More stories

Bijenkorf.nl verscheept in oprolbare dozen

Bijenkorf.nl is de eerste webwinkel die kleding gaat verzenden in ronde in plaats van vierkante dozen.

E-commerce

Waarom fulfillment moet automatiseren

Omnichannel stelt bedrijven voor grote uitdagingen. De fulfillmentkosten nemen toe, doordat meer mensen moeten worden ingezet, terwijl tegelijk sneller bezorgd moet worden. Een beetje fulfillmentcentrum kan domweg niet meer zonder automatisering, zegt Ed Romaine van Integrated Systems Design (ISD).

E-commerce

Amazon omzeilt Franse verbod op gratis boekbezorgingen

Amazon rekent in Frankrijk voortaan 1 eurocent voor gratis boekbezorgingen, om daarmee de Franse regelgeving te omzeilen.

E-commerce

Docdata sluit fulfilmentcontract met Makro Kerstpakketten

Makro Kerstpakketten heeft de fulfilmentactiviteiten voor haar online keuzeconcept CadeauCaroussel.nl voor tenminste de komende vier jaar ondergebracht bij Docdata Fulfilment.

E-commerce

Docdata vereenvoudigt verkopen via marktplaatsen

Fulfilmentspecialist Docdata biedt een nieuwe dienst aan waardoor webwinkeliers en fabrikanten eenvoudig hun bereik kunnen vergroten door te gaan verkopen op marktplaatsen.

E-commerce

Mulderblauw ontwerpt meerlaags distributiecentrum

Mulderblauw architecten heeft in opdracht van de Italiaanse ontwikkelaar Vailog een voorlopig ontwerp gepresenteerd van een meerlaags distributiecentrum op het Schiphol Trade Park.

Fulfillment

ThiemeMeulenhoff kiest logistiek van CB

Logistiek dienstverlener CB gaat de komende drie jaar voor ThiemeMeulenhoff de volledige distributie realiseren voor zowel het fysieke boek als het e-book van de uitgeverij.

E-commerce

Integratie van orderverzamel- en retourprocessen levert kostenbesparing op

Als orderverzamel- en retourprocessen worden gecombineerd, kunnen online retailers gemiddeld zestien procent van de kosten besparen. Dat blijkt uit een proefschrift van van Susanne Wruck van de VU in Amsterdam, Optimisation of warehouse operations for companies with high return flows.

E-commerce

Verzendkosten altijd gratis: trend voor de toekomst?

De grootste ergernis voor de online koper: Naast de kosten van het product moet je ook nog verzendkosten betalen. Waarom niet een alles-in-één-prijs en de verzendkosten gratis?

E-commerce

Klant haakt af bij lange bezorgtijden en hoge kosten

Lange bezorgtijden en hoge bezorgkosten kunnen reden zijn om een bestelling bij de online kassa te annuleren. Dat blijkt uit een studie van de Amerikaanse posterijen en comScore. 54 procent haakt af als de bestelling te lang op zich laat wachten.

E-commerce

Post.nl start verzendsysteem voor flessen

PostNL en DM Productions hebben voor het verzenden van flessen een nieuwe digitaal verzendplatform laten ontwikkelen met een daarbij horende verpakking die’ voordelig en onbreekbaar’ is. Voor de ontwikkeling van een nieuwe verpakking is het vervoer van een van de kwetsbaarste producten, eieren, als uitgangspunt genomen.

E-commerce

De logistieke aspiraties van Alibaba

De Chinese e-commerce gigant Alibaba wil ook op logistiek gebied een speler van formaat worden. Dat blijkt uit gegevens die het bedrijf heeft gedeponeerd ter voorbereiding van de Amerikaanse beursgang later dit jaar.

E-commerce

Kiala breidt uit met internationale verzendopties

De posterijen krijgen er een internationale concurrent bij nu consumenten via Kiala ook internationaal pakketjes kunnen gaan versturen.

E-commerce
Premium

ASOS verliest 20 procent voorraad na brandstichting

Kledingwinkel ASOS is twintig procent van zijn voorraad verloren door een brandstichting in zijn belangrijkste distributiecentrum in Engeland.

E-commerce

PostNL ‘bloedserieus’ over bezorging levensmiddelen

PostNL werkt met Versluys aan de bezorging van online bestelde levensmiddelen. Dat vertelde Lars Heugel van PostNL gisteren op het congres Logistiek & E-Commerce in Houten, overigens zonder de partner te willen noemen.

E-commerce