More stories

Premium

Maaltijdbezorging verdubbelt tussen nu en 2030

Bezorgers van boodschappen en maaltijdboxen boekten in 2021 gezamenlijk een omzet van 3,9 miljard euro, een toename van maar liefst 278,6 procent ten opzichte van de vorige cijfers. Supermarkten waren in 2021 ondanks de sterke groei van online supermarkten zoals Picnic en Crisp nog dominant in de bezorging van online bestelde boodschappen. Dat blijkt uit cijfers van het Food Service Instituut Nederland (FSIN).

Food
Premium

eFarmz neemt klanten Gorillas in België over

Het Belgische online leveringsplatform eFarmz zal een deel van zijn kantoorpersoneel en de activiteiten van flitsbezorger Gorillas overnemen.

Food
Premium

Googles Joris Merks naar JustEatTakeway

Het hoofd van Google Digital Academy, Joris Merks, stapt over naar JustEatTakeway. Daar wordt hij Director of Sales Enablement & Communication.

Marketing
Premium

Albert Heijn breidt bezorggebied uit met 100.000 huishoudens

Albert Heijn breidt het bezorggebied uit naar Zuid-Holland en Zeeland. Het gaat om zo’n 100.000 adressen.

Food
Premium

Thuisbezorgd.nl verhoogt commissie voor restaurants

Thuisbezorgd.nl verhoogt de commissie voor restaurants. Vanaf 24 juli moeten horecaondernemers geen 13 maar 14 procent van de bruto omzet aan commissie aan de bezorgdienst. Ook in het buitenland verhoogt moederbedrijf Just Eat Takeaway de commissie.

Food
Premium

Flitsbezorger Zapp overweegt vertrek uit Nederland

Flitsbezorger Zapp overweegt om uit Nederland te vertrekken na de gedwongen sluiting van twee van zijn Amsterdamse darkstores. Het bedrijf zegt niet levensvatbaar te zijn als het alleen nog mag opereren vanuit industriegebieden, zo meldt NHNieuws.

E-commerce
Premium

Gebruik flitsbezorgers flink gestegen

De bekendheid met flitsbezorgers is sinds december 2021 met 32 procent gestegen, ruim vier op de vijf Nederlanders is bekend met het fenomeen. Ook blijkt uit de periodieke meting van marktonderzoeksbureau Markteffect dat Gorillas nog steeds het meest bekend is, en maar niet het meeste gebruikt wordt.

Food
Premium

Bezorgdienst Local Heroes breidt bezorggebied Amsterdam uit

Bezorgdienst Local Heroes breidt uit in Amsterdam. Eerder was de app alleen beschikbaar voor inwoners van de wijk Oud-West.

Food
Premium

Gorillas sorteert voor op consolidatie flitsbezorgers

De eigenaren van flitsbezorger Gorillas voeren achter de schermen verkennende gesprekken die kunnen leiden tot een fusie met of overname door een concurrent.

Venture
Premium

Websupermarkt Pieter Pot trekt Brussel en Wallonië in

De verpakkingsloze websupermarkt Pieter Pot levert niet alleen aan Vlaanderen, maar gaat dat ook doen in Brussel en Wallonië. Dat meldt het bedrijf op zijn website.

Food
Premium

ABN AMRO investeert in (online) koffieondernemer Wakuli

ABN investeert in Wakuli, een Nederlands bedrijf dat consumenten in Europa via online verkoop een hoge kwaliteit ‘specialty coffee’ biedt. […]

Food
Premium

Online super Crisp betreedt Belgische markt

Online super Crisp waagt de stap naar België. Daar zal het bedrijf beginnen in de regio Brussel, Gent, Antwerpen en Leuven, maar in feite kan de hele Vlaamse markt worden bediend.

Food
Premium

Gorillas gaat vestigingen in Brussel en Antwerpen sluiten

Gorillas gaat vestigingen in Brussel en Antwerpen sluiten. Vakbond ACV onderhandelt met de flitsbezorger over 240 Belgische werknemers.

Food
Premium

Albert Heijn bezorgt met ‘Maaltijd Thuis’ gezonde maaltijden

Binnenkort verschijnen de eerste bezorgbusjes in het straatbeeld met de tekst ‘Maaltijd Thuis. Met aandacht bereid, met liefde gebracht.’

Food
Premium

Gorillas lanceert private label merken

Flitsbezorger Gorillas lanceert vier eigen private label merken: Gorillas Daily, Gorillas Premium, Hot Damn Coffee en in haar belangrijkste Europese markten Duitsland, Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

Food