More stories

Forse groei orders bij Takeaway

Maaltijdbezorger Takeaway heeft in het eerste kwartaal van 2017 47 procent meer orders verwerkt, alleen al in Nederland ging het om 31 procent. Dat blijkt uit een tussentijdse update van het Nederlandse bedrijf dat sinds kort aan de beurs is genoteerd.

Food

Deense Shobr daagt supermarkten uit met Nederlandse marktplaats

Het Deense Shobr lanceert een online marktplaats voor A-merken in Nederland. Via het platform kunnen merken hun directe verkoop aan consumenten bundelen. Ze openen daarmee de aanval op de bestaande webwinkels van de grote supermarkten.

Food

DHL gaat bezorgen voor AmazonFresh

DHL gaat voor AmazonFresh boodschappen in Duitsland bezorgen. De twee bedrijven werken al samen voor het bezorgen van pakketjes.

Food

‘Horeca is hoge tarieven Thuisbezorgd beu’

Horecapartijen zijn de hoge tarieven van maaltijdbemiddelaar Thuisbezorgd.nl beu. De commissie van 12 procent per bestelling is te hoog en wordt almaar hoger, klagen de uitbaters tegenover Trouw.

Food

Instacart breidt Amerikaanse activiteiten uit

Boodschappenbezorger Instacart, die recentelijk nog 400 miljoen dollar financiering ophaalde, breidt zijn Amerikaanse activiteiten uit.

Food

HelloFresh verdubbelt jaaromzet tot 597 miljoen

HelloFresh zag de omzet in 2016 met 96 procent stijgen tot 597 miljoen euro. Het bedrijf verscheepte in dat jaar 91 miljoen maaltijddozen, een toename van 84 procent. Bijna een miljoen huishoudens zijn klant.

Food

Picnic naar Nieuwegein, IJsselstein en Houten

Picnic breidt vanaf 17 mei uit naar Nieuwegein, IJsselstein en Houten. De uitbreiding is onderdeel van de landelijke uitrol van Picnic.

Food

Adfactor begint influencer foodlab

Het Nederlandse bureau Adfactor lanceert Foodlab, een eigen label voor haar netwerk van ‘food influencers’, vloggers en bloggers die zich vooral met eten en drinken bezighouden.

Food

‘Uber stopt met snelle bezorgdienst uberRUSH’

Uber wil gaan stoppen met uberRUSH, de Amerikaanse bezorgdienst voor restaurants. De reeds bestaande bezorgdienst UberEATS blijft echter bestaan, meldt Quartz.

Food

Albert Heijn test slimme koelkastmagneet Hiku

Albert Heijn gaat naar eigen zeggen als eerste in Nederland een test doen met Hiku. Dat is een slimme koelkastmagneet die iedereen in het gezin kan gebruiken om producten op het boodschappenlijstje te zetten. Daarmee volgt de retailer Amazon Dash.

Food

PostNL gaat bezorgen voor Superunie

PostNL gaat nog dit jaar boodschappen bezorgen voor online formules van Superunie. De bezorger richt zich steeds meer op kleinere supermarktformules als Hoogvliet, Ekoplaza, Marley Spoon en De Krat.

Food

Online bezorgingen nog niet verstoord door staking Jumbo

De stakingen bij Jumbo lijken vooralsnog geen grote gevolgen te hebben voor de online bezorgingen van de supermarkt. RTL meldde gisteren dat slechts 100 tot 150 van de werknemers staken, dat is nog geen vijf procent. Vandaag staan Veghelse supermarktketen en de vakbonden tegenover elkaar in de rechtbank in Utrecht.

Food

Runtastic lanceert app voor sportief eten

Runtastic heeft voor Android en iOS een nieuwe app uitgebracht. Speciaal voor sporters bevat hij voedingsadvies en tientallen gezonde recepten.

Food

‘Takeaway.com is al nummer één in Duitsland’

Bezorgplatform Takeaway.com is naar eigen zeggen duidelijk aan de winnende hand in de grootste markt van continentaal Europa, Duitsland. Dat is in elk geval de boodschap van CEO Jitse Groen en CFO Brent Wissink in een gesprek met de beleggersvereniging VEB.

Food

Dierenwinkel gaat levensmiddelen verkopen

Online dierenwinkel Bitiba, een internationaal merk van Zooplus, gaat op thuismarkt Duitsland ook levensmiddelen verkopen. Naast de hondenbrokjes liggen sinds kort ook luiers, koffie, chocopasta en sinaasappelsap.

Duitsland