More stories

Online Tuesday: Marketing automation in B2C-klantacquisitie

Het is voor veel marketing-automationadepten vloeken in de kerk: zeggen dat marketing automation ingezet kan worden in consumentenmarketing. Want marketing automation is toch bedoeld voor leadgeneratie en lead nurturing in B2B?

Marketing automation

Hero Conf Philadelphia: hacking marketing volgens Scott Brinker

Van 25 t/m 27 april was de vijfde editie van ’s werelds grootste PPC conferentie: de Hero Conf, dit jaar in Philadelphia. Met meer dan 50 sprekers en 40 sessies is dit dé jaarlijkse gelegenheid om in een paar dagen tijd volop kennis en inspiratie op te doen dankzij sprekers als Brad Geddes, Chris Goward, Chris Haleua, Joe Kerschbaum, John Gagnon, Larry Kim, Marty Weintraub, Scott Brinker en vele anderen.

Marketing automation

Hoe en waarom apps en e-mailmarketing geïntegreerd moeten worden

Notificatie- en locatiegebaseerde marketing vanuit apps is in theorie een ideale oplossing voor relevantie en engagement. De combinatie van locatiegegevens en appgebruik vertelt immers een hoop over iemands voorkeuren. Notificaties zijn weer goed voor het trekken van de aandacht. De belofte is terecht groot, maar kan op dit moment pas worden ingelost als deze vorm van mobiele marketing met e-mail wordt geïntegreerd.

E-mailmarketing

Marketing automation in B2B is geen kant-en-klaar wondermiddel

Marketeers moeten waken voor onrealistische of veel te hoog gespannen verwachtingen van marketing automation. Marketing automation biedt voor B2B bedrijven veel mogelijkheden om meer uit hun marketinginzet te halen. Maar het is een middel en geen doel op zich. Alleen met de juiste insteek en benadering til je marketing naar het volgende niveau.

Marketing automation

Klantgerichtheid vergroten? Zet mobiel centraal

‘Customer centricity’ staat hoog op vele agenda’s. Maar in die klantgerichtheid is de rol van de marketingafdeling slechts van bescheiden grootte. De organisatie als geheel is immers verantwoordelijk voor die focus. Is de afdeling daarmee uitgespeeld?

Dialogue Marketing

De toekomst van de Google Analytics 360 Suite

Afgelopen dinsdag waren we bij Google in Londen te gast bij het officiële Google Analytics Suite 360 Launch Event. De verwachtingen van dit exclusieve event waren hoog en werden ruimschoots overtroffen. Het werd een inspirerende bijeenkomst met veel concrete informatie over nieuwe onderdelen, waaronder Cross Device User Stitching (vanuit Google profielen) over de hele suite, Audience Overlap & Machine Learning en de roadmap. De belangrijkste bevindingen op een rij.

Analytics

Marketing automation; wat levert het op?

Wat is de ROI van je marketinginspanningen? Dat is een vraag waar marketeers veel mee bezig zijn. Gelukkig zijn er in online marketing veel zaken heel goed meetbaar en kun je heel makkelijk een ROI berekenen. Denk aan Google Adwords, Facebook advertising of affiliate marketing. Bij een investering in marketing automation blijkt dat toch wat lastiger. In dit blog ga ik dieper in op de vraag wat marketing automation oplevert en hoe je dat inzichtelijk kunt maken als je ermee start.

Marketing automation

Tien tips voor geautomatiseerde mail (infographic)

Onder geautomatiseerde mail verstaan we onder meer zogenoemde autoreply berichten, bijvoorbeeld ter bevestiging van een order. Het kan een belangrijk instrument zijn voor loyaliteitsprogramma’s, en deze Instiller infographic geeft je tien handige tips mee.

E-mailmarketing

Eigenaren Sitecore verkopen meerderheid, waardering: 1 miljard

De oprichters en een aantal kleinere aandeelhouders verkopen samen de meerderheid van de aandelen in het Deense bedrijf Sitecore. De transactie geeft het bedrijf een waardering van circa een miljard euro.

CMS

Onderzoek: DMP’s voldoen niet aan verwachtingen marketeers

Data management platforms (DMP’s) zouden het walhalla voor de marketeer anno nu zijn. Met een druk op de knop zou alle klantinformatie op orde én klaar voor marktsegmentatie, mediaplanning en smart marketing zijn. Maar de marketeer krijgt niet van DMP’s wat hij wil.

Analytics

Het Wereldwijde Marketing Technologie Landschap 2016

Het is weer zover. Scott Brinker heeft gisteren op het MartTech evenement in San Francisco het Marketing Technologie Landschap 2016 gepresenteerd. De marketing technologie guru probeert elk jaar het globale marketing technologie landschap vast te leggen in een afbeelding. Op basis van verschillende categorieën geeft hij een overzicht geven van de huidige spelers in de globale marketing software wereld. Wat is het meest veranderd ten opzichte van 2015? De martech wereld barst uit zijn voegen en telt nu minimaal 3500 leveranciers. 1500 meer dan vorig jaar. Hieronder bespreek ik drie lessen die we kunnen trekken uit het overzicht.

Marketing automation

Adwords scripts: wanneer Adwords automatiseren?

Over een maand vind in Bologna het SEA event Adworld Experience plaats. Eén van de betere conferenties voor Adwords specialisten in Europa. Tijdens het event is oa de gerespecteerde Adwords Scripts autoriteit Frederick Vallaeys aanwezig voor een workshop Adwords Automation. Omdat dit onderwerp vaak vragen oproept onder de SEA specialisten leek het me ideaal hem eens naar de waarom en hoe te . Wanneer is het zinvol om over Adwords automatiseren na te denken? En hoe moet dat dan?

Marketing automation

Het Koekoeknest: Wie koopt Marketo?

In het land der blinden is éénoog koning en dat lijkt ook een beetje op te gaan voor Salesforce. Dat Amerikaanse bedrijf domineert de markt voor klantrelatiebeheer. Weliswaar zijn er andere partijen die deze markt bedienen, maar die moeten allemaal genoegen nemen met een lagere plaats op de ranglijst.

Marketing automation

Social Media Marketing automatiseren? De do’s en don’ts

Je social media volgers hebben standaard een virtuele ‘NEE | JA sticker’ op hun account staan. Ze zijn niet gediend van irrelevante commerciële boodschappen, maar ontvangen wel graag jouw content. Als je echter hun vertrouwen schaadt, plakken ze met één muisklik of vingertik een virtuele ‘NEE | NEE sticker’ op hun digitale brievenbus. Met deze tips pak je jouw social media marketing goed aan.

Social

Solide cijfers voor Salesforce

CRM-leverancier Salesforce draaide een veel beter kwartaal dan verwacht. De omzet steeg 25 procent naar 1,81 miljard dollar, terwijl analisten hadden gerekend op 1,79 miljard. Voor het komende jaar wordt rekening gehouden met 8,08 tot 8,12 miljard omzet. Nabeurs steeg de beurskoers met 7 procent.

Marketing automation