Sam Friday en Bringly starten avondbezorging
Kledingmerk Sam Friday is een samenwerking aangegaan met Bringly voor het bezorgen van bestellingen per fietskoerier in Amsterdam.
Kledingmerk Sam Friday is een samenwerking aangegaan met Bringly voor het bezorgen van bestellingen per fietskoerier in Amsterdam.
De coronacrisis heeft onmiskenbaar invloed op het winkelgedrag. Dat zegt Zalando op basis van eigen gegevens.
Ook Zalando heeft een flinke klap gekregen van de coronacrisis. Januari en februari lieten nog een sterke groei zien, maar in de drie weken na 9 maart daalde de handelsomzet van alle partners met 8 procent. Na 30 maart begon de markt weer aan te trekken.
Suitsupply gaat haar 24 Nederlandse winkels heropenen. Het modemerk sloot bijna een maand geleden als een van de eerste Nederlandse ketens haar winkels om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Daarna werd er alleen nog online verkocht.
Moderetailer WE Fashion zet veertienduizend kledingstukken op bol.com en vergroot daarmee zijn digitale bereik met meer dan tien miljoen winkelbezoekers.
Modeconcern Inditex, waar Zara onder valt, heeft in 2019 een omzet van 3,9 miljard euro gerealiseerd. Het digitale kanaal is goed voor veertien procent van de concernomzet. Nu alle fysieke winkels dicht zijn, moet het digitale kanaal zich bewijzen.
Amazon is een van de grootste online moderetailers in het Verenigd Koninkrijk. Maar dan wel alleen wat betreft mannenkleding.
Zalando kreeg er in 2019 4,6 miljoen nieuwe klanten bij, waarmee het totaal op 31 miljoen komt. Tweedehands kleding komt dit najaar in de schappen van de modewinkel. Daarnaast komt er ook meer luxe kleding.
Het College van Bestuur van de Hogeschool van Amsterdam heeft Troy Nachtigall benoemd tot lector Fashion & Research Technology. Nachtigall heeft een stevige carrière op het gebied van design.
Zalando maakt vandaag bekend dat het eigen label ZIGN nu volledig bestaat uit artikelen met meer duurzame materialen. Alle nieuwe […]
De vijfduizend fysieke winkels van H&M Group worden versneld aangepast aan het veranderende winkelgedrag van de consument. Winkels moeten meer inspiratie gaan bieden, nauw vervlochten zijn met het online kanaal en ook de rol van mini-magazijn vervullen voor de webshop.
De luxe online modewinkel Farfetch haalt 250 miljoen dollar nieuw geld op bij Tencent en investeerder Dragoneer.
Bol.com opent vandaag zijn mogelijk laatste eigen winkel en denkt dat daarmee het assortiment compleet is. In de shop: mannen- en vrouwenkleding. Het grootste gedeelte van het assortiment ligt in de schappen bij verkooppartners, zoals bekende merken en retailers.
Klanten van H&M in Nederland kunnen nu kleding shoppen, meenemen en hoeven dat pas later te betalen als ze thuis zijn. De kledingwinkel werkt hiertoe samen met betaalprovider Klarna.
Criteo heeft in samenwerking met het connected commerce institute een rapport opgesteld waarin alle sectoren worden geïnformeerd en gepromoot voor een “groenere” en meer welvarende retail. Download het rapport nu om erachter te komen hoe retail verandert en wat klanten over de hele wereld zeggen.