More stories

HelloFresh groeit tot 1,25 miljoen klanten

Maaltijdboxbakker HelloFresh heeft zijn klantenbestand afgelopen jaar met 54 procent zien groeien tot 1,25 miljoen eind juli.

Start-ups

Straks ook bestellen bij Albert Heijn via Google Home

Albert Heijn werkt aan een app om boodschappen te bestellen via Google Home. Het wachten is op een Nederlandse versie van Google Assistant.

Customer Experience

Takeaway.com verslaat groeicijfers Delivery Hero

De halfjaarcijfers van maaltijdbezorgers Takeaway.com en Delivery Hero laten zien dat het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl harder in Europa groeide.

Food

Walmart bezorgt boodschappen tot in de koelkast

De Amerikaanse supermarktketen Walmart houdt een proef waarbij het de online bestelde boodschappen van zijn klanten letterlijk in de koelkast aflevert.

Logistics

‘325 miljoen euro voor maaltijdbezorger Deliveroo’

De Britse maaltijdbezorger Deliveroo heeft naar verluidt 325 miljoen euro aan kapitaal opgehaald bij Amerikaanse investeerders, zo meldde dit weekend Sky News.

Food
Premium

Deliveroo groeide 600+ procent in 2016

Maaltijdbezorger Deliveroo zag zijn omzet internationale omzet in 2016 met 611 procent toenemen tot 148 miljoen, zo laten cijfers van het Engelse bedrijvenregister Companies House zien.

Food

UberEats gearriveerd in Antwerpen

Antwerpen is de eerste Vlaamse stad waar UberEats gaat bezorgen. Meer dan zestig Antwerpse restaurants zijn al mee op de kar gesprongen, waaronder het Felix Pakhuis en McDonald’s, meldt De Standaard.

E-commerce

McDonald’s restaurant van de toekomst: individualisering centraal

McDonald’s ontwikkelt zich op digitaal vlak. Behalve in de VS, zijn er ook in Duitsland stappen gezet. Een mobiele bestelapp, bezorgservice en personalisatie zijn belangrijke ingrediënten voor het fastfoodrestaurant van de toekomst. Dat vertelde Susan Schramm, CMO van de Duitse vestiging op het marketingcongres Dmexco.

Customer Loyalty

Zooplus verlaagt winstverwachting

Online dierenwinkel Zooplus schroeft de winstverwachting voor 2017 met de helft omlaag omdat het bedrijf meer wil investeren in het werven van nieuwe klanten.

Retail

Online maakt dat consument minder verschillende supermarkten bezoekt

Consumenten concentreren zich steeds vaker op een of twee supermarkten om boodschappen te doen. De groei van online heeft hieraan sterk bijgedragen, stelt het Consumentenonderzoek 2017 van de Deloitte Branchegroep Retail, dat dinsdag in Utrecht werd gepresenteerd.

Food
Premium

Bezoek aan Whole Foods +25% sinds overname Amazon

De overname van supermarktketen Whole Foods door Amazon heeft een direct effect op het bezoek aan de winkels. Dat is met een kwart toegenomen, aldus data van Foursquare.

E-commerce

McDonalds breidt bezorggebied uit

McDonalds breidt zijn bezorggebied in Nederland uit. Vanaf volgende week bezorgt de hamburgerketen ook in Rotterdam en Utrecht, meldt directeur Manu Steijaert aan het ANP.

Food
Premium

Jumbo komt met voice-app boodschappenlijstje

Supermarktketen Jumbo gaat het nog makkelijker maken voor zijn klanten om een boodschappenlijstje samen te stellen. Ze hoeven enkel nog maar te praten tegen een nieuw onderdeel van de mobiele app. Deze ‘schrijft’ vanzelf mee en desgewenst kan het lijstje naar de webwinkel worden gestuurd.

E-commerce

Kookwinkelketen Cook & Serve start webwinkel

De Belgische kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webwinkel ingericht als aanvulling op zes fysieke vestigingen.

Food

Couverts in oktober ondergebracht bij IENS

Restaurantgids en reserveringswebsite IENS gaat dochter Couverts per 2 oktober 2017 onderbrengen bij iens.nl en de IENS app. IENS nam de reserveringswebsite Couverts vorig jaar over.

E-commerce