Facebooks App Event Optimization: wat kun je met deze targeting?
Facebook heeft een nieuwe service geïntroduceerd: App Event Optimization. Daarmee hoopt het adverteerders betere mogelijkheden te geven voor de targeting van app-reclames.
Facebook heeft een nieuwe service geïntroduceerd: App Event Optimization. Daarmee hoopt het adverteerders betere mogelijkheden te geven voor de targeting van app-reclames.
Techbedrijven en marketeers maken zich op voor de strijd om de kijker van live video. YouTube, Periscope (Twitter), Facebook en Snapchat doen dat allemaal op hun eigen manier, maar die laatste twee kruipen wel dichter naar elkaar toe. Facebook voerde onlangs belangrijke veranderingen door in Live – de videostreaming service – die dat onderschrijven. Live krijgt daarnaast de komende tijd een flinke impuls, Snapchat zelf zet juist de volgende stap en kondigt extra mogelijkheden aan voor adverteerders.
Facebook blijft maar groeien. Het sociale netwerk telde afgelopen kwartaal 1,71 miljard actieve maandelijkse gebruikers, terwijl men zelf op 1,69 miljard had gerekend. Het aandeel Facebook steeg zojuist met 7 procent.
De tandartsassistent in je Facebook-lijstje van mensen “die je misschien kent”. Kan, want er zijn momenten waarop jullie telefoons een tijdlang in dezelfde ruimte zijn geweest. Het is zo’n experiment van Facebook dat je doet afvragen op welke andere manieren je nog meer proefkonijn bent.
Er zijn erg veel mogelijkheden om Facebook gebruikers gericht met advertenties te benaderen. Soms zie je door de bomen het bos niet meer. Denk aan interesses, demografische profielen en gedrag. Daarom heeft WordStream alle opties overzichtelijk op een rij gezet in een infographic.
Het gisteren aangekondigde besluit van Facebook om meer berichten van vrienden te laten zien op de tijdlijn, en minder berichten en video’s van media en bedrijven, heeft een belangrijke oorzaak: het gebruik van Facebook loopt al enige tijd terug.
Instagram telt inmiddels 500 miljoen gebruikers en twee derde gebruikt de app iedere dag. Dat heeft de Facebook-dochter zojuist bekend gemaakt.
Dit voorjaar maakte Facebook de zogenaamde Instant Articles voor iedereen beschikbaar. Nadat eerder bedrijven als Buzzfeed en The New York Times al mochten proeven aan dit nieuwe format voor artikelen, kan nu iedere uitgever of site aan de slag. Menig CMS is er al op voorbereid. De stap om ermee te starten is dus klein.
De ultieme Facebook Live Streaming gids voor ondernemers en marketers. Alles wat je moet weten over Facebook Live Streaming Video voor je organisatie of bedrijf. Hoe het werkt. Wat de best practices zijn. wat je er zakelijk allemaal mee kan. Lees snel verder.
Het gebruik van sociale media apps in het eerste kwartaal van 2016 in negen grote landen is ‘dramatisch’ gedaald. Zegt in elk geval het bedrijf SimilarWeb.
Tijdens het Congres Facebook Marketing woonden we een sessie bij van Jon Loomer, een van de voornaamste bloggers omtrent Facebook Advertising. Hier sprak hij onder andere over het Audience Network (ook wel doelgroepen netwerk genoemd) van Facebook, dat sterk in ontwikkeling is.
KLM zag in de eerste maand van de koppeling met Facebook Messenger 115.000 berichten verwerkt. “Alle klantendiensten bij elkaar op je mobiel in één lijn tussen KLM en de klant”, vertelt Karlijn Vogel, Manager Social Media. “We kunnen je ook een nieuwe boarding pass toesturen.”
Facebook heeft zijn Notify nieuwsapp al na enkele maanden uit de roulatie gehaald. Onderdelen worden overgeheveld naar andere producten.
Facebook stopt met zijn advertentiemarktplaats FBX, waarmee via bijvoorbeeld Criteo en AppNexus geautomatiseerd desktop-advertenties konden worden ingekocht.
Belgbook, de site waar Belgische niet-Facebook leden toch Facebook-pagina’s kunnen bekijken, breidt verder uit.