AO opent distributiecentrum bij Keulen
De Engelse online elektronicawinkel AO heeft bij Keulen zijn eerste warenhuis op het Europese vasteland geopend. Duitse en Nederlandse klanten worden hier vandaan beleverd.
De Engelse online elektronicawinkel AO heeft bij Keulen zijn eerste warenhuis op het Europese vasteland geopend. Duitse en Nederlandse klanten worden hier vandaan beleverd.
Amazon verwacht met de feestdagen zoveel drukte dat klanten van het Fulfillment By Amazon (FBA) programma in de VS tot 19 december moeten wachten om hun voorraden aan te vullen.
Retourplaza, de website die retour gestuurde artikelen en restvoorraden van diverse webshops uit heel Nederland verkoopt, wil een open platform worden. Dat vertelde oprichter Jan Minnee gisteren op Emerce eFulfilment & Logistics in Utrecht.
De Europese Commissie heeft de postbedrijven gevraagd om nieuwe afspraken te maken over het gebruik van standaarden in de pakketbezorgingsmarkt. Met het plakken van een standaardlabel, het pakketlabel, wordt het bezorgen van pakketjes efficiënter, zegt ook innovatiemanager GS1 Frits van den Bos.
Supermarktketen Hoogvliet sluit in 2020 het distributiecentrum in Alphen aan den Rijn. Dat meldt Omroep West. Bij het distributiecentrum, dat ook voor online bestellingen wordt gebruikt, werken ongeveer 1000 mensen.
Wie aan een fulfillmentcenter van Amazon denkt, denkt al gauw aan de kenmerkende oranje robots om producten te vervoeren. Hoewel nog lang niet alle pakhuizen ermee zijn uitgerust, waren ze de afgelopen jaren één van de belangrijkste toonbeelden van robotica in de logistiek.
bol.com start vandaag met ‘same day delivery’ aan huis. Bestellingen die op werkdagen ’s morgens vóór 12.00 uur zijn gedaan, worden nog dezelfde dag bezorgd, tussen 18.00 en 21.30 uur. De retailer biedt deze nieuwe bezorgoptie, genaamd Vandaag Bezorgd, voorlopig aan voor zo’n 300.000 artikelen.
Vastgoedontwikkelaar Goodman Group levert aan Amazon 137.000 vierkante meter logistieke ruimte in de regio Hauts-de-France in Frankrijk.
Bedrijven die op Europese schaal e-commerce willen bedrijven doen er verstandig aan een fulfilmentpartner in Limburg te kiezen. Zo luidt althans het advies van de expertgroep e-Fulfillment en Warehousing van ShoppingTomorrow.
Ecommerce Europe, de koepelorganisatie voor online retail, pleit voor werkbare oplossingen op het gebied van pakketlevering in Europa. Te denken valt aan harmonisatie, pakketlabels en interoperabiliteit.
Er wordt door winkeliers enorm veel energie gestoken in het vergroten van de hoeveelheid verkeer en conversie-optimalisatie. Maar is het geld binnen dan verslapt de aandacht. ‘Juist na de aankoop is er voor velen nog enorm veel winst te behalen’, zegt René Spaanderman van retailbureau Kega.
Zeker de helft van de Europese consumenten, waaronder vooral Nederlanders, kijkt bij het bestellen over de grens naar de retourvoorwaarden. Dat blijkt uit onderzoek van efulfilmentleverancier B2C Europe, waaruit Logistiek.nl citeert.
Albert Heijn heeft het Home Shop Center in De Meern, een van de landelijke distributiecentra voor zijn online bestelde boodschappen, flink uitgebreid. Het dc is verdubbeld in vloeroppervlakte, waardoor er twee keer zoveel bestellingen kunnen worden verwerkt.
Met al hun marketinggeweld trekt een selecte groep van e-commercebedrijven niet alleen een groot deel van de markt naar zich toe. Ze zetten ook de standaard op het gebied van logistiek. Die standaard heeft invloed op de conversie van andere winkeliers.
Recent diende het kort geding tussen PostNL en een aantal winkeliers die namens het postbedrijf fungeren als Pakketpunt. Inzet van de procedure was de vergoeding die de winkeliers krijgen voor het vasthouden en uitgeven van pakketjes aan consumenten. Deze vergoeding zouden dusdanig verlaagd zijn dat hij volgens de winkeliers, verenigd in brancheorganisatie VVP, niet meer in verhouding staan tot de geleverde inspanningen. PostNL stelt dat de winkeliers er niet op achteruit zullen gaan omdat ze de handelingen rondom de pakketjes versimpeld hebben, en omdat het aantal pakketjes door e-commerce stijgt. De rechter oordeelde uiteindelijk dat de vergoeding verlaagd mag worden omdat de winkeliers een sterke omzetdaling niet aannemelijk maken.