Omzet HelloFresh stijgt 49 procent tot 435 miljoen
De halfjaaromzet van HelloFresh steeg in de eerste zes maanden van dit jaar met 49 procent tot 435 miljoen euro. Netto schrijft het bedrijf nog rode cijfers.
De halfjaaromzet van HelloFresh steeg in de eerste zes maanden van dit jaar met 49 procent tot 435 miljoen euro. Netto schrijft het bedrijf nog rode cijfers.
OpenTable gaat van start in Amsterdam. Het reserveringsplatform voor restaurants gaat daarmee de concurrentie aan met Iens (Couverts en SeatMe).
Picnic stelt de start van de bezorgdienst in Zoetermeer met een maand uit. In totaal hebben zich al meer dan 4000 Zoetermeerders aangemeld om gebruik te maken van de online supermarkt, maar daarvoor moeten extra elektrische bezorgwagentjes worden ingezet en die zijn er pas in september.
De Belgische tak van supermarkt Carrefour levert gewoon aan klanten die via de webwinkel artikelen tegen extreme korting hadden besteld. Door een computerfout werden kortingen dubbel doorgerekend.
De onlineverkopen van Ahold Delhaize zijn in het tweede kwartaal met 22 procent gestegen. Voor dit jaar verwacht het bedrijf uit te komen op 2,8 miljard euro en voor 2020 zelfs op 5 miljard euro.
Maaltijdbezorger Eat24, onderdeel van de Amerikaanse Gouden Gids Yelp, is voor 287 miljoen dollar verkocht aan GrubHub, het moederbedrijf van Seamless en MenuPages.
In het tweede kwartaal van 2017 werd 2,8 procent van de totale supermarktomzet online gekocht tegen 2,1 procent een jaar geleden. Ruim een op de zeven huishoudens kocht afgelopen jaar online bij de supermarkt en geeft van zijn totale supermarktbestedingen 15,1 procent online uit, zo blijkt uit cijfers van GfK.
Om de hoge commissiekosten van maaltijdbezorgers te omzeilen, lanceert CCV Shop software waarmee restaurants hun eigen bestelsite kunnen inrichten.
In tien jaar tijd is aantal Nederlanders dat regelmatig – gemiddeld eens per maand – een aankoop doet via het internet met 240 procent gestegen. Kocht in 2007 nog 10 procent regelmatig online, in 2017 was dat 34 procent. Vooral eten, drinken en keukenapparatuur hebben hieraan bijgedragen, zo blijkt uit onderzoek van Consumer Insights van Telecompaper.
Naast het Europese e-commerce distributiecentrum in Roosendaal dat volgend jaar gereed moet zijn, vestigt de Duitse supermarktketen Lidl een e-distributiecentrum op Trade Port Noord, onderdeel van Greenport in Venlo.
De beursgenoteerde maaltijdbezorger Takeaway realiseerde het afgelopen jaar een omzetgroei van 53 procent. De totale omzet voor heel Europa groeide naar 77,4 miljoen euro, maar de verliezen nemen toe.
De grote retail- en horecaketens realiseren zich dat ze een mobiele strategie nodig hebben om de klantloyaliteit te vergroten. McDonald’s en Starbucks zetten recent belangrijke stappen.
In de supermarkt van de toekomst staan we niet meer te wachten voor de kassa’s. We zullen waarschijnlijk alleen nog winkelen in fysieke supermarkten die extreem gemak bieden of gewoon voor de ‘ervaring’. De toekomst van de supermarkt is een combinatie van de fysieke en digitale wereld waarin draagbare apparaten, robotica, zelfrijdende technologie, hyper-connectiviteit, VR en AR een belangrijke rol spelen.
Albert Heijn lanceert vandaag de AH Productscanner. Dat is een app die klanten met behulp van augmented reality informatie geeft over ingrediënten, voedingswaarden, allergenen, recepten en herkomst van AH eigen merk-producten.
De Europees werkende online dierenwinkel Zooplus zag de omzet in het eerste half jaar van 2017 met 21 procent groeien tot 517 miljoen euro.