More stories

La Place zet stap op bezorgmarkt via Thuisbezorgd.nl

La Place lanceert vandaag de La Place bezorgdienst. Via online bestelplatform Thuisbezorgd.nl is het mogelijk om verse broodjes, sapjes en zoete lekkernijen aan huis te krijgen, voor alle mensen woon- en werkachtig binnen drie kilometer van de La Place locaties in ’s-Hertogenbosch Arena, Eindhoven Piazza en Rotterdam Alexandrium.

Food

Nieuwe ontwikkeling: sponsored products op de Albert Heijn-website

AH begon recent met ‘sponsored products’ op zijn website. Merken kunnen hun product nu prominenter in zicht brengen. Hoe werkt het en hoe kan het nog beter?

Retailmedia

Amsterdam West wil magazijnpunt van flitsbezorgers sluiten

Bewoners van de Fagelstraat in West zijn zeer te spreken over de actie die het stadsdeel tegen het magazijnpunt van flitsbezorgers heeft ondernomen. Het bewuste magazijn gaat vermoedelijk dicht.

E-commerce

Amazon blaast boodschappendienst nieuw leven in

Amazon wil volgend jaar naar verluidt een nieuwe boodschappendienst lanceren in zowel de VS als het grootste deel van Europa. Het bedrijf heeft het afgelopen jaar testen gedaan met Amazon Fresh Marketplace. Met deze nieuwe dienst kunnen Prime-abonnees in het Verenigd Koninkrijk boodschappen bestellen bij twee grote supermarkten.

Food

Colruyt geeft Spar-ondernemers online bestelplatform

Colruyt Group heeft een online bestelplatform gecreëerd voor de zelfstandige uitbaters van Spar-winkels, waardoor ze aankopen van klanten tijdens de feestdagen zo vlot mogelijk kunnen laten verlopen. De tool zal volgens Gondola ook ingezet worden bij andere gelegenheden, zoals het barbecueseizoen.

Food

Jumbo opent in Eindhoven zestiende thuisbezorglocatie

Vandaag opent Jumbo Supermarkten in Eindhoven alweer haar zestiende thuisbezorghub. Vanuit deze nieuwe distributielocatie aan de Kanaaldijk-Noord 125, zullen online bestelde boodschappen via jumbo.com en de Jumbo app rechtstreeks bezorgd worden bij klanten in de regio Brabant-Zuidoost en (Noord) Limburg.

Food

Horeca 2.0: het belang van sociale media voor de feestdagen

Ook voor branches minder gericht op e-commerce zijn sociale media belangrijk, zoals de horeca: met sociale media kunnen ze hun zichtbaarheid vergroten.

Social

Flink breidt boodschappen bezorgservice uit in Nederland

Sinds gisteren bezorgt online super Flink in 22 steden. Ook Amstelveen is aan de bezorggebieden toegevoegd.

Food

Negen miljoen euro voor Pieter Pot

Online supermarkt Pieter Pot heeft negen miljoen euro groeigeld gekregen. Daarmee wil het zijn klantenbestand van 70.000 opschroeven.

Food

Anderhalf miljoen dollar voor Nederlands-Singaporese horecatech startup

Tablevibe, een Nederlands-Singaporese horecatech startup, heeft een investeringsronde van 1,5 miljoen dollar opgehaald onder leiding van durfkapitalist Global Founders Capital. Dit bedrijf investeerde eerder in Zalando, Revolut, Slack, Facebook en Lazada.

Food

Hoe Bols met een nieuw ecommerce CMS de consumentenmarkt aanboort  

Drankenmerk Bols verkoopt zijn producten sinds kort ook direct aan consumenten. Het Hollandse icoon doet dat met een nieuw ecommerce CMS dat onlangs in Nederland en in nieuwe markt de Verenigde Staten is gelanceerd.

Customer Experience

Flitsbezorgers normaal in Randstad, ‘onbekend’ daarbuiten

Een kleine negentig procent van de millennials in de Randstad is bekend met het verschijnsel ‘flitsbezorgers’. Bijna de helft van de 45+’ers in de rest van Nederland heeft geen flauw idee. Een nieuw onderzoek van MeMo2 toont een duidelijke scheiding in bekendheid en ultimo gebruik.

E-commerce

Start-up Cheflix wil de wereld veroveren met masterclasses van Michelin-chefs

Start-up Cheflix brengt volgens een Netflix-model kookmasterclasses met bekende sterrenchefs. Zes vragen aan Cheflix-founder Jeroen van den Brink.

Start-ups

Vegetarische biefstuk uit de 3D-printer

De Israëlische start-up Redefine Meat gaat aan duizenden restaurants in Europa ‘net echte’ vegetarische biefstuk serveren uit de 3D-printer. Vanaf het voorjaar vestigt het bedrijf zich in het Brabantse Best.

Food

De Pijp klaar met overlast flitsbezorgers

Bewoners van de Amsterdamse wijk De Pijp zijn helemaal klaar met de overlast van de verschillende ‘dark stores’, oftewel distributiecentra van snelle boodschappendiensten.

Food