More stories

Premium

PostNL houdt Yourzine en SearchResult op afstand na overname

“We willen jullie eigenlijk zo min mogelijk zien in Den Haag”, zei CEO Herna Verhagen van PostNL tegen de directeuren van Yourzine en Searchresult. De door PostNL overgenomen internetbedrijven, Cendris Inzicht & Campagnes (I&C) en Marvia, worden op afstand gehouden voor optimale autonome groei.

Digital Agencies

Episerver neemt Optivo over

Technologiebedrijf Episerver neemt CRM- en e-mailspecialist Optivo over om zijn CMS- en marketingpakket aan te vullen.

Contentmarketing

Intercom, customer service in een marketing automation-jasje

Je kunt geen website van een startup meer openen of je treft er niet een live-chat. Ook steeds meer grotere organisaties zie je er gebruik van maken. Een veelgebruikte tool daarvoor is bijvoorbeeld Intercom. Voor service aan de klant, maar zeker ook voor sales.

Customer Service
Premium

Emakina koopt Oostenrijke CRM-expert

Emakina Group koopt CRM-bedrijf k.section en richt daarmee een apart CRM Competence Center in.

Digital Agencies

Marketing automation: met kleine stappen kun je ver komen

Marketing automation gaat niet over technologie, maar over de relatie tussen mensen. Maar hoe bied je een persoonlijke ervaring als groter bedrijf met duizenden (online) klanten? Door de marketingprocessen te digitaliseren.

Marketing automation

Salesforce Ventures investeert in Emark

Marketingtechnologiespecialist Emark uit Haarlem ontvangt een investering van Salesforce Ventures. Het gaat om een minderheidsbelang.

Analytics

Zonder contentstrategie geen marketing automation

Gedrag, voorkeuren én de plek in de funnel: content moet volledig afgestemd worden op persoonlijke kenmerken om klantgericht in plaats van productgericht te kunnen communiceren. De one-size-fits-all e-mailmarketingstrategie nadert zijn houdbaarheidsdatum.

E-mailmarketing

Belang kwaliteit B2B-data blijft maar toenemen – wat te doen?

De verwachtingen van marketing automation zijn groot. Het is echter goed realistisch te blijven: de automatisering van marketing is namelijk geen kant-en-klaar wondermiddel. Die staat en valt bij de data en kwaliteit ervan. Hoe speel je hierop in?

Marketing automation

Leadscoring: wat is het, en hoe pas je het toe in de praktijk?

In de afgelopen jaren is leadscoring uitgegroeid tot een van de meest interessante technieken om de kwaliteit en efficiëntie van het verkoopproces te verbeteren. Wat is het, en hoe pas je het toe in de praktijk?

Marketing automation

Weg met de Chief Dinosaur Officer, neem een data-analist

Steeds meer bedrijven vinden het nodig om een Chief Digital Officer aan te stellen om werk te maken van de digitale transformatie. Of het takenpakket van de Chief Marketing Officer wordt in die richting uitgebreid. Maar heb je deze extra directieleden echt nodig? Ik denk het niet.

Online marketing

Het e-mailmarketing stappenplan (infographic)

Het verfijnen van de e-mail marketing campagnes bepaalt grotendeels het succes ervan. En dat vergt dan ook een uitgebreid stappenplan. De inzet van ontwikkeltools die bepaalde processen automatiseren wordt steeds belangrijker, zoals deze infographic van Litmus en Movable Ink duidelijk maakt.

E-mailmarketing

22 miljoen dollar groeigeld voor brandingkantoor Bynder

Het Amsterdamse Bynder, gespecialiseerd in full-cycle marketing en branding software, heeft 22,2 miljoen dollar opgehaald bij Insight Venture Partners in New York.

Marketing automation

Betere aankoopbegeleiding bij ZZP Pensioen met marketing automation

Wat als blijkt dat de online content – en daarmee het product – zo ingewikkeld is dat de conversie achterblijft? Met die uitdaging kampte verzekeraar Loyalis. Voor de verkoop van het online ZZP-pensioenproduct moest de doelgroep onder meer met marketing automation beter worden begeleid in het aankoopproces. De casus werd onlangs beloond met een zilveren Dutch Interactive Award.

Marketing automation

Hootsuite biedt ondersteuning voor cloud

Het platform Hootsuite, waarmee berichten op verschillende sociale media kunnen worden geplaatst, is weer verder uitgebreid. Zo kunnen plaatjes worden geimporteerd uit Dropbox, Google Drive, Box en OneDrive.

Marketing automation

Klantcontact moet gerobotiseerd en toch persoonlijk – maar hoe?

Er doet zich een interessante ontwikkeling voor in het klantcontact: enerzijds moet dat contact persoonlijk zijn, anderzijds heel efficiënt. Live chats, bijvoorbeeld pro-actief vanaf een website, en de recente opkomst van geautomatiseerde chatbots spelen hierop in. Maar hoe vind je de balans tussen menselijk en geautomatiseerd?

Customer Service