Amazon wil zeppelin als fulfillment center
Amazon heeft nogal futuristische ideeën over zijn toekomst. Uit octrooi-aanvragen die ontdekt zijn door CB Insights blijkt dat Amazon een fulfillmentcenter in de lucht wil creëren.
Amazon heeft nogal futuristische ideeën over zijn toekomst. Uit octrooi-aanvragen die ontdekt zijn door CB Insights blijkt dat Amazon een fulfillmentcenter in de lucht wil creëren.
Nederlanders die goederen of diensten via internet kopen zeggen dit jaar weer iets meer problemen te ervaren dan in 2015. Ruim vier op de tien online shoppers (42 procent) heeft volgens CBS moeilijkheden gehad te hebben bij het kopen van spullen of diensten via internet.
UPS heeft een nieuw sorteer- en distributiecentrum van 2300 vierkante meter in de regio Amsterdam geopend. Het centrum in Hoofddorp, met bijna veertig nieuwe arbeidsplaatsen, heeft de capaciteit om tot 1.500 pakketten per uur te verwerken en is een aanvulling op het huidige sorteercentrum van UPS aan de Deccaweg in Amsterdam.
Thuiswinkel.org heeft de Consumentenbond verzocht om data die zou moeten aantonen dat ruim een derde van de onderzochte webwinkels bij een retourzending de bezorgkosten niet altijd terugbetaalt. Volgens de bond werd op deze manier 12 miljoen euro aan bezorgkosten ingehouden.
Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat ruim een derde van de Nederlandse webwinkels bij een retourzending de bezorgkosten niet altijd terugbetaalt. Daarnaast betalen veel winkels ook nog eens te laat of helemaal niets terug, ondanks herinneringen.
De eerste modefabrikant of -winkel heeft zijn online assortiment bij Zalando geparkeerd. De kleding ligt letterlijk niet meer in het eigen magazijn, maar bij Zalando. Klaar voor snelle verscheping.
Het voormalige Zalando-zusje Lazada, tegenwoordig in handen van de Chinese Alibaba Group, heeft in Singapore de online supermarkt RedMart overgenomen.
Het Singaporese investeringsfonds GIC neemt voor 2,4 miljard euro P3 Logistic Parks over, de pan-Europese warehousespecialist voor e-commerce en andere opslag.
Nu het einde van het jaar nadert, gaan medewerkers van Amazon Duitsland traditiegetrouw weer staken om een hoger loon af […]
Hoge retourpercentages en ontevreden klanten, voor veel webshops is het een dagtaak. 3Dabout.me is het antwoord op ‘het past niet!’. Online 3D-productgegevens maken de match met 3D-data van je lichaam.
Overal verkopen en afhandelen – dat is kortweg de uitdaging waarvoor omni-channel retailers zich gesteld zien. Moest je er vroeger alleen voor zorgen dat er voldoende producten in de opslag lagen om de winkels te bevoorraden, nu is de afhandeling van een aankoop veel ingewikkelder. Je hebt te maken met (veel) verschillende kanalen en fulfilment scenario’s. Een ordermanagementsysteem kan orde in de chaos scheppen en voor een betere klantbeleving zorgen.
Modemerk JOSH V werkt sinds een jaar actief aan de retourreductie – het terugdringen van het aantal pakketjes dat na de online bestelling weer terug wordt gestuurd richting magazijn. Dat doet het bedrijf met concreet resultaat.
PostNL bouwt een nieuw pakkettensorteercentrum op logistiek bedrijvenpark Het Klooster in Nieuwegein. Afgelopen week ging de schop voor het centrum de grond in.
Het jaar 2020 is een veelbesproken onderwerp in boardrooms. Wat wordt onze strategie voor 2020? Hoe ziet onze supply chain er dan uit? Logistieke ketens beginnen te knellen. De concurrentie verandert.
De Belgische overheid gaat de wetgeving voor nachtwerk versoepelen voor fulfillment- en logistiekbedrijven. Webwinkels profiteren hiervan omdat het de leveringstijden verkort.