More stories

Modeverkopers Outfittery en Modomoto gaan samen

De Berlijnse modeverkopers Outfittery en Modomoto gaan samen. Samen bedienen ze 1 miljoen klanten en realiseerden ze afgelopen jaar een omzet van 80 miljoen euro, oplopend naar 100 miljoen in 2020. De naam Modomoto komt te vervallen.

Fashion

Nike bindt klanten met het meten van je schoenmaat

Welke maat schoenen heb ik? Nike, ’s werelds bekendste sportmerk, zoekt het antwoord op die vraag met Nike Fit, een app waarmee je door middel van augmented reality voeten scant en de juiste schoenmaat voor iedere Nike schoen vaststelt. Naast een conversiebooster zal Nike Fit het membership van Nike Plus aanjagen en klanten loyaler maken aan Nike.

Customer Loyalty

Modewinkels innoveren op duurzaamheid en online betalen

Hel en verdoemenis dwalen door de winkelstraten. Iedere week staat een ander failliet modebedrijf in de schijnwerpers op de catwalks iin de media. Steeds meer winkelpuien worden dichtgetimmerd. Maar: de online verkopen exploderen. Welke bedrijven zijn de overlevers in deze disruptie en hoe krijgen ze dat voor elkaar?

Strategy

Wie is er bang voor de big bad marketplace?

Wat is de impact op je organisatie bij het opzetten van een online marketplace? Een multi-vendor e-commerce portal is een geweldige manier om je marktpositie te versterken, maar houdt wel in dat je businessmodel ingrijpend verandert. Met deze tips kom je beslagen ten ijs.

Marketplaces

Een sterke missie maakt een sterk merk

We zijn superloyaal aan een merk waarvan we écht houden. Maar in hoeverre hebben brand managers en marketeers invloed op hoe de consument het merk ervaart? Betekenisvolle merken die een gevoel kunnen losmaken bij consumenten maken het verschil en onderscheiden zich van de rest in deze drukke wereld waarin we ontelbare mogelijkheden hebben. Dit zijn de lessen van branding experts die tijdens SXSW inspirerende presentaties gaven.

SxSW

Eén gecentraliseerd e-commerceplatform ontwikkelen? Gebruik deze praktische tips

De digitalisering heeft ook effect op de winkelvloer. Klanten zien geen verschil tussen offline en online kanalen en verwachten overal dezelfde beleving. De consument shopt nog altijd het liefst in de winkel, maar de customer journey is drastisch veranderd. Er zijn veel meer touchpoints, die vaak invloed hebben op elkaar. Twee derde van de consumenten die online iets kopen heeft bijvoorbeeld voor of na de transactie de winkel bezocht. Hoe kun je als fashion-retailer inspelen op die veranderde mindset? En welke rol speelt IT hierin? Door een gecentraliseerd e-commerceplatform te ontwikkelen, lees in deze whitepaper hoe je dit doet. 

E-commerce platforms

Emerce Fashion: de foto’s

Vertegenwoordigers van Mexx, Ace & Tate, United Wardrobe, Bamingo, Buckaroo en The Fabricant waren donderdag te horen tijdens Emerce Fashion, waar zo’n 250 fashion professionals en e-commerce experts samenkwamen om alles te horen over de combinatie van tech, fashion en e-commerce. Peter Boer maakte de foto’s. Zijn volledige reportage vind je hier.

Fashion

Webshops en consumenten dupe van verboden verticale afspraken

Dat er afspraken worden gemaakt tussen leveranciers en webwinkels, is logisch. En dat die afspraken soms in strijd zijn met de wet, of op zijn minst discutabel zijn, is helaas niet nieuw. Gelukkig heeft de ACM onlangs aangekondigd strenger te gaan controleren op verboden afspraken. Maar vooral de handhaving daarvan is een must, zodat webwinkels en consumenten niet langer de dupe zijn.

Legal

7 tips voor de optimalisatie van de customer journey

Een klantreis inzichtelijk maken: Dat betekent dat je allereerst de touchpoints in kaart brengt. Vervolgens achterhaal je bij elk moment wat de behoefte is van de klant, hoe je het de klant zo gemakkelijk mogelijk kan maken en op welke momenten je écht onderscheidend wilt zijn door een onvergetelijke ervaring te creëren. Dit zijn de stappen om dat voor elkaar te krijgen.

Customer Experience

‘Alles draait om die genadeloze consument’

“Opnieuw een keten die uitstel van betaling aanvraagt. Opnieuw vallen (fysieke) retailers met bosjes en verdwijnen uit het straatbeeld. Sissy Boy, Coolcat, Intertoys, Op=Op Voordeelshop; ooit grote publiekstrekkers, maar inmiddels verleden tijd. Hopelijk worden de lege panden opgevuld door lokale winkelhelden of ketens die het wel begrepen hebben. Met een beetje pech blijven ze leeg.”

Customer Loyalty

V&D en modeplatform To Be Dressed bundelen krachten

Vroom & Dreesmann, tegenwoordig alleen nog een webwinkel, heeft voor een onbekend bedrag een aanzienlijk belang genomen in modeplatform To Be Dressed om de online groeiambities te versnellen.

Fashion

CoolCat gaat alleen nog door als webwinkel

De kledingwinkels van CoolCat gaan komende maanden alsnog dicht. Eigenaar Retail Beheer wil het merk alleen nog als webshop voortzetten. Mogelijk verliezen honderden mensen hun baan.

Fashion

Connected commerce: Hoe je een bijzondere shopping experience creëert

Een onderscheidende customer experience is onontbeerlijk. Maar hoe bind je klanten van de eerste interactie tot en met de aankoop van een product en daarna langdurig aan je merk? Waar laten de Amazons van deze wereld punten liggen en kunnen individuele merken scoren? En hoe ziet een moderne e-commerce-architectuur eruit die bedrijven in staat stelt om via alle kanalen snel op nieuwe trends in te spelen?

Customer Experience

Betalen? Modewebwinkels zoeken naar manieren om retouren terug te dringen

Modewebwinkels worstelen met retourzendingen en overwegen kosten te rekenen voor retourzendingen. Retouren zijn al een tijdje het gesprek van de dag bij webwinkels die kleding en modeartikelen verkopen. Waar retouren bij webwinkels rond de drie tot vijf procent liggen, lopen die bij fashionwebwinkels soms op tot dertig, veertig of zelfs vijftig procent. En dat is uiteindelijk een onhoudbare zaak.

Fashion

Chabuduo in retail en customer loyalty: dit zijn de lessen uit China

De Chinese economie is om uiteenlopende redenen de afgelopen twintig jaar geëxplodeerd. Ik ging naar China om met eigen ogen te zien en te ervaren wat dit nou zo bijzonder maakt. Wat kunnen we leren van onbemande winkels, QR-codes (jawel), gezichtsherkenning, betaalsystemen en Chinees retailtainment? En wat is eigenlijk Chabuduo?

Customer Loyalty