More stories

‘Takeaway.com is al nummer één in Duitsland’

Bezorgplatform Takeaway.com is naar eigen zeggen duidelijk aan de winnende hand in de grootste markt van continentaal Europa, Duitsland. Dat is in elk geval de boodschap van CEO Jitse Groen en CFO Brent Wissink in een gesprek met de beleggersvereniging VEB.

Food

Dierenwinkel gaat levensmiddelen verkopen

Online dierenwinkel Bitiba, een internationaal merk van Zooplus, gaat op thuismarkt Duitsland ook levensmiddelen verkopen. Naast de hondenbrokjes liggen sinds kort ook luiers, koffie, chocopasta en sinaasappelsap.

Duitsland

Bas Verheijen weg bij Picnic

Bas Verheijen, één van de oprichters van websuper Picnic, stapt op. De operationele taken binnen Picnic worden overgedragen aan Gerard Scheij. Verheijen blijft adviseur, zo bevestigt hij aan Distrifood.

Food

Websuper Picnic trekt Den Haag binnen

Online supermarkt Picnic breidt in mei uit naar Den Haag, de derde stad van Nederland. De uitbreiding is onderdeel van de landelijke uitrol van Picnic.

Food

Amazon plaatst bestelde boodschappen in achterbak auto

Amazon start een nieuwe bezorgdienst voor boodschappen onder de noemer AmazonFresh Pickup. De bestellingen worden in de achterbak van de auto geplaatst. Daartoe moeten klanten wel naar een ophaalpunt rijden.

Food

Moederbedrijf PinkorBlue.nl groeit naar honderden miljoenen

Het Duitse moederbedrijf van babyshop PinkorBlue.nl realiseerde in 2016 een omzet van ruim 120 miljoen euro. Op lange termijn denkt eigenaar Tengelmann dat de Europese omzet tussen de vijfhonderd miljoen en een miljard euro kan uitkomen.

Cross Border

Domino’s Pizza gaat met robot bezorgen (update)

Domino’s Pizza gaat gerobotiseerde zelfsturende karretjes inzetten om pizza’s te bezorgen. Daartoe wordt samengewerkt met Starship Technologies.

Logistics

Picnic investeert 100 miljoen euro in uitbreiding

Picnic krijgt 100 miljoen euro van diverse investeerders waaronder De Hoge Dennen, Hoyberg en NPM Capital om het concept landelijk uit te rollen. Het bedrijf verwacht 10.000 nieuwe banen te creëren.

Food

Albert Heijn wil online B2B-markt uitbreiden

Albert Heijn breidt wil het online aanbod voor de zakelijke markt per 1 september flink uitbreiden. Daartoe wordt samengewerkt met DeliXL, zo bevestigt retailer na vragen van Distrifood.

Food

SxSW 2017: afvallen met kunstmatige intelligentie

Vijftien jaar lang onderzocht professor Yoshiki Ishikawa gewichtsbeheersing bij mensen, maar kwam tot de conclusie dat de mensheid simpelweg niet in staat is zijn gewicht te managen. Zijn missie: een AI ontwikkelen die beter weet wat jij lekker vindt (en goed voor je is) dan jijzelf.

SxSW

McDonalds test eindelijk langverwachte bestelapp

McDonalds is in de VS eindelijk begonnen met het testen van een mobiele bestelapp. Dat blijkt nog niet zo simpel te zijn. Een vergelijkbare app van Starbucks vertoonde nogal wat kinderziektes en ook Domino’s Pizza had jaren nodig om het proces te stroomlijnen.

Food

SxSW: rechterschoen, mag ik een pizza Hawaï?

SxSW, het grootste techfestival ter wereld, presenteert ons de grootste innovaties van onze tijd en is daarmee het kompas richting de toekomst. Eergisteren kwam ik hiervan het fysieke bewijs tegen: de Pizza Hut Pie Tops.

SxSW

Picnic neemt nieuw DC in Utrecht in gebruik

Online supermarkt Picnic neemt in Utrecht een nieuw distributiecentrum in gebruik met een oppervlakte van ruim 7.000 vierkante meter.

Fulfillment

30 miljoen euro verlies voor Takeaway, maar omzet stijgt snel

Het beursgenoteerde Nederlandse bedrijf Takeaway verwerkte vorig jaar in zijn vijf belangrijkste markten 49,3 miljoen bestellingen, 46 procent meer dan een jaar geleden. Dat leverde een omzet op van 111,6 miljoen euro, vergeleken met 76,7 miljoen in 2015. Onder de streep is er een verlies van 30,9 miljoen.

Food

‘Boodschappenbezorger Instacart haalt 400 miljoen dollar op’

Boodschappenbezorger Instacart haalt nog eens 400 miljoen dollar op tegen een waardering van 3,4 miljard.

Food