More stories

Vervoerder DHL breidt uit in de VS

Vervoerder DHL trekt 137 miljoen dollar uit voor acht nieuwe dc’s in de VS. De twee bestaande fulfillmentcenters zullen vernieuwd worden. Op deze manier hoopt het Duitse bedrijf beter in te kunnen spelen op de verdere groei van e-commerce.

Fulfillment

Jet.com wil de laagste prijzen van het web

De Action van het web werd Jet.com al genoemd. De afgelopen zomer gelanceerde mega-marktplaats moet de concurrentie aangaan met Amazon. Maar waar Action alleen bekendstaat om haar dumpprijzen, zegt Jet een groter doel voor ogen te hebben. De prijsstrategie binnen e-commerce moet op de schop.

Online marketing

Winkels als distributiecentra: de ervaringen van Target

Fysieke winkellocaties kunnen heel goed fungeren als distributiecentrum. Als volwaardig (regionaal) DC of als onderdeel van een distributienetwerk – bijvoorbeeld om bij te springen wanneer er centraal niet voldoende voorraad is. De Amerikaanse winkelketen Target koos voor zo’n aanpak en deed enkele belangrijke ervaringen op.

Fulfillment

Meer vraag naar supply chain managers

Het aantal vacatures binnen het vakgebied supply chain management is in het tweede kwartaal met ruim 4 procent gestegen ten opzichte van het zelfde kwartaal een jaar geleden. Aandacht voor ketensamenwerking en efficiënte uitvoering zorgen voor de groei. Dat blijkt uit de arbeidsmarktanalyse van Yacht. 

Fulfillment

Honeywell koopt magazijnautomatiseerder Intelligrated

Honeywell heeft de Amerikaanse magazijnautomatiseerder Intelligrated voor 1,5 miljard dollar (1,4 miljard euro) overgenomen.

Fulfillment

Amazon doet 90% pakketbezorgingen zelf in Berlijn

Amazon levert in Berlijn bijna negentig procent van de orders op zijn platform ook zelf aan de deur van de klant. Lokale bezorgers als DHL en Hermes spelen amper meer een rol.

Duitsland

Nieuw shoppingportal met bijna-nieuwe producten

De nog-niet-eens-tweedehandsmarkt krijgt er een nieuwe speler bij in de vorm van Retourplaza.nl, een initiatief van Jan Minnee met PostNL.

Fulfillment

E-commerce verandert het magazijn: vier uitdagingen

E-commerce biedt uitdagingen voor warehousemanagement. Maar in welke mate vereist de online verkoop een andere magazijnbenadering dan de klassieke verkoop? Deze blog van Kurt Boudt stelt vier grote uitdagingen ten opzichte van het klassieke warehousemanagement.

Fulfillment

Japanse bank komt met eigen Bitcoin

De Japanse Mitsubishi-bank wil volgend jaar een eigen virtuele munt uitgeven onder de noemer MUFG-coin. Die moet concurreren met de Bitcoin.

Digital Wallets

Mega dc rukt op

Het aantal grootschalige distributiecentra in Nederland neemt sterk toe. Sinds 2013 zijn er 28 nieuwe bijgekomen, zegt Buck Consultants International.

Fulfillment

Montapacking lanceert retoursysteem voor webwinkels

Fulfilmentbedrijf Montapacking lanceert een nieuwe Return Management Authorization (RMA) tool voor snelle en efficiënte retourafwikkeling van online bestellingen.

Fulfillment

Vlaamse modebedrijven blijven achter met ‘slimme labels’

De grote doorbraak met RFID labels onder Vlaamse moderetailers blijft nog uit. De overstap blijkt een complex proces, zegt het Vlaams Instituut voor de Logistiek (VIL), dat in december 2014 het project In-store-improvement startte.

Fulfillment

TGW Logistics Group vestigt zich in Brabant

TGW Logistics heeft zich deze week in Brabant gevestigd. De leverancier van dynamische en geautomatiseerde logistieke oplossingen voor warehousing, productie, orderpicking en distributie nam haar Benelux-kantoor in gebruik op bedrijvenpark Borchwerf in Oud Gastel.

Fulfillment

Meer Nederlandse retailers gebruiken duurzame verzendmethode Repack

De Amsterdamse webwinkel Lokaal20 gaat vanaf maandag de duurzame verzendmethode van Repack hanteren. Deze Finse start-up maakt herbruikbare verpakkingen van gerecyclede materialen. Ook Afriek en Mud Jeans gaan de verpakking gebruiken.

Fulfillment

Picnic overweegt nieuw distributiecentrum

Picnic wil zijn volgende distributiecentrum ‘ergens’ op de lijn Amsterdam-Den Bosch vestigen. Dat heeft medeoprichter Frederik Nieuwenhuys gezegd op het EFMI Vision on Food Congres in Putten.

Fulfillment