Sprekers van Oger en Parfumado naar Emerce Fashion
Sprekers van Oger, het Amsterdam Fashion Institute en Parfumado komen naar Emerce Fashion op 17 september. Dat dit keer als thema heeft Fashion Forward.
Sprekers van Oger, het Amsterdam Fashion Institute en Parfumado komen naar Emerce Fashion op 17 september. Dat dit keer als thema heeft Fashion Forward.
Modebedrijven in Nederland lopen in internationaal opzicht voorop door RFID ook in te zetten voor visuele merchandising en het verbeteren van de klantbeleving. Dat zijn de meest in het oogspringende conclusies uit het groot internationaal onderzoek RFID barometer in retail, waarover brancheorganisatie GS1 bericht.
Manufy, een volledig Europese marktplaats voor duurzame kledingproductie, is vandaag van start gegaan. Het platform bregt kledingmerken en producenten met elkaar in contact.
Zalando bedient inmiddels meer dan 34 miljoen actieve klanten in heel Europa, een stijging van 20,4 procent op jaarbasis, zo meldt het Duitse bedrijf vanochtend in een toelichting op de kwartaalcijfers.
Door de coronacrisis verkocht fashionplatform Winkelstraat.nl in de maanden maart en april zestig tot tachtig procent meer vergeleken met het jaar ervoor. Dat vertellen de oprichters Joost van der Veer en Maurits de Gier aan RetailTrends.
Zalando is optimistisch over de toekomst na wat het noemt ‘een uitzonderlijk sterke prestatie in het tweede kwartaal van 2020’. De Duitse online retailer verwacht een sterke en winstgevende groei voor het hele jaar, waarbij de handelsomzet met 20 tot 25 procent zal groeien.
Flipkart, dat concurreert met Amazon in India, stort zich op de modesector met een investering van 35 miljoen dollar in Arvind Fashions.
Offline georiënteerde modewinkels in Europa hebben de door COVID-19 verloren omzet niet kunnen compenseren met toegenomen internethandel. De verliezen zijn groter dan de toch indrukwekkende digitale omzetsprongen. De consument en de tijd vragen om meer sociale en duurzame kleding.
In de periode maart tot juni zag H&M Group de online omzet met 36 procent stijgen. De organisatie investeert versneld in digitale handel, want het coronavirus bracht ook sluiting van fysieke winkels met zich mee en een omzetdaling over de volle breedte van vijftig procent.
De app United Wardrobe, waar modebewuste gebruikers tweedehands kleding kunnen kopen en verkopen, heeft het aantal van vier miljoen gebruikers bereikt.
Het coronakwartaal brengt voor Nike een enorme impuls op het digitale kanaal. De omzet steeg er met 75 procent tot een kleine twee miljard dollar.
Bijna een miljoen kijkers zagen op Instagram inmiddels de nieuwe collectie van de Congolese mode-ontwerpster Anifa Mvuemba. Het bijzondere eraan: de clips en de live show op IGTV bevatten onzichtbare modellen: de kleding speelt de hoofdrol.
Het aantal nieuwe verkooppartners op Zalando groeide in het eerste kwartaal 2020 bijna met een factor vier tot 350. De helft van de partners, modemerken en -retailers, besteedt de fulfillment uit aan het e-commerceplatform.
De omzet in het tweede kwartaal is bij H&M met vijftig procent gedaald vanwege het coronavirus. De helft van de winkels was twee maanden dicht. Het online kanaal bood nog enige compensatie, want daar groeiden de verkopen met 36 procent.
In een onderzoek naar grootschalige oplichting met bekende designerkleding heeft de politie drie mensen opgepakt. Meer dan honderd slachtoffers uit heel het land deden aangifte, nadat ze bestelde spullen niet geleverd kregen.