More stories

Maaltijdbezorger Blue Apron naar de beurs

De Amerikaanse maaltijdbezorger Blue Apron gaat naar de beurs. Dat bedrijf is nu nog voornamelijk actief in de grote steden, maar wil verder uitbreiden.

Food
Premium

Omzetaandeel online supermarkten naar 2,7 procent

Online boodschappen behaalden in het eerste kwartaal van 2017 een omzetaandeel van 2,7 procent binnen de totaalomzet van de Nederlandse supermarkten. Bijna een op de zeven huishoudens koopt online bij de supermarkt en geeft van zijn totale supermarktbestedingen 15 procent online uit. Dat blijkt uit gegevens van GfK.

Food

McDonalds voor online bezorging in Nederland samen met UberEATS

McDonald’s gaat voor de online bezorging in Nederland samenwerken met thuisbezorgketen UberEATS. Dat maakt het bedrijf donderdag bekend.

Food

Naspers lijft maaltijdbezorger Swiggy in

Het door een Nederlander geleide investeringsbedrijf Naspers uit Zuid-Afrika heeft opnieuw een maaltijdbezorger Swiggy ingelijfd. Eerder investeerde Naspers in onder meer het Braziliaanse iFood en het Mexicaanse SinDelantal.

Food

Albert Heijn lanceert nieuwe Appie-app

Albert Heijn brengt op 26 juni een geheel vernieuwde Appie-app op de markt voor Android en iOS. Op korte termijn gaat deze ook auto boodschappenlijstjes samenstellen op basis van historische aankoopgegevens van klanten.

Food

Opnieuw poging tot beursgang bij HelloFresh

HelloFresh zou een tweede poging willen wagen om het bedrijf aan de beurs genoteerd te krijgen. Daartoe is een aantal zakenbanken gevraagd om het proces te begeleiden.

Start-ups

Tim Remmerswaal (Beer in a Box): ‘Onze bierbox ontwikkelt zich met jouw smaak mee’

Nederland telt inmiddels meer bierbrouwers dan buurland België. Daarmee volgen we een trend die wereldwijd gaande is: de verschuiving van standaardbier naar speciaalbier. ‘In Amerika is het aandeel specialen al 30 procent, hier is het nog maar 8 procent. De categorie speciaalbier mag wat mij betreft best naar de 30 procent groeien. Dat betekent dat er nog veel groei mogelijk is.’ Aan het woord is Tim Remmerswaal van Beer in a Box. ‘Wij maken mensen blij met speciaalbier. Dat doen we op basis van een abonnement en losse kadoboxen.’

Food

KOOC gaat biologische maaltijden bezorgen

KOOC Nederland gaat 100 procent biologische toevoegingsvrije kant-en-klaar maaltijden bezorgen samen met PostNL en claimt daarmee een Nederlandse primeur te hebben.

Food

Eerste abonnement voor koffiecups

Twee Rotterdamse ondernemers hebben De Koffiejongens opgericht, naar eigen zeggen het eerste bedrijf in Nederland dat uitsluitend ‘abonnementen’ op koffiecups aanbiedt en die vervolgens door de brievenbus laat thuisbezorgen.

Food

‘Amazon heeft plannen met kassaloze supermarkt in Europa’

Het lijkt er sterk op dat Amazon in Europa supermarkten zonder kassa’s wil openen. Dat blijkt in elk geval uit handelsmerken die het Amerikaanse bedrijf heeft gedeponeerd.

Food

Nu ook maaltijden bestellen via Facebook

Voortaan kunnen, in elk geval in de VS, maaltijden worden besteld via Facebook. Dat kan via een nieuwe knop Order Food die voor een beperkt aantal gebruikers reeds zichtbaar is.

Food

Spar van alle (online) supermarkten grootste landelijke dekking

Niet Albert Heijn of Jumbo, maar buurtsuper Spar heeft de grootste landelijke dekking voor het bezorgen van online bestelde boodschappen. Zegt vergelijkingsapp Hiiper.

Food

Picnic opent techgemeenschap voor ‘grote problemen’

Online supermarkt Picnic lanceert Tech for Life, een community die techneuten bij elkaar brengt om samen aan grote problemen van de foodsector te werken.

Food

Online halalsupermarkt Halal2Home wil heel Nederland bedienen

De vorige week gelanceerde online halalsupermarkt Halal2Home, die per elektrische fiets bestellingen bezorgt, heeft landelijke ambities.

Food

Webwinkel Hofweb haalt geld op bij vaste klanten

De biologische webwinkel Hofweb uit Biddinghuizen heeft onlangs in anderhalve dag 190.000 euro op weten te halen bij 94 vaste klanten. Die investeerden bedragen van 250 euro tot enkele duizenden euro’s per persoon.

Food