More stories

Zelfs Facebook houdt zijn groei maar amper bij

Facebook blijft maar groeien. Het sociale netwerk telde afgelopen kwartaal 1,71 miljard actieve maandelijkse gebruikers, terwijl men zelf op 1,69 miljard had gerekend. Het aandeel Facebook steeg zojuist met 7 procent.

Facebook

‘Das experiment’ Facebook

De tandartsassistent in je Facebook-lijstje van mensen “die je misschien kent”. Kan, want er zijn momenten waarop jullie telefoons een tijdlang in dezelfde ruimte zijn geweest. Het is zo’n experiment van Facebook dat je doet afvragen op welke andere manieren je nog meer proefkonijn bent.

Facebook

Gericht adverteren via Facebook: alle opties (infographic)

Er zijn erg veel mogelijkheden om Facebook gebruikers gericht met advertenties te benaderen. Soms zie je door de bomen het bos niet meer. Denk aan interesses, demografische profielen en gedrag. Daarom heeft WordStream alle opties overzichtelijk op een rij gezet in een infographic.

Facebook

Facebook grijpt in: tijdlijn weer aangepast

Het gisteren aangekondigde besluit van Facebook om meer berichten van vrienden te laten zien op de tijdlijn, en minder berichten en video’s van media en bedrijven, heeft een belangrijke oorzaak: het gebruik van Facebook loopt al enige tijd terug.

Customer Engagement

500 miljoen gebruikers voor Instagram

Instagram telt inmiddels 500 miljoen gebruikers en twee derde gebruikt de app iedere dag. Dat heeft de Facebook-dochter zojuist bekend gemaakt.

Facebook

In enkele stappen het CMS aan Instant Articles gekoppeld

Dit voorjaar maakte Facebook de zogenaamde Instant Articles voor iedereen beschikbaar. Nadat eerder bedrijven als Buzzfeed en The New York Times al mochten proeven aan dit nieuwe format voor artikelen, kan nu iedere uitgever of site aan de slag. Menig CMS is er al op voorbereid. De stap om ermee te starten is dus klein.

CMS

Wat is Facebook Live? En hoe zet ik het zakelijk in?

De ultieme Facebook Live Streaming gids voor ondernemers en marketers. Alles wat je moet weten over Facebook Live Streaming Video voor je organisatie of bedrijf. Hoe het werkt. Wat de best practices zijn. wat je er zakelijk allemaal mee kan. Lees snel verder.

Facebook

‘Gebruik social media-apps sterk afgenomen’

Het gebruik van sociale media apps in het eerste kwartaal van 2016 in negen grote landen is ‘dramatisch’ gedaald. Zegt in elk geval het bedrijf SimilarWeb.

Facebook

De zin en onzin van het Facebook Audience Network

Tijdens het Congres Facebook Marketing woonden we een sessie bij van Jon Loomer, een van de voornaamste bloggers omtrent Facebook Advertising. Hier sprak hij onder andere over het Audience Network (ook wel doelgroepen netwerk genoemd) van Facebook, dat sterk in ontwikkeling is.

Facebook

KLM: 115.000 berichten via Facebook Messenger

KLM zag in de eerste maand van de koppeling met Facebook Messenger 115.000 berichten verwerkt. “Alle klantendiensten bij elkaar op je mobiel in één lijn tussen KLM en de klant”, vertelt Karlijn Vogel, Manager Social Media. “We kunnen je ook een nieuwe boarding pass toesturen.”

Customer Experience

Facebook stopt met Notify nieuwsapp

Facebook heeft zijn Notify nieuwsapp al na enkele maanden uit de roulatie gehaald. Onderdelen worden overgeheveld naar andere producten.

Facebook

Facebook sluit advertentiemarkt PBX

Facebook stopt met zijn advertentiemarktplaats FBX, waarmee via bijvoorbeeld Criteo en AppNexus geautomatiseerd desktop-advertenties konden worden ingekocht.

Programmatic

Nu ook browserextensie voor Belgbook

Belgbook, de site waar Belgische niet-Facebook leden toch Facebook-pagina’s kunnen bekijken, breidt verder uit.

Facebook

Samwers steken miljoenen in start-up influencermarketing

Het investeringsfonds van de Samwer-broers, Global Founders Capital, steekt miljoenen euro’s in influencermarketingplatform ReachHero. Met het nieuwe geld moet internationale expansie worden aangeslingerd.

Social

‘Wildgroei influencermarketing doet afbreuk aan kwaliteit’

Open marktplaatsen voor influencermarketing werken niet, het doet afbreuk aan de kwaliteit. Dat menen Myrthe Stapper en Dorit Roest, die daarom hun selectief werkende The Influencer Movement nu officieel lanceren.

Facebook