Bol.com haalt pakketjes op bij postkantoor
Bol.com begint een nieuwe logistieke dienst voor de zakelijke markt en richt zich daarbij op de kleine verkopers op zijn platform.
Bol.com begint een nieuwe logistieke dienst voor de zakelijke markt en richt zich daarbij op de kleine verkopers op zijn platform.
De omzet van post- en koeriersdiensten steeg het afgelopen kwartaal met bijna 24 procent. Er werden meer aankopen online gedaan, mede door de coronamaatregelen.
Woensdag, op de Dag van de Pakketbezorger, startte FNV met een petitie die PostNL oproept meer pakketbezorgers in vaste dienst te nemen. De vakbond heeft daarover met het postbedrijf afspraken gemaakt in de cao.
In de Jumbo Foodmarkt Leidsche Rijn in Utrecht is vandaag een slimme pakketautomaat van PostNL in gebruik genomen. Deze is in staat om volledig gerobotiseerd pakketten uit te geven en aan te nemen.
DHL Parcel lanceert een app om pakketten te volgen, te versturen en de bezorging te kunnen wijzigen.
De bedrijfsopbrengsten van bpost over het vierde kwartaal bedragen 1,194 miljoen euro, 7,2 procent meer in vergelijking met dezelfde periode van vorig jaar. Het bedrijfsresultaat komt uit op 60,5 miljoen.
Pakketvervoerder DHL sluit een naar eigen zeggen ‘exceptioneel jaar’ af, waarin de omzet 5,6 procent steeg naar 66,8 miljard euro. De groei was volledig toe te schrijven aan e-commerce. De operationele winst groeide met 17,4 procent naar 4,8 miljard.
DHL heeft met fietsenproducent Cargo Cycling de bak van de Chariot cargofiets doorontwikkeld en de fiets volledig naar eigen wens ‘aangekleed’. De Chariot, vernoemd naar de Romeinse strijdwagen, gaat de bestaande cargofietsen van DHL vervangen.
Zalando is in Amersfoort, Nijmegen, Arnhem en Zwolle een samenwerking gestart met de Nederlandse bezorgdienst Fietskoeriers.nl. De fietskoeriers bezorgen de pakketjes van Zalando tussen 17.00 en 22.00 met bakfietsen.
PostNL vervoerde in 2020 1,7 miljoen pakketten op piekdagen. Er werd een recordaantal van 337 miljoen pakketten bezorgd, zo blijkt uit de jaarcijfers.
De Consumentenbond ontving in 2020 44 procent meer klachten over pakketbezorgers dan het jaar ervoor. Ruim de helft ging over PostNL en over pakketten die nooit werden afgeleverd.
Bezorgbedrijf Red je Pakketje is afgelopen jaar qua omzet weer verdubbeld en kan, mede door het coronavirus, zijn groeiplannen versneld uitvoeren.
In een viertal bezorggebieden in Nederland zijn consumenten deze week uitgenodigd om een ‘niet-thuis voorkeur’ in hun PostNL-account in te stellen. Er kan gekozen worden voor bezorging bij de buren, bij een PostNL-punt óf op een afgesproken plek rondom het bezorgadres.
De logistiekmarkt in Nederland is nog goed te overzien. Maar hoe kies je een bezorger voor de last mile in Italië of Duitsland?
Modegroep H&M biedt klanten voortaan een flexibele leveringsoptie aan. Via Budbee kunnen klanten zelf de bezorgtijd en locatie van hun bestelling kiezen.