WE Fashion gaat verkopen op bol.com
Moderetailer WE Fashion zet veertienduizend kledingstukken op bol.com en vergroot daarmee zijn digitale bereik met meer dan tien miljoen winkelbezoekers.
Moderetailer WE Fashion zet veertienduizend kledingstukken op bol.com en vergroot daarmee zijn digitale bereik met meer dan tien miljoen winkelbezoekers.
Modeconcern Inditex, waar Zara onder valt, heeft in 2019 een omzet van 3,9 miljard euro gerealiseerd. Het digitale kanaal is goed voor veertien procent van de concernomzet. Nu alle fysieke winkels dicht zijn, moet het digitale kanaal zich bewijzen.
Amazon is een van de grootste online moderetailers in het Verenigd Koninkrijk. Maar dan wel alleen wat betreft mannenkleding.
Zalando kreeg er in 2019 4,6 miljoen nieuwe klanten bij, waarmee het totaal op 31 miljoen komt. Tweedehands kleding komt dit najaar in de schappen van de modewinkel. Daarnaast komt er ook meer luxe kleding.
Het College van Bestuur van de Hogeschool van Amsterdam heeft Troy Nachtigall benoemd tot lector Fashion & Research Technology. Nachtigall heeft een stevige carrière op het gebied van design.
Zalando maakt vandaag bekend dat het eigen label ZIGN nu volledig bestaat uit artikelen met meer duurzame materialen. Alle nieuwe […]
De vijfduizend fysieke winkels van H&M Group worden versneld aangepast aan het veranderende winkelgedrag van de consument. Winkels moeten meer inspiratie gaan bieden, nauw vervlochten zijn met het online kanaal en ook de rol van mini-magazijn vervullen voor de webshop.
De luxe online modewinkel Farfetch haalt 250 miljoen dollar nieuw geld op bij Tencent en investeerder Dragoneer.
Bol.com opent vandaag zijn mogelijk laatste eigen winkel en denkt dat daarmee het assortiment compleet is. In de shop: mannen- en vrouwenkleding. Het grootste gedeelte van het assortiment ligt in de schappen bij verkooppartners, zoals bekende merken en retailers.
Klanten van H&M in Nederland kunnen nu kleding shoppen, meenemen en hoeven dat pas later te betalen als ze thuis zijn. De kledingwinkel werkt hiertoe samen met betaalprovider Klarna.
Criteo heeft in samenwerking met het connected commerce institute een rapport opgesteld waarin alle sectoren worden geïnformeerd en gepromoot voor een “groenere” en meer welvarende retail. Download het rapport nu om erachter te komen hoe retail verandert en wat klanten over de hele wereld zeggen.
Een nieuwe oplossing van L’Oréal Technology Incubator, die deze week al wordt gedemonstreerd op de CES in Las Vegas, stelt een huidcrème samen na analyse van de huid van de gebruiker. In de toekomst kunnen ook lippenstift en fond de teint op maat worden gemaakt.
Het Belgische modeconcern FNG sluit bijna alle winkels van Steps en Promiss. In totaal gaan 52 winkels dicht. Het bedrijf kiest voor online groei, meldt onder meer Retaildetail.
Er was een tijd waarin vrouwen kleren uitzochten voor hun mannen. Tegenwoordig kun je dat ook door een bedrijf laten doen. House of Einstein is zo’n bedrijf. “Wij zijn een online personal shopping service voor mannen. Zij ontvangen een box met kleding die speciaal op maat is samengesteld door een personal shopper”, aldus founder Mei Ling Tan. Maatwerk dus, maar wel gebouwd op een platform. Een platform dat inmiddels ook als SAAS product aan derden wordt verkocht onder de naam Gustein. “House of Einstein bestaat en Gustein is de technologietak. We hebben nu twee hele mooie bedrijven. House of Einstein gaat heel erg de vruchten plukken van de technologische stappen die wij kunnen zetten met Gustein.”
Medeoprichter Barry Kikkert houdt het voor gezien bij online modeplatform To Be Dressed. Hij wil iets anders gaan doen.