More stories

bol.com overweegt nu al uitbreiding in Waalwijk

bol.com wil zijn distributiecentrum in Waalwijk uitbreiden. Weliswaar niet op korte termijn, het huidige centrum is nog in aanbouw, maar in de toekomst. Het bedrijf heeft een optie genomen om de naastgelegen grond te kopen van 8,3 hectare, meldt het Brabants Dagblad.

Fulfillment

Hot: Disruptie in de bezorgmarkt

Precisielogistiek heeft de toekomst, zeggen experts. De consument krijgt steeds betere keuze. Van bezorgtijden tot afleverlocaties. ‘Vandaag besteld, gisteren bezorgd’ lijkt hét credo te worden. Maar al dat maatwerk heeft ook een keerzijde: de bezorging wordt er niet duurzamer op.

Fulfillment

Amazon wil zeppelin als fulfillment center

Amazon heeft nogal futuristische ideeën over zijn toekomst. Uit octrooi-aanvragen die ontdekt zijn door CB Insights blijkt dat Amazon een fulfillmentcenter in de lucht wil creëren.

Fulfillment

Late bezorging irriteert bijna kwart van de online shoppers

Nederlanders die goederen of diensten via internet kopen zeggen dit jaar weer iets meer problemen te ervaren dan in 2015. Ruim vier op de tien online shoppers (42 procent) heeft volgens CBS moeilijkheden gehad te hebben bij het kopen van spullen of diensten via internet.

Fulfillment

UPS opent nieuw sorteer- en distributiecentrum in Hoofddorp

UPS heeft een nieuw sorteer- en distributiecentrum van 2300 vierkante meter in de regio Amsterdam geopend. Het centrum in Hoofddorp, met bijna veertig nieuwe arbeidsplaatsen, heeft de capaciteit om tot 1.500 pakketten per uur te verwerken en is een aanvulling op het huidige sorteercentrum van UPS aan de Deccaweg in Amsterdam.

Fulfillment

Thuiswinkel.org wil van Consumentenbond duidelijkheid over bezorgkosten

Thuiswinkel.org heeft de Consumentenbond verzocht om data die zou moeten aantonen dat ruim een derde van de onderzochte webwinkels bij een retourzending de bezorgkosten niet altijd terugbetaalt. Volgens de bond werd op deze manier 12 miljoen euro aan bezorgkosten ingehouden.

Fulfillment

‘Webwinkels laks met terugbetalen bezorgkosten bij retourzending’

Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat ruim een derde van de Nederlandse webwinkels bij een retourzending de bezorgkosten niet altijd terugbetaalt. Daarnaast betalen veel winkels ook nog eens te laat of helemaal niets terug, ondanks herinneringen.

Fulfillment

Eerste klant ‘Fulfillment by Zalando’ is live

De eerste modefabrikant of -winkel heeft zijn online assortiment bij Zalando geparkeerd. De kleding ligt letterlijk niet meer in het eigen magazijn, maar bij Zalando. Klaar voor snelle verscheping.

Fulfillment

Alibaba’s Lazada koopt buitenlandse online supermarkt

Het voormalige Zalando-zusje Lazada, tegenwoordig in handen van de Chinese Alibaba Group, heeft in Singapore de online supermarkt RedMart overgenomen.

Retail

Europees warehousebedrijf P3 verkocht voor 2,4 miljard

Het Singaporese investeringsfonds GIC neemt voor 2,4 miljard euro P3 Logistic Parks over, de pan-Europese warehousespecialist voor e-commerce en andere opslag.

Fulfillment

Einde van het jaar: weer stakingen bij Amazon Duitsland

Nu het einde van het jaar nadert, gaan medewerkers van Amazon Duitsland traditiegetrouw weer staken om een hoger loon af […]

Fulfillment

3Dabout.me: wie de schoen perfect past, hoeft hem niet terug te sturen

Hoge retourpercentages en ontevreden klanten, voor veel webshops is het een dagtaak. 3Dabout.me is het antwoord op ‘het past niet!’. Online 3D-productgegevens maken de match met 3D-data van je lichaam.

Fulfillment

Hoe ordermanagement voor een betere klantbeleving zorgt

Overal verkopen en afhandelen – dat is kortweg de uitdaging waarvoor omni-channel retailers zich gesteld zien. Moest je er vroeger alleen voor zorgen dat er voldoende producten in de opslag lagen om de winkels te bevoorraden, nu is de afhandeling van een aankoop veel ingewikkelder. Je hebt te maken met (veel) verschillende kanalen en fulfilment scenario’s. Een ordermanagementsysteem kan orde in de chaos scheppen en voor een betere klantbeleving zorgen.

Fulfillment

Retourreductie bij modemerk JOSH V: ‘neem het op in DNA’

Modemerk JOSH V werkt sinds een jaar actief aan de retourreductie – het terugdringen van het aantal pakketjes dat na de online bestelling weer terug wordt gestuurd richting magazijn. Dat doet het bedrijf met concreet resultaat.

Fulfillment

PostNL bouwt sorteercentrum in Nieuwegein

PostNL bouwt een nieuw pakkettensorteercentrum op logistiek bedrijvenpark Het Klooster in Nieuwegein. Afgelopen week ging de schop voor het centrum de grond in.

Fulfillment