More stories

Omzet maaltijdbezorgers naar 1,3 miljard in 2017

Online maaltijdbezorgers realiseren dit jaar voor circa 1,3 miljard euro aan omzet voor de aangesloten restaurants en maaltijdbereiders. Dat kan komende jaren verder groeien omdat, zo laat onderzoek van ABN AMRO zien, veel orders nog telefonisch worden geplaatst.

Food

Hellofresh op 2 november naar de beurs

Maaltijdboxbezorger Hellofresh gaat op 2 november naar de beurs in Frankfurt. Tegen een uitgifteprijs van tussen de 9,00 en 11,50 euro hoopt het bedrijf tussen de 243 en 311 miljoen euro uit de markt te halen.

Start-ups

HelloFresh start bouw nieuw distributiecentrum

HelloFresh gaat de logistieke dienstverlening uitbreiden. Samen met Leen Menken bouwt de maaltijdbezorger een nieuw distributiecentrum in Bleiswijk. Donderdag werd daartoe het startschot gegeven.

Food

Ontslagen bij maaltijdbezorger Blue Apron

Maaltijdbezorger Blue Apron zet honderden werknemers op straat, zo’n 6 procent van het totaal, als onderdeel van een reorganisatie.

Food

La Place verkent online bezorgingen

Restaurantketen La Place van Jumbo verkent de online wereld. Dat zegt CEO Bart van den Nieuwenhof in de uitgave FSIN Food 500.

Food

PLUS start digitaal spaarprogramma op

Na een proef met digitaal sparen breidt supermarkt PLUS haar loyaliteitsstrategie structureel uit via de PLUS app.

Customer Loyalty

Websuper Picnic start proef met bezorging op zondag

Online supermarkt Picnic start een proef in Utrecht Oost met zevendaagse bezorging. De websuper komt daarmee voor het eerst ook op zondag aan de deur.

Food

Ook Tesco ziet toekomst zonder kassa’s

De Britse upermarkt Tesco denkt er over om zijn kassa’s in de toekomst te schrappen. Het experimenteert met een contactloos betaalsysteem vergelijkbaar met Amazon Go.

Food
Premium

HelloFresh zoekt 250 miljoen met beursgang

HelloFresh kondigt aan dat het bedrijf naar de beurs gaat en daarmee 250 à 300 miljoen euro nieuw kapitaal mee wil ophalen. De onderneming wil binnen 15 maanden ebitda-positief zijn. Beleggers hoeven dus op korte termijn geen winstuitkering te verwachten.

E-commerce
Premium

32 procent meer orders in Nederland voor Takeaway

Bezorger Takeaway heeft in het derde kwartaal in Nederland 32 procent meer orders verwerkt dan een jaar geleden. CEO Jitse Groen noemt de ordergroei dit jaar ‘significant’.

Food

Kabinet komt met minimumuurtarief voor bezorgers

Het nieuwe kabinet gaat maaltijdbezorgers en andere zzp’ers die tegen een te laag tarief werken, naar verluidt beter beschermen. Er komt een minimumuurtarief voor zzp’ers. Wie minder verdient, wordt niet als zelfstandige aangemerkt.

Logistics

Wijnoutlet.nl gedwongen tot rectificatie

De Koninklijke Vereniging van Nederlandse Wijnhandelaren (KVNW) heeft zijn zaak tegen Wines B.V., het bedrijf achter de site Wijnoutlet, gewonnen. Wijnoutlet moet een rectificatie plaatsen wegens oneerlijke handelspraktijk.

E-commerce

Duizenden zakelijke klanten Foodora Nederland

Tweehonderd bedrijven en drieduizend medewerkers bestellen met enige regelmaat lunches en diners via Foodora.

Food

Michiel Muller (Picnic) EY Emerging Entrepreneur Of The Year

Michiel Muller van Picnic ontving zojuist de onderscheiding voor EY Emerging Entrepreneur Of The Year uit handen van Jaap Korteweg, oprichter van De Vegetarische Slager.

Food

‘Ahold lonkt naar supermarktketen Kroger’

Ahold zou een bod overwegen op de Amerikaanse supermarktketen Kroger. De Telegraaf baseert zich op anoniem Twitteraccount, waar gemeld wordt dat Ahold adviseurs heeft ingeschakeld die Kroger tegen 32 dollar per aandeel koopwaardig zouden achten.

Food