More stories

Instagram gaat over Snapchat heen in gebruik Stories

Instagram is druk bezig Snapchat te evenaren en in te halen met features en, belangrijker, gebruikscijfers. Het dagelijks gebruik van Instagram Stories is gestegen tot boven de tweehonderd miljoen.

Facebook

Facebook Messenger bereikt 1,2 miljard gebruikers

Facebook Messenger heeft nu 1,2 miljard actieve gebruikers. Dat maakte David Marcus van Facebook zojuist bekend.

Facebook

Nieuwe mijlpaal: 5 miljoen adverteerders bij Facebook

Facebook heeft niet minder dan 5 miljoen actieve adverteerders, zo heeft het sociale netwerk maandag bekend gemaakt. Alleen al in de laatste zeven maanden zijn er 1 miljoen bijgekomen. Driekwart daarvan bevindt zich buiten de VS.

Facebook

Nu ook gratis variant Facebook Workplace

Facebook introduceert een gratis versie van zijn zakelijke chatdienst Workplace, een tegenhanger van Slack.

Facebook

Plaatser Facebook like-knop verantwoordelijk voor privacy?

De Duitse rechter heeft het Hof van Justitie van de EU gevraagd of een websitehouder die de Facebook like-knop op zijn website plaatst waardoor persoonsgegevens van websitebezoekers worden doorgegeven aan Facebook, beschouwd kan worden als de verantwoordelijke in de zin van de privacywetgeving.

Legal

Facebook komt met nieuw video advertentieformaat

Facebook lanceert een nieuw advertentieformaat onder de noemer Collection. Het formaat moet gebruikers aan de hand van uitdagende video’s tot een aankoop zien te verleiden.

Facebook

Nieuwe functies voor Facebook Messenger

Facebook Messenger krijgt weer twee nieuwe functies. Gebruikers kunnen voortaan met emoji op elkaars berichten reageren.

Facebook

Vergrijzing op Facebook: hoe ziet de toekomst eruit?

Al tijden wordt er geroepen dat Facebook over haar hoogtepunt heen is. Het gebruikersaantal neemt nog steeds toe, maar dit is vooral te danken aan oudere doelgroepen. Het ‘daddy-on-the-dancefloor-syndroom’ is dan ook de reden dat steeds meer jongeren kiezen voor andere sociale netwerken, zoals Snapchat of Instagram. Wat betekent de toenemende vergrijzing voor de toekomst van Facebook?

Facebook

Edwin Tromp stapt in 90/24 Sports

Media-ondernemer Edwin Tromp investeert in 90/24 Sports en wordt er CEO. Het bedrijf, actief in Amsterdam en Londen, verzorgt de social media van bekende sporters. “We bereiken 100 miljoen fans en willen groeien naar 200 miljoen.”

Online marketing

Facebook en Binnenlandse Zaken proberen Nederlanders naar de stembus te krijgen

Nederlandse Facebookgebruikers zien op verkiezingsdag een opvallende herinnering om te gaan stemmen bovenaan hun tijdlijn. Dit zogenaamde Voter Megaphone-bericht bevat een link naar een kaart waarop Facebook gebruikers het dichtstbijzijnde stemlokaal kan vinden. Daarnaast vraagt het Facebookers of ze al gestemd hebben, zodat ze dat kunnen delen met hun vrienden en familie.

Facebook

Analyticsprogramma Facebook biedt inzicht in ruim 1 miljoen apps, sites en bots

Facebook levert via zijn analyticsprogramma inmiddels gegevens over ruim 1 miljoen apps, websites en bots, een kwart meer dan in september 2016.

Analytics

Facebook laat alle remmen los met video advertenties

Facebook breidt de mogelijkheden voor adverteerders op het gebied van video flink uit. Voortaan kunnen video’s ook door reclame onderbroken worden. Ook live video kan voortaan met advertenties verrijkt worden.

Facebook

Social media in 2017: de laatste statistieken

Een update van het actuele socialmediagebruik in Nederland. Hoeveel gebruikers heeft bijvoorbeeld Snapchat daadwerkelijk? Stagneert de groei van Facebook of groeit het netwerk nog steeds? In dit artikel bespreken we de groei van de verschillende kanalen. Niet alleen de groei in gebruikers, maar ook  de nieuwe mogelijkheden worden besproken.

Facebook

Facebook kondigt video-apps voor televisies aan

Facebook kondigt videoapps aan voor Apple TV, Amazon Fire TV en Samsung televisies, waarmee video’s die nu alleen in het nieuwsoverzicht verschijnen ook op een groot scherm te zien zijn.

Facebook

Nieuwe reclameoptie Facebook: video met geluid

Adverteerders op Facebook krijgen een nieuwe reclameoptie: videoreclame die ze enkel betalen wanneer de kijker het geluid erbij aanzet.

Facebook