkedIn, Instagram, Tumblr en YouTube.

Facebook

Zo wordt Facebook Live al ingezet

Facebook doet hard zijn best bedrijven ervan te overtuigen om videostreaming service Facebook Live te gebruiken. Met behulp van live video kunnen bedrijven gemakkelijk de interactie opzoeken met hun publiek, gebruikers of klanten. Waar zien we live video de komende tijd terug en hoe hebben bedrijven het al ingezet?

Facebook

Ook Facebook komt met filters en stickers

Niet alleen Instagram gaat Snapchat achterna, ook het moederbedrijf Facebook is bezig met een inhaalslag. Het bedrijf test een nieuwe cameramodus met stickers en filters.

Facebook

Facebooks App Event Optimization: wat kun je met deze targeting?

Facebook heeft een nieuwe service geïntroduceerd: App Event Optimization. Daarmee hoopt het adverteerders betere mogelijkheden te geven voor de targeting van app-reclames.

Online advertising

Media moeten impuls geven aan Facebook Live, Snapchat zet volgende stap

Techbedrijven en marketeers maken zich op voor de strijd om de kijker van live video. YouTube, Periscope (Twitter), Facebook en Snapchat doen dat allemaal op hun eigen manier, maar die laatste twee kruipen wel dichter naar elkaar toe. Facebook voerde onlangs belangrijke veranderingen door in Live – de videostreaming service – die dat onderschrijven. Live krijgt daarnaast de komende tijd een flinke impuls, Snapchat zelf zet juist de volgende stap en kondigt extra mogelijkheden aan voor adverteerders.

Contentmarketing