More stories

Jumbo-prooi Emté is praktisch digibeet

Jumbo steekt enorm veel geld in zijn digitalisering en online bezorging, maar overnameprooi Emté moet het wiel nog uitvinden.

Food

Beursdebuut Blue Apron al na enkele dagen flop

Maaltijdbezorger Blue Apron is nog maar enkele dagen aan de New York Stock Exchange genoteerd, en de koers is nu al in elkaar geklapt. Die eindigde woensdag op 9 dollar, onder de openingskoers van 10 dollar.

Food

Delivery Hero haalt 900 miljoen op met beursgang

De internationaal werkende maaltijdbezorger Delivery Hero haalt een kleine 900 miljoen euro op met een beursgang. De transactie waardeert de dochter van Rocket Internet op 4,4 miljard euro.

Food

‘Picnic heeft online marktaandeel van bijna 9 procent’

Voor het eerst komt websuper Picnic duidelijk naar voren in het onderzoek dat kennisplatform Supermarkt & Ruimte elk half jaar laat uitvoeren onder 1500 consumenten. Het jonge bedrijf heeft een online marktaandeel van bijna 9 procent.

E-commerce

Ekoplaza test online verkoop in Vlaanderen

De Nederlandse supermarktketen Ekoplaza is begonnen met online verkoop aan Belgische klanten. Hoewel het bedrijf in België geen fysieke vestigingen heeft, worden bestellingen gewoon aan huis geleverd.

E-commerce

Thuisbezorgd.nl gaat bezorgmarkt vergroenen

Thuisbezorgd.nl gaat extra investeren in elektrische vervoersmiddelen. Het streven is om binnen twee jaar minimaal de helft van alle maaltijden in Nederland groen te bezorgen, zo meldt het bedrijf. Het gaat daarmee om tientallen miljoenen bezorgingen per jaar.

E-commerce

77 miljoen dollar voor maaltijdbezorger Freshly

Voedingsgigant Nestlé leidt een financieringsronde voor maaltijdbezorger Freshly, die gespecialiseerd is in gezonde maaltijden. Er moet 77 miljoen dollar op tafel komen.

E-commerce

Bezoekers zien ‘uithoek’ van Cannes door mobile ads

Een bistro in Cannes ontdekte het potentieel van mobile advertising toen een Zwitserse start-up kamp opzette ín het etablissement en met een campagne zakelijk publiek naar zijn tafeltjes lokte.

Campagnes

Wordt Amazon nu echt een websuper?

Analisten lijken het eens over de beweegredenen van Amazon om de duurzame supermarkt Whole Foods over te nemen voor bijna 14 miljard dollar. De Amerikaanse retailer is er tot nu toe niet in geslaagd om de boodschappenmarkt open te breken en heeft een versnelling nodig.

Food

Amazon koopt biologische super Whole Foods Market

Amazon koopt het Amerikaanse supermarktbedrijf Whole Foods Market voor 42 dollar per aandeel, oftewel 13,7 miljard dollar. Het is daarmee een van de grootste overnames voor de retailer.

Food

UberEATS arriveert in Utrecht

UberEATS is vanaf vandaag beschikbaar in Utrecht. Utrechters kunnen dagelijks tussen 11.00 uur en 23.00 uur kiezen uit honderden maaltijden van lokale restaurants in de UberEATS app.

Food

Ah.nl introduceert nieuw assortiment voor zakelijke markt

Vanaf maandag 19 juni vinden zakelijke klanten op ah.nl ruim 250 nieuwe producten, waaronder portieverpakkingen, bulkverpakkingen en grootverpakkingen.

Food

Picnic verwacht groot deel van Nederland te kunnen bedienen

Picnic verwacht in de toekomst een groot deel van Nederland te kunnen bedienen, en niet alleen de grotere steden. Dat zegt medeoprichter Michiel Muller in het jongste nummer van Emerce.

Food

Munchies (VICE) in verkoop online maaltijden

Munchies, de label van VICE dat over eten gaat, stapt in Amerika in e-commerce. Meer specifiek: het gaat maaltijdkits verkopen om zelf een bijzonder ontbijt, lunch, diner of desert te fabriceren.

Food

Delivery Hero kondigt plan beursgang aan

Delivery Hero kondigt plannen aan voor een beursgang. De maaltijdbezorger wil tot 450 miljoen euro groeigeld ophalen. Voor aandeelhouder Rocket Internet is het de eerste beursgang in zijn portefeuille.

Food