22 miljoen dollar groeigeld voor brandingkantoor Bynder
Het Amsterdamse Bynder, gespecialiseerd in full-cycle marketing en branding software, heeft 22,2 miljoen dollar opgehaald bij Insight Venture Partners in New York.
Het Amsterdamse Bynder, gespecialiseerd in full-cycle marketing en branding software, heeft 22,2 miljoen dollar opgehaald bij Insight Venture Partners in New York.
Wat als blijkt dat de online content – en daarmee het product – zo ingewikkeld is dat de conversie achterblijft? Met die uitdaging kampte verzekeraar Loyalis. Voor de verkoop van het online ZZP-pensioenproduct moest de doelgroep onder meer met marketing automation beter worden begeleid in het aankoopproces. De casus werd onlangs beloond met een zilveren Dutch Interactive Award.
Het platform Hootsuite, waarmee berichten op verschillende sociale media kunnen worden geplaatst, is weer verder uitgebreid. Zo kunnen plaatjes worden geimporteerd uit Dropbox, Google Drive, Box en OneDrive.
Er doet zich een interessante ontwikkeling voor in het klantcontact: enerzijds moet dat contact persoonlijk zijn, anderzijds heel efficiënt. Live chats, bijvoorbeeld pro-actief vanaf een website, en de recente opkomst van geautomatiseerde chatbots spelen hierop in. Maar hoe vind je de balans tussen menselijk en geautomatiseerd?
Marketingbureau Happy Leads opent een nieuw label dat zich louter gaat toeleggen op data-analyse. “Alles staat bij ons in het teken van het verhogen van rendement”, licht directeur Mathijs Visser toe.
Het belang van voorspellende mechanismen groeit – ook in B2B. Waar het ooit nog de normaalste zaak van de wereld was om leads handmatig een waarde toe te kennen, is de inzet van voorspellende mechanismen al een logische volgende stap. Maar het kan natuurlijk nog slimmer.
DTG neemt een systeem in gebruik die bezoekers aan zijn site, veelak MKB’ers, kan herkennen en kwalificeren. Zo weet het bedrijf of iemand een toevallige passant is of een serieuze lead voor business.
Teradata, dat zich voorheen met bigdataoplossingen op grote retailers richtte, heeft een flinke ruk richting marketingautomation gemaakt. Mede dankzij technologie van het Eindhovense FLXone, dat vorig jaar voor een onbekend bedrag door Teradata is overgenomen.
Programma Marketeer Priscilla Smit bij Nuon vertelt over haar pilot voor customer driven marketing: “Van een traditionele manier van marketingvoeren met een algemene doelgroep gingen we naar segmentatie en unieke journeys voor elke consument.” Het eerste resultaat is een 16 procent conversieverhoging.
Marketingperformancebureau Oogst heeft als eerste bureau in Nederland een Relay42 Silver-certificatie ontvangen.
Marketo, de bekende leverancier van marketing automation software, wordt voor 1,79 miljard dollar verkocht aan financieringsbedrijf Vista Equity Partners.
Marketeers bij zakelijke dienstverleners in de B2B-sferen willen komend jaar vooral investeren in contentmarketing. Thema’s als social media, marketingcommunicatie, campagnes en e-commerce staan onderaan op de agenda.
Apple, Facebook en Twitter die je fans beter kennen dan jij doet en teruglopende inkomsten uit muziekverkopen. Dat zette de Amerikaanse producer en zanger Ryan Leslie aan het denken. Leslie deelde zijn mobiele nummer op social media, ging de interactie aan met zijn fans en ontwikkelde het CRM platform genaamd SuperPhone waardoor hij miljoenen dollars verdient zonder tussenkomst van een platenmaatschappij.
De Barneveldse specialist in marketing automation Webpower is een succesverhaal. Het bedrijf dat tien jaar geleden naam maake in China, breidt uit in Zuidoost-Azië.
Het is voor veel marketing-automationadepten vloeken in de kerk: zeggen dat marketing automation ingezet kan worden in consumentenmarketing. Want marketing automation is toch bedoeld voor leadgeneratie en lead nurturing in B2B?