Google Glass versnelt orderpicking
Active Ants claimt het enige fulfillmentbedrijf ter wereld te zijn dat Google Glass al productief inzet voor orderpicking in een werkende logistieke omgeving.
Active Ants claimt het enige fulfillmentbedrijf ter wereld te zijn dat Google Glass al productief inzet voor orderpicking in een werkende logistieke omgeving.
Met de opkomst van omnichannel, oftewel e-commerce via online en fysieke winkels, is zichtbaarheid van de inventaris van groot belang. Zo langzamerhand kunnen bedrijven dan ook niet meer zonder RFID. Toch is de weerstand tegen deze technologie nog altijd erg groot.
Snelheid, beschikbaarheid en leverbetrouwbaarheid zijn de belangrijkste logistieke eisen bij e-commerce. Foutloos orderverzamelen is van essentieel belang. Het is echter nog best lastig om het juiste distributiecentrum (DC) of magazijn op de gebruikte order picking te selecteren. Zeker nu de techniek voortschrijdt.
Fulfillment dienstverlener Docdata heeft het eerste kwartaal 2014 naar eigen zeggen winstgevend afgesloten. De omzet en resultaten waren zoals verwacht echter flink lager dan in het eerste kwartaal 2013 omdat de relatie met Zalando werd afgebouwd, zo laat het bedrijf in een interim statement weten.
Retailers moeten een naadloze winkelervaring bieden voor hun klanten op ieder mogelijk kanaal: website, mobiele telefoon, catalogus of in de winkel. Of ze dreigen hun klanten te verliezen aan concurrenten die wél voor elke grillige wens en via elk kanaal de nieuwe consument bedient met een extreme klantenservice.
Het Nederlandse Docdata verzorgt vanaf volgende maand de inkomende goederenstroom, de opslag, het picken, verpakken en verzendklaar maken van bestellingen en de retourenafhandeling voor speelgoederetailer Toys’R’Us vanuit Duitsland.
In 2012 kocht Amazon voor veel geld een fabrikant van robots voor distributiecentra, maar lange tijd was niet duidelijk wat de plannen waren. Nu wel: de komende twee jaar gaat Amazon nog geen robots aan derden leveren.
Al 84 procent van de vijftig grootste retailketens in de VS gebruiken hun winkels voor het ophalen van onlinebestellingen of voor het versturen van online bestelde artikelen. Dat blijkt uit het aprilnummer van Internet Retailer.
In Nederland profileert met name V&D zich als omnichannel retailer. Maar is dit warenhuis überhaupt al zo ver? Laten we eens kijken waar V&D nu staat aan de hand van best practices binnen de warenhuisretail.
Technologische integratie blijkt het struikelblok bij de implementatie van digitale diensten die verkopen via in-store, online en mobiele kanalen mogelijk maken. Dat concluderen Accenture en hybris in een recent onderzoek.
De e-tailer doet zijn bestaande magazijn niet weg, maar een tweede distributiecentrum aan de Sophialaan in Utrecht is noodzakelijk voor Fonq.nl om verder te kunnen groeien.
Wehkamp en Zalando hebben hoge retourpercentages. Het hoort erbij, hoor je ze zeggen, maar dat ze daar stiekem anders over denken zal duidelijk zijn. Iedere retour kost immers geld. Wat kun je doen om het percentage retouren te beperken? Adviseur Roland Schäfer van Sapphiron geeft een aantal tips. De belangrijkste: geef zoveel mogelijk informatie.
Het magazijn voor veel grote en kleine webwinkels Docdata maakt zich op voor een intensief jaar omdat zijn grootste klant, Zalando, wegvalt. Docdata toont vandaag positieve kwartaalcijfers en zijn nieuwe strategie voor de komende jaren.
Radio frequency identifcation (RFID), de technologie om van afstand informatie op te slaan en af te lezen, wordt breder opgepakt door retailers. Zo concludeert ChainLink in een onlangs verschenen studie. Reden is een grotere nauwkeurigheid over het voorraadbeheer en het verminderen van nee-verkopen. Vijf vragen.
Online shoppers gaan voor de laagste prijs. Ze eisen gratis verzending en gratis retouren, met als gevolg dat de marges voor de webwinkelier onder druk komen te staan. Die moet de kosten zoveel mogelijk drukken. Steve Bulger van eFulfillment Service geeft vijf tips om fulfillment goedkoper te maken.