Zalando verkoopt dochter Kickz
Zalando verkoop Kickz. Deze online retailer van sportkleding heeft het Duitse bedrijf niet langer nodig, omdat Zalando zelf een nagenoeg identiek aanbod heeft.
Zalando verkoop Kickz. Deze online retailer van sportkleding heeft het Duitse bedrijf niet langer nodig, omdat Zalando zelf een nagenoeg identiek aanbod heeft.
Webwinkel Loavies denkt erover na om in de toekomst fysieke winkels te openen. Dat laat medeoprichter Jorn van Klooster weten in een interview met RetailTrends.
H&M Nederland zet voortaan fietskoeriers in om online bestellingen te bezorgen. Nederland is het allereerste land waar het modehuis deze leveringsoptie aan klanten aanbiedt.
Het tweedehands modeplatform United Wardrobe start een nieuwe sectie speciaal voor baby- en kinderkleding.
Zalando heeft tijdens zijn vijfde Cyber Week 840.000 nieuwe klanten verwelkomd. Het handelsvolume van aangesloten partners steeg de afgelopen dagen, inclusief Black Friday en Cyber Monday, met 32 procent.
De Europees werkend marktplaats-app voor handel in tweedehands kleding Vinted heeft 128 miljoen euro venture capital opgehaald.
Instagram beweegt zo sterk naar het e-commercedomein dat het niet bevreemdt dat het Amerikaanse bedrijf een pop-upstore met mode- en cosmetica-artikelen uitprobeert.
92 procent van de Europese millennials zal in 2020 gebruik willen maken van mobiel betalen. Zo’n 68 procent van de Europeanen maakte in 2017 al gebruik een vorm van mobiel betalen met een digitale portemonnee (digital wallet). De betaalmethode mobiel betalen wordt steeds populairder. Maar is dit alleen een handige gadget voor je klanten? En wat levert mobiel betalen op?
Omoda staat op het punt zijn activiteiten uit te breiden naar Denemarken en daarna, in de loop van 2020, naar andere landen in Scandinavië.
Kinderkledingwinkel Kleertjes.com stelt zijn winkelvloer open voor derde partijen. Daarmee omarmt het een marktplaatsmodel zodat het, onder voorwaarden, zijn aanbod kan vergroten. Daarnaast lanceert nu ook productcategorie speelgoed.
De Nederlandse webshop LOAVIES opent 15 november de deuren van haar allereerste Nederlandse pop-up store in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht. Hier draait alles om de nieuwe party collectie, die op 14 november ‘groots’ wordt gelanceerd.
Nike trekt terug als verkoper op Amazon en geeft strategisch voorrang aan zijn eigen e-commercekanalen. Kleding van het sportmerk verdwijnt niet helemaal bij de e-commercegigant, omdat de kledingfabrikant hechte banden met een select aantal online wederverkopers heeft gesloten.
Merken en fabrikanten gaan per 1 januari 2020 25 procent verkoopcommissie betalen over de bruto-omzet. Het bedrijf wil over vier jaar bijna de helft van zijn omzet hieruit halen.
bol.com zou vanaf begin 2020 ook kleding en mode-artikelen gaan verkopen via zijn platform, de enige grote productgroep waarin het tot nu toe niet voorziet. Volgens het FD lopen er gesprekken met verscheidene grote merken.
Zalando heeft met 1 miljard bezoeken aan zijn site een nieuw record gebroken; het is 37 procent meer dan een jaar terug. Het aantal klanten is dan ook sterk gegroeid, met 17,5 procent naar 29,5 miljoen.