More stories

Hoe zien martech stacks eruit in Health, FMCG, Financials en Retail?

Voor de meeste bedrijven vertegenwoordigt marketingtechnologie nu 26 procent van het totale marketingbudget. Dit maakt martech een van de grootste kostenposten van een bedrijf. Dit is logisch gezien de hoeveelheid data die bedrijven tegenwoordig gebruiken om door het digitale landschap te manoeuvreren. Negentig procent van alle data op het internet is gecreëerd in de afgelopen vier jaar blijkt uit cijfers van Microfocus. Dit maakt marketingtechnologie hét belangrijkste component van je marketingstrategie. Maar wanneer was de laatste keer dat je elke oplossing in je martech stack hebt geëvalueerd? En wat is de toegevoegde waarde van elke technologie apart voor het behalen van je marketingdoelstellingen?

Financials

Finance Friday – digitale innovatie highlights in één overzicht

Dat digitale innovatie ‘hot’ is binnen de financiële dienstverlening weet iedereen inmiddels wel. Maar wat gebeurt er nou eigenlijk allemaal op dit vlak?

Financials

Europese Commissie start mededingingsonderzoeken naar Apple

Er komen formele onderzoeken door de Europese Commissie naar de iOS App Store en Apple Pay. De belangrijkste bezwaren zijn de commissie van 30 procent die Apple rekent over betalingen die via de apps lopen en het alleenrecht op NFC-toegang voor Pay.

Legal
Premium

Moederbedrijf TikTok mikt op banklicentie

Het Chinese ByteDance, moederbedrijf van TikTok, mikt op een digitale bankvergunning in samenwerking met een partij in Singapore.

Venture

Fintech Cobase haalt 10 miljoen euro op

Fintechbedrijf Cobase heeft 10 miljoen euro aan groeikapitaal opgehaald. De Noord-Europese bank Nordea en het Franse Crédit Agricole CIB voegen zich als aandeelhouders bij grootaandeelhouder ING.

Financials
Premium

Stocard breidt uit met contactloos betalen

De app voor spaar- en klantenkaarten Stocard breidt uit met contactloos betalen. Het bedrijf is over de vijftig miljoen gebruikers heen gegaan, met Nederland als verhoudingsgewijs grootste land.

Payment
Premium

Start-up Dyme zonder Dragons Den naar 100.000 gebruikers

Het bedrijf achter de slimme bespaarapp Dyme heeft maandelijks zo’n honderdduizend actieve gebruikers. Aan het begin van de zomer begint het zijn eerste buitenlandse proef.

Financials

Hoe gebruiken bedrijven in de financiële sector hun CMS?

In 2020 bracht Magnolia haar State of CMS-rapport uit, waarin de plannen voor contentmanagement, uitdagingen en voorkeuren van 200 marketeers en IT-professionals werden onderzocht. Dit eBook gaat dieper in op het onderzoek van Magnolia en onderzoekt de unieke behoeften en uitdagingen van marketeers in de financiële sector. Met deze analyse onderzoeken we de hindernissen die financiële marketeers moeten overwinnen, de groeiende kloof tussen marketing- en IT-teams en hoe nieuwe AI- en omnichannel-technologieën de CMS-markt veranderen.

CMS

Finance Friday – Mei 2020

Dat digitale innovatie ‘hot’ is binnen de financiële dienstverlening weet iedereen inmiddels wel. Maar wat gebeurt er nou eigenlijk allemaal op dit vlak?

Financials

Vanaf heden zijn ook cryptodienstverleners gebonden aan de Wwft-verplichtingen

Per 21 mei 2020 is de gewijzigde Nederlandse Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme, beter bekend als de Wwft, formeel in werking getreden.

Crypto

9 miljoen euro voor machine learning kredietverstrekker Floryn

Zakelijk kredietverstrekker Floryn heeft in een nieuwe investeringsronde 9 miljoen euro opgehaald. Dit deden ze bij venture capitalist Endeit Capital en bestaande aandeelhouders, waaronder Peak Capital.

Financials

Anieke Lamers (Social Impact Ventures): ‘Commercieel rendement en impact kunnen écht hand in hand gaan’

Anieke Lamers is Investment Manager bij Social Impact Ventures, een van de eerste impact-gedreven venture capital fondsen in Europa.

Financials

Hoe ABN AMRO innovatie gebruikt om als bedrijf verder te groeien

De financiële wereld heeft de laatste jaren een vlucht gemaakt door de vele innovatie-initiatieven van onder andere de FinTech bedrijven.

Financials

Succesvolle innovatie bij ABN AMRO met het DARE-programma

In deze aflevering van de podcast ‘Innovative Leaders by INFO’ gaat Remmert Stipdonk in gesprek met Marcella Simons – Innovatiemanager en product owner – van ABN AMRO over het DARE innovatieprogramma. Zij gaan in gesprek over innoveren binnen een corporate omgeving, waarom DARE nodig is, lange termijn-innovaties, snelheid, stage gates, meetinstrumenten, innovatielessen en toekomstdromen.

Financials

Nieuwe naam voor digitale portemonnee van Facebook

Novi is de naam voor de digitale portemonnee van Facebook, die eerder Calibra heette. Het wordt de portemonnee voor het nieuwe betaalmiddel Libra, dat nog steeds niet is gelanceerd.

Financials