More stories

Koers Zalando +18% op kwartaalcijfers

Beleggers reageren enthousiast op de financiële cijfers van Zalando en belonen het aandeel met een plus van 18 procent. De omzetverwachting werd aan de bovenkant van de marge gerealiseerd.

Fashion
Premium

4 procent omzet Levi’s via e-commerce

Spijkerbroekenfabrikant Levi’s zet ongeveer 4 procent van zijn omzet om via onlineverkoop, zo blijkt uit de cijfers over het afgelopen jaar. Dat komt neer op zo’n 223 miljoen dollar op een totale omzet van 5,5 miljard.

Fashion

Foot Locker stopt 100 miljoen in sneakershop

Sportwinkelketen Foot Locker koopt voor honderd miljoen dollar een strategisch minderheidsbelang in GOAT Group, eigenaar van de gelijknamige marktplaats voor handel in exclusief sneakers.

Venture

Wat het afgelopen ‘Holiday Season’ ons leert over online shopgedrag

Het ‘Holiday Season’ behoort traditiegetrouw tot de hoogtijdagen voor de e-commerce-sector. De kassa’s van de webwinkels hebben flink gerinkeld, maar wat zijn de lessen van het najaar?

Strategy

Tesla opent fanshop op Amazon

Tesla heeft een fanshop geopend op Amazon. Daarin ligt een selectie van de merchandise die de autofabrikant via zijn eigen webshop aanbiedt.

Marketplaces

Online omzetdeel H&M groeit

H&M Group heeft de online omzet in 2018 met 22 procent zien stijgen tot drie miljard euro. Het omzetdeel van het digitale kanaal nam toe van 12,5 tot 14,5 procent.

Fashion

Zó wil Zalando voorkomen dat kleren na één keer dragen worden teruggestuurd

Zalando heeft een enorm aantal retourzendingen van kledingstukken en wil dat terugdringen, omdat kennelijk de kosten en het gedoe toch fors in de papieren gaan lopen. Maar lastig is dat wel natuurlijk, want retourzenden binnen veertien dagen is een recht dat je als consument hebt, en je mag als bedrijf dat recht niet inperken. Ook niet met indirecte trucjes. Dus hoe ver mag Zalando hierin gaan?

Legal

Mode zoekmachine Lyst landt in Nederland

De internationale mode-zoekmachine Lyst richt zich vanaf deze week ook op de Nederlandse markt. Al eerder lanceerde Lyst lokale platforms voor Italië, Spanje, Duitsland en Frankrijk.

Fashion

Mode- en schoenenbranche profiteerde van Black Friday

De mode- en schoenenbranche sluit 2018 positief af. November was de best scorende omzetmaand van het laatste kwartaal. Dat is te danken aan het Black Friday en Cyber Monday effect, zegt Inretail.

Fashion

Buyers regret: hoe je twijfels van je klanten wegneemt

Je hebt een paar sneakers gekocht die eigenlijk te prijzig zijn. Diezelfde dag heb je je vrienden op het hart gedrukt dat je die sneakers echt nodig hebt omdat het een limited edition betreft. Of je hebt een nieuwe televisie gekocht, maar twijfelt of je toch niet voor dat andere model had moeten kiezen. Herkenbaar? Cognitieve dissonantie speelt hierbij een rol.

Customer Engagement

11 e-commerce trends die je tegenkomt op de Webwinkel Vakdagen

De Webwinkel Vakdagen vormen deze week weer een van de grootste e-commerce events van de Benelux. Deze 11 e-commercetrends kun je tegenkomen op de beurs. 

E-commerce

Nieuwe versie kleding marktplaats United Wardrobe eind januari live

Eind januari staat er een compleet nieuwe versie van het platform United Wardrobe live. Het Utrechtse bedrijf, dat kledingkasten met elkaar verbindt, hoopt binnen drie jaar internationaal marktleider te zijn met de ‘grootste kleding marktplaats ter wereld’.

Fashion

Amazon met sampling als reclameproduct cosmetica

Amazon ontwikkelt een nieuw reclameproduct dat in de fysieke retail al eeuwenoud is: sampling. Het gaat proefmonsters versturen aan klanten die in cosmetica zijn geïnteresseerd.

Online advertising

‘Nederlandse omzet Miinto verdubbeld in 2018’

Online boutiqueplatform Miinto heeft vorig jaar een omzet van 67 miljoen euro gerealiseerd. De Nederlandse activiteiten verdubbelden qua omzet bijna […]

Fashion

Webwinkel Galeria Inno gaat dicht

De webwinkel van Galeria Inno gaat eind deze maand dicht. Dat mailde de Belgische kledingwinkelketen een dezer dagen naar haar klanten.

Fashion