More stories

Amerikaan koopt liever bij ‘echte’ online supermarkt

Nieuwkomers in de online boodschappenmarkt maken vooralsnog weinig indruk op Amerikaanse consumenten, zo blijkt uit onderzoek van Brick Meets Click.

Food

Takeaway koopt Duitse en Belgische activiteiten Resto-in

Takeaway, moederbedrijf van Thuisbezorgd, heeft de Duitse en Belgische activiteiten van Resto-in overgenomen, een maaltijdbezorger die behalve in Berlijn en Hamburg ook in Brussel actief was.

Food

Nieuwe investering, lagere waardering HelloFresh

HelloFresh trekt 85 miljoen euro nieuw venture capital aan van een partij die onbekend wil blijven. Deze nieuwe ronde geeft de verkoper van maaltijddozen een lagere waardering dan in de vorige ronde.

Food

Online concurrentie supermarkt nog zeer beperkt

De concurrentie van internet voor fysieke supermarkten in Nederland blijft nog altijd beperkt. De gemiddelde besteding per online bestelling bedraagt circa 90 euro. Dat concludeert het kennisplatform Supermarkt & Ruimte samen met onderzoeksbureau Strabo en vastgoedadviseur SuperVastGoed.

Food

Delivery Hero verkoopt Britse maaltijdbezorger aan Just Eat

De Britse maaltijdbezorger Just Eat heeft zijn directe concurrent Hungryhouse opgeslokt voor 200 miljoen pond. Hungryhouse was onderdeel van het […]

Food

Duitse concurrent Takeaway.com wordt nog groter

Investeerder Rocket Internet verkoopt maaltijdbezorger foodpanda aan zijn grotere rivaal Delivery Hero, mogelijk om dat laatste bedrijf nog aantrekkelijker te maken voor een beursgang. Dat is geen goed nieuws voor Takeaway.com.

Food

Ook Italië heeft nu supermarkt van de toekomst

Amazon opende maandag een supermarkt van de toekomst, en Coop Italia volgde dinsdag met een eigen vestiging in Milaan. Deze supermarkt, ontwikkeld samen met Accenture, was vorig jaar al eens op de Expo Milano in Italië te zien.

Food

Ahold Delhaize wil online omzet verdubbelen, e-commerce nog verliesgevend

Ahold Delhaize wil de online omzet in 2020 verdubbelen naar minimaal 4,6 miljard euro. Dat vertelde het bedrijf vandaag op een investeerdersdag in Londen.

Food

foodora bezorgt maaltijd per drone

foodora heeft in samenwerking met het Australische bedrijf IE Digital voor het eerst een lunch laten bezorgen door een drone. De bezorgdienst gaat de komende maanden verder met het testen van bezorgmogelijkheden door de lucht.

Food

QR-code geeft meer zicht op herkomst varkensvlees

Klanten van Albert Heijn vinden voortaan op verschillende varkensvleesproducten een QR-code waarmee zij via hun smartphone informatie kunnen vinden over de herkomst van het vlees. De code leidt naar een pagina op ah.nl waar uitgebreid staat beschreven hoe het varkensvlees van de stal in het schap komt.

Food

Test voorbij, robots Just Eat officieel bezorgers

Just Eat gaat zelfrijdende robotjes inzetten om bestellingen van bezorgrestaurants af te leveren in de Londense wijk Greenwhich.

Logistics

Amazon opent supermarkt zonder kassa’s

Amazon heeft in zijn thuishaven Seattle een supermarkt geopend, maar dan zonder kassa’s. Amazon Go is voorlopig alleen toegankelijk voor werknemers van de retailer, maar wordt volgend jaar opengesteld voor het algemene publiek.

Food

Foodora: ‘De vraag is groter dan het aanbod’

De bezorging van restaurantvoedsel is een enorm groeiende markt met veel aanbieders die nu toetreden. De grootste daarvan is Foodora. “Er is veel concurrentie en dat geeft aan dat het een gezonde markt is met veel vraag”, vertelt Luc van Emmerik. “Innovatie en differentie is nodig om de grootste speler te blijven.”

Food

‘Google trekt maaltijdbezorgers voor’

Maaltijdbezorger Bestel-thuis.nl is een actie gestart tegen een nieuwe functie in Google-My-Business resultaten die consumenten sneller laat bestellen via Thuisbezorgd.nl en Hungry.nl. Volgens Google betreft het een proef waarvoor enkele partners zijn geselecteerd.

Food

Restaurantapp Het Laatste Tafeltje landelijk uitgerold

De app Het Laatste Tafeltje, waarmee restaurants onbezette tafels op dezelfde dag met korting kunnen aanbieden, wordt landelijk uitgerold.

Food