More stories

Lennart Gouman (Lastvan.com): ‘We geven met onze Groningse nuchterheid onze klant online een dorpsgevoel’

De laatste tijd is er steeds meer aandacht voor bestrijdingsmiddelen en de impact ervan op het milieu.

B2B Digital

Martijn Wijtmans (Tripetto): ‘Op eigen kracht een mooi onderzoeksproduct bouwen’

Een goede online vragenlijst voelt natuurlijk en simpel. De flow brengt je vanzelf bij de volgende logische vraag. Om zo’n lijst te maken zijn er honderden tools. Tripetto is daar één van. Op dit moment nog gratis en nog constant in ontwikkeling. Maar ook stabiel en betrouwbaar. ‘Het draait volledig en je kunt van alle functionaliteiten gebruik maken. Er komen ook op hele korte termijn een stevig aantal grote verbeteringen bij die ons zijn aangedragen door de eerste gebruikers van het product’, aldus bedenker Martijn Wijtmans.

Innovatie

Camiel Kuiper (Buddy Payment): ‘Helpende hand voor mensen met schulden’

In Nederland worstelen veel mensen met schulden. Het gaat om zulke grote aantallen dat lang niet iedereen persoonlijk geholpen kan worden. Buddy Payment wil een oplossing bieden door ervoor te zorgen dat mensen minder snel in de problemen komen. Via de Buddy app worden je vaste lasten apart gezet. Daardoor zie je direct welk bedrag je nog over hebt om te besteden. Daarnaast geeft de app een seintje wanneer er dingen veranderen in je inkomen.

Financials

Joris van Doorninck (Breeze):’We laten daten weer om offline interactie gaan’

Of je er nu ervaring mee hebt of niet, vrijwel iedereen kent Tinder. De populaire dating-app waarbij je al swipend zoekt naar een match. Voor het dan tot een date komt, ben je naar verluidt gemiddeld 38 uur verder. Breeze wil het anders doen. Je krijgt slechts twee profielen per dag te zien en heb je het gevoel dat je iemand leuk vindt dan volgt een ontmoeting in levende lijve. “Wij benadrukken dat het echt laagdrempelige dates zijn: gewoon eens een drankje doen om iemand te leren kennen. Wie weet hou je er een goede vriend aan over. Zo proberen wij de druk eraf te halen en laten zien dat het ook gewoon zo kan”, aldus CEO Joris van Doorninck.

Innovatie
Premium

Rebranding voor Franse corona-app

Het Franse StopCovid is niet meer. De corona-app heeft een rebranding gekregen en heet voortaan TousAntiCovid, letterlijk vertaald: ‘Iedereen tegen Covid’.

E-health

YouTube gaat gebruikers om ID-kaart vragen om leeftijd te controleren, mag dat?

YouTube gaat gebruikers om een ID-kaart of creditcard vragen als het niet kan vaststellen of een gebruiker achttien jaar of ouder is.

Legal

Pyrrusoverwinning

Op 31 augustus stopte The New York Times na 81 jaar met het publiceren van tv-gegevens. Het befaamde ‘spoorboekje’ was niet meer van deze tijd

Video
Premium

Binnenkort cryptomunten in PayPal

Amerikaanse gebruikers van PayPal kunnen binnen enkele weken cryptomunten kopen, houden en verkopen.

Crypto

De app store als zandbak

De digitale wereld is steeds vaker het strijdtoneel van ruzies tussen landen of bedrijven. En het niveau ervan ontstijgt nauwelijks dat van de zandbak.

Mobile

Woordvoering: de do’s en don’ts (met twaalf praktische tips)

Word je geïnterviewd? In dit artikel geeft PR-deskundige Aaron Mirck van Presscloud je een aantal handige tips, zodat je als woordvoerder vriendelijk en deskundig overkomt.

Strategy

Augmented Reality + LiDAR: de combinatie die magische campagnes mogelijk maakt

Geavanceerde technologie is niet van magie te onderscheiden. Althans, volgens Clarke’s Third law’. Stel je voor dat je 150 jaar geleden nog met paard en wagen rondreed en je zag voor het eerst een auto: ongelooflijk! Hoe kan het vooruitkomen zonder de paarden?! Of recenter, dat je voor het eerst een mobiele telefoon zag in het wild (dan moet je wel minimaal mijn leeftijd hebben *kuch-veertiger-kuch*). Met de komst van LiDAR is er nu een nieuwe manier om magie te creëren: augmented reality op zijn best!

Augmented Reality

De zeven succesfactoren voor optimale klantinteractie

Niet eerder zijn er zoveel mogelijkheden geweest om als klant in contact te zijn met bedrijven en vice versa.

Customer Engagement
Premium

‘Koudwatervrees bij GGZ voor online therapie verdwenen door corona’

Therapie-op-afstand, bijvoorbeeld via beeldbellen, blijkt beter te werken dan psychologen, psychotherapeuten en psychiaters dachten, blijkt nu uit onderzoek van de Technische Universiteit Eindhoven.

Health

Hoe je je productinformatie als dienst kunt aanbieden

Tijdens de reis genereert je product volop data, vanaf de eerste dag van ideevorming tot de dagen waarop het wordt verkocht.

PIM

Michiel van Hulst (Freshheads): ‘Alles is wel een keer misgegaan, maar ook dat hoort bij start-ups’

Tijdens Emerce Lean Innovation Summit gaat Hans Voorn in gesprek met Michiel van Hulst van Freshheads over succes én falen in de wereld van start-ups.

Innovatie