Criteo met zoekoplossing voor Google Shopping
Criteo lanceert een geautomatiseerde end-to-end-oplossing op basis van machine-learning voor Google Shopping.
Criteo lanceert een geautomatiseerde end-to-end-oplossing op basis van machine-learning voor Google Shopping.
Een beetje bedrijf verzamelt data uit het website-, e-mail- en social verkeer. Leadboxer maakt het vervolgens mogelijk om uit die berg informatie sales leads te halen, vertelt Wart Fransen.
Marketing automation is toegankelijker dan weleens wordt aangenomen. Diverse aanbieders van software voor e-mailmarketing hebben de afgelopen jaren hun pakketten uitgebreid met mogelijkheden voor automatisering.
Wordt er geschreven over chatbots, dan gaat het bijna altijd over de toepassing en mogelijkheden binnen een B2C-markt. Hoe reëel is het dat we de chatbots ook in de B2B-omgeving terugzien?
“We willen jullie eigenlijk zo min mogelijk zien in Den Haag”, zei CEO Herna Verhagen van PostNL tegen de directeuren van Yourzine en Searchresult. De door PostNL overgenomen internetbedrijven, Cendris Inzicht & Campagnes (I&C) en Marvia, worden op afstand gehouden voor optimale autonome groei.
Technologiebedrijf Episerver neemt CRM- en e-mailspecialist Optivo over om zijn CMS- en marketingpakket aan te vullen.
Je kunt geen website van een startup meer openen of je treft er niet een live-chat. Ook steeds meer grotere organisaties zie je er gebruik van maken. Een veelgebruikte tool daarvoor is bijvoorbeeld Intercom. Voor service aan de klant, maar zeker ook voor sales.
Emakina Group koopt CRM-bedrijf k.section en richt daarmee een apart CRM Competence Center in.
Marketing automation gaat niet over technologie, maar over de relatie tussen mensen. Maar hoe bied je een persoonlijke ervaring als groter bedrijf met duizenden (online) klanten? Door de marketingprocessen te digitaliseren.
Marketingtechnologiespecialist Emark uit Haarlem ontvangt een investering van Salesforce Ventures. Het gaat om een minderheidsbelang.
Gedrag, voorkeuren én de plek in de funnel: content moet volledig afgestemd worden op persoonlijke kenmerken om klantgericht in plaats van productgericht te kunnen communiceren. De one-size-fits-all e-mailmarketingstrategie nadert zijn houdbaarheidsdatum.
De verwachtingen van marketing automation zijn groot. Het is echter goed realistisch te blijven: de automatisering van marketing is namelijk geen kant-en-klaar wondermiddel. Die staat en valt bij de data en kwaliteit ervan. Hoe speel je hierop in?
In de afgelopen jaren is leadscoring uitgegroeid tot een van de meest interessante technieken om de kwaliteit en efficiëntie van het verkoopproces te verbeteren. Wat is het, en hoe pas je het toe in de praktijk?
Steeds meer bedrijven vinden het nodig om een Chief Digital Officer aan te stellen om werk te maken van de digitale transformatie. Of het takenpakket van de Chief Marketing Officer wordt in die richting uitgebreid. Maar heb je deze extra directieleden echt nodig? Ik denk het niet.
Het verfijnen van de e-mail marketing campagnes bepaalt grotendeels het succes ervan. En dat vergt dan ook een uitgebreid stappenplan. De inzet van ontwikkeltools die bepaalde processen automatiseren wordt steeds belangrijker, zoals deze infographic van Litmus en Movable Ink duidelijk maakt.