More stories

Dataspecialist nieuw label bij Happy Leads

Marketingbureau Happy Leads opent een nieuw label dat zich louter gaat toeleggen op data-analyse. “Alles staat bij ons in het teken van het verhogen van rendement”, licht directeur Mathijs Visser toe.

Online marketing

Hoeveel voorspellende intelligentie krijg je in marketing automation?

Het belang van voorspellende mechanismen groeit – ook in B2B. Waar het ooit nog de normaalste zaak van de wereld was om leads handmatig een waarde toe te kennen, is de inzet van voorspellende mechanismen al een logische volgende stap. Maar het kan natuurlijk nog slimmer.

Marketing automation

DTG wil conversie eigen site verhogen

DTG neemt een systeem in gebruik die bezoekers aan zijn site, veelak MKB’ers, kan herkennen en kwalificeren. Zo weet het bedrijf of iemand een toevallige passant is of een serieuze lead voor business.

Dialogue Marketing

Teradata maakt ruk naar marketing automation dankzij Nederlands bedrijf

Teradata, dat zich voorheen met bigdataoplossingen op grote retailers richtte, heeft een flinke ruk richting marketingautomation gemaakt. Mede dankzij technologie van het Eindhovense FLXone, dat vorig jaar voor een onbekend bedrag door Teradata is overgenomen.

Customer Engagement

Nuon: voor elke consument een unieke journey

Programma Marketeer Priscilla Smit bij Nuon vertelt over haar pilot voor customer driven marketing: “Van een traditionele manier van marketingvoeren met een algemene doelgroep gingen we naar segmentatie en unieke journeys voor elke consument.” Het eerste resultaat is een 16 procent conversieverhoging.

Customer Experience

Oogst ontvangt Relay42-certificatie

Marketingperformancebureau Oogst heeft als eerste bureau in Nederland een Relay42 Silver-certificatie ontvangen.

Online advertising

Marketo verkocht aan Vista Equity Partners

Marketo, de bekende leverancier van marketing automation software, wordt voor 1,79 miljard dollar verkocht aan financieringsbedrijf Vista Equity Partners.

Marketing automation

B2B wil meer contentmarketing, weinig interesse e-commerce

Marketeers bij zakelijke dienstverleners in de B2B-sferen willen komend jaar vooral investeren in contentmarketing. Thema’s als social media, marketingcommunicatie, campagnes en e-commerce staan onderaan op de agenda.

B2B Digital

Muziekindustrie verder op de schop door SuperPhone

Apple, Facebook en Twitter die je fans beter kennen dan jij doet en teruglopende inkomsten uit muziekverkopen. Dat zette de Amerikaanse producer en zanger Ryan Leslie aan het denken. Leslie deelde zijn mobiele nummer op social media, ging de interactie aan met zijn fans en ontwikkelde het CRM platform genaamd SuperPhone waardoor hij miljoenen dollars verdient zonder tussenkomst van een platenmaatschappij.

Disruptie

Mobile Convention uitgelicht: Webpower

De Barneveldse specialist in marketing automation Webpower is een succesverhaal. Het bedrijf dat tien jaar geleden naam maake in China, breidt uit in Zuidoost-Azië.

Marketing automation

Online Tuesday: Marketing automation in B2C-klantacquisitie

Het is voor veel marketing-automationadepten vloeken in de kerk: zeggen dat marketing automation ingezet kan worden in consumentenmarketing. Want marketing automation is toch bedoeld voor leadgeneratie en lead nurturing in B2B?

Marketing automation

Hero Conf Philadelphia: hacking marketing volgens Scott Brinker

Van 25 t/m 27 april was de vijfde editie van ’s werelds grootste PPC conferentie: de Hero Conf, dit jaar in Philadelphia. Met meer dan 50 sprekers en 40 sessies is dit dé jaarlijkse gelegenheid om in een paar dagen tijd volop kennis en inspiratie op te doen dankzij sprekers als Brad Geddes, Chris Goward, Chris Haleua, Joe Kerschbaum, John Gagnon, Larry Kim, Marty Weintraub, Scott Brinker en vele anderen.

Marketing automation

Hoe en waarom apps en e-mailmarketing geïntegreerd moeten worden

Notificatie- en locatiegebaseerde marketing vanuit apps is in theorie een ideale oplossing voor relevantie en engagement. De combinatie van locatiegegevens en appgebruik vertelt immers een hoop over iemands voorkeuren. Notificaties zijn weer goed voor het trekken van de aandacht. De belofte is terecht groot, maar kan op dit moment pas worden ingelost als deze vorm van mobiele marketing met e-mail wordt geïntegreerd.

E-mailmarketing

Marketing automation in B2B is geen kant-en-klaar wondermiddel

Marketeers moeten waken voor onrealistische of veel te hoog gespannen verwachtingen van marketing automation. Marketing automation biedt voor B2B bedrijven veel mogelijkheden om meer uit hun marketinginzet te halen. Maar het is een middel en geen doel op zich. Alleen met de juiste insteek en benadering til je marketing naar het volgende niveau.

Marketing automation

Klantgerichtheid vergroten? Zet mobiel centraal

‘Customer centricity’ staat hoog op vele agenda’s. Maar in die klantgerichtheid is de rol van de marketingafdeling slechts van bescheiden grootte. De organisatie als geheel is immers verantwoordelijk voor die focus. Is de afdeling daarmee uitgespeeld?

Dialogue Marketing