More stories

Zalando verkoopt dochter Kickz

Zalando verkoop Kickz. Deze online retailer van sportkleding heeft het Duitse bedrijf niet langer nodig, omdat Zalando zelf een nagenoeg identiek aanbod heeft.

Fashion

Kledingmerk Loavies denkt aan fysieke winkels

Webwinkel Loavies denkt erover na om in de toekomst fysieke winkels te openen. Dat laat medeoprichter Jorn van Klooster weten in een interview met RetailTrends.

Fashion

H&M gaat online aankopen op de fiets bezorgen

H&M Nederland zet voortaan fietskoeriers in om online bestellingen te bezorgen. Nederland is het allereerste land waar het modehuis deze leveringsoptie aan klanten aanbiedt.

Fashion

United Wardrobe breidt uit met baby- en kinderkleding

Het tweedehands modeplatform United Wardrobe start een nieuwe sectie speciaal voor baby- en kinderkleding.

Fashion

Zalando verwelkomt 840.000 nieuwe klanten

Zalando heeft tijdens zijn vijfde Cyber Week 840.000 nieuwe klanten verwelkomd. Het handelsvolume van aangesloten partners steeg de afgelopen dagen, inclusief Black Friday en Cyber Monday, met 32 procent.

E-commerce

Vinted haalt 128 miljoen euro groeigeld op

De Europees werkend marktplaats-app voor handel in tweedehands kleding Vinted heeft 128 miljoen euro venture capital opgehaald.

Marketplaces

Instagram test pop-upstore in Berlijn

Instagram beweegt zo sterk naar het e-commercedomein dat het niet bevreemdt dat het Amerikaanse bedrijf een pop-upstore met mode- en cosmetica-artikelen uitprobeert.

Influencer marketing

Waarom mobiel betalen onderdeel moet zijn van jouw betaalstrategie

92 procent van de Europese millennials zal in 2020 gebruik willen maken van mobiel betalen. Zo’n 68 procent van de Europeanen maakte in 2017 al gebruik een vorm van mobiel betalen met een digitale portemonnee (digital wallet). De betaalmethode mobiel betalen wordt steeds populairder. Maar is dit alleen een handige gadget voor je klanten? En wat levert mobiel betalen op?

E-commerce
Premium

Omoda breidt uit naar Scandinavië

Omoda staat op het punt zijn activiteiten uit te breiden naar Denemarken en daarna, in de loop van 2020, naar andere landen in Scandinavië.

E-commerce

Kleertjes.com over op marktplaatsmodel

Kinderkledingwinkel Kleertjes.com stelt zijn winkelvloer open voor derde partijen. Daarmee omarmt het een marktplaatsmodel zodat het, onder voorwaarden, zijn aanbod kan vergroten. Daarnaast lanceert nu ook productcategorie speelgoed.

Marketplaces

LOAVIES opent pop-up store in Utrecht

De Nederlandse webshop LOAVIES opent 15 november de deuren van haar allereerste Nederlandse pop-up store in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht. Hier draait alles om de nieuwe party collectie, die op 14 november ‘groots’ wordt gelanceerd.

Fashion
Premium

Nike weg van Amazon, ‘eigen e-commerce first’

Nike trekt terug als verkoper op Amazon en geeft strategisch voorrang aan zijn eigen e-commercekanalen. Kleding van het sportmerk verdwijnt niet helemaal bij de e-commercegigant, omdat de kledingfabrikant hechte banden met een select aantal online wederverkopers heeft gesloten.

E-commerce
Premium

Provisie Zalando naar 25 procent

Merken en fabrikanten gaan per 1 januari 2020 25 procent verkoopcommissie betalen over de bruto-omzet. Het bedrijf wil over vier jaar bijna de helft van zijn omzet hieruit halen.

Fashion
Premium

‘bol.com opent webwinkel voor kleding en modeartikelen’

bol.com zou vanaf begin 2020 ook kleding en mode-artikelen gaan verkopen via zijn platform, de enige grote productgroep waarin het tot nu toe niet voorziet. Volgens het FD lopen er gesprekken met verscheidene grote merken.

E-commerce

Meer dan 1 miljard bezoeken voor site Zalando in derde kwartaal

Zalando heeft met 1 miljard bezoeken aan zijn site een nieuw record gebroken; het is 37 procent meer dan een jaar terug. Het aantal klanten is dan ook sterk gegroeid, met 17,5 procent naar 29,5 miljoen.

E-commerce