Kledingwinkel CoolCat failliet, webwinkel blijft open
Kledingwinkel CoolCat is failliet. De webwinkel en de fysieke winkels blijven tot nader order open. Er werken 1180 mensen bij […]
Kledingwinkel CoolCat is failliet. De webwinkel en de fysieke winkels blijven tot nader order open. Er werken 1180 mensen bij […]
Customerservice is allang niet meer het afvoerputje van het bedrijf. Hoe meer je investeert in de klantenservice, des te beter worden je product, marketing en sales. Marlous Heiser, senior manager Global Consumer Service bij adidas geeft haar visie hierop.
bol.com biedt voortaan 140.000 schoenen op zijn platform, een verviervoudiging sinds afgelopen september. Dit resultaat is grotendeels te danken aan de samenwerking met verschillende verkooppartners van modeschoenen.
Modehuis OTTO viert zijn 40-jarig bestaan in Nederland met naar eigen zeggen ‘flinke kortingen op alle mode’.
Rapper Lil Kleine opent vandaag de webshop bij zijn net gelanceerde kledinglijn Jorik. De webwinkel sluit iedere maand tijdelijk om het assortiment te updaten met tijdelijke exclusief verkrijgbare items.
Het Nederlandse SafeSize heeft 10 miljoen euro opgehaald in een Series B investeringsronde. Het kapitaal is afkomstig van een consortium van zowel huidige investeerders 3TS Capital Partners en Convent Capital, als additionele strategisch investeerders.
Zalando breidt zijn beauty-aanbod uit naar Zweden, Denemarken, Frankrijk, België en Italië in de komende twee maanden. Nederland hoort daar dus nog niet bij. De producten waren al beschikbaar in Duitsland, Oostenrijk en Polen.
Vente Privée staakt voor onbepaalde tijd zijn Engelse activiteiten. Het wordt niet met zoveel woorden benoemd, maar de onzekerheid over de brexit lijkt de aanleiding tot de beslissing.
Beleggers reageren enthousiast op de financiële cijfers van Zalando en belonen het aandeel met een plus van 18 procent. De omzetverwachting werd aan de bovenkant van de marge gerealiseerd.
Spijkerbroekenfabrikant Levi’s zet ongeveer 4 procent van zijn omzet om via onlineverkoop, zo blijkt uit de cijfers over het afgelopen jaar. Dat komt neer op zo’n 223 miljoen dollar op een totale omzet van 5,5 miljard.
Sportwinkelketen Foot Locker koopt voor honderd miljoen dollar een strategisch minderheidsbelang in GOAT Group, eigenaar van de gelijknamige marktplaats voor handel in exclusief sneakers.
Het ‘Holiday Season’ behoort traditiegetrouw tot de hoogtijdagen voor de e-commerce-sector. De kassa’s van de webwinkels hebben flink gerinkeld, maar wat zijn de lessen van het najaar?
Tesla heeft een fanshop geopend op Amazon. Daarin ligt een selectie van de merchandise die de autofabrikant via zijn eigen webshop aanbiedt.
H&M Group heeft de online omzet in 2018 met 22 procent zien stijgen tot drie miljard euro. Het omzetdeel van het digitale kanaal nam toe van 12,5 tot 14,5 procent.
Zalando heeft een enorm aantal retourzendingen van kledingstukken en wil dat terugdringen, omdat kennelijk de kosten en het gedoe toch fors in de papieren gaan lopen. Maar lastig is dat wel natuurlijk, want retourzenden binnen veertien dagen is een recht dat je als consument hebt, en je mag als bedrijf dat recht niet inperken. Ook niet met indirecte trucjes. Dus hoe ver mag Zalando hierin gaan?