More stories

B2B-bedrijven online iets beter in creëren van interesse

B2B-bedrijven zijn het afgelopen jaar iets succesvoller gebleken in het creëren van interesse en vraag bij potentiële klanten. Een kleine tien procent geeft aan progressie te zien in in het resultaat die de online marketing oplevert

B2B Digital

Robbert Rosseboom nieuwe baas Data Technology DAN DNA

Robbert Rosseboom verlaat Accenture om baas Datatechnologie te worden bij DAN DNA, onderdeel van Dentsu Aegis Network in Nederland.

Marketing automation

Emark lanceert Academy voor starters

Digitaal marketingtechnologiebureau Emark lanceert de Emark Academy. Daar leidt het net afgestudeerde marketingstudenten verder op tot online experts, die en passant baangarantie krijgen.

Marketing automation

2016: Het jaar dat het niet lukte om een DMP te implementeren

Het was op alle online marketingblogs te lezen: ‘In 2016 gaan alle bedrijven aan de slag met een Data Management Platform’. In de praktijk bleek de uitvoering vaak uitdagend, maar voor ieder probleem een oplossing. Verschillende online bureaus zijn vervolgens ‘DMP-Consultants’ gaan aanbieden, om de implementatie van een Data Management Platform in goede banen te leiden.

Analytics

Hij komt eraan, de chief data officer

Een kwart van de globaal werkende bedrijven heeft eind dit jaar een chief data officer. Over drie jaar is dat negentig procent, voorspelt Gartner Research.

Online marketing

Online data en IKEA FAMILY komen samen: ‘Rendement e-mail verdubbeld’

IKEA is een nieuwe weg ingeslagen. Met behulp van het loyaliteitsprogramma IKEA FAMILY en e-mailmarketing komen offline en online data samen. Kassagegevens uit de winkel en online klik- en koopgedrag geven een nauwkeurig beeld van klantprofielen en interesses.

E-mailmarketing

Alex Stil wordt Europa-baas GroupM’s [m]Platform

De nieuwe data- en technologietak van WPP-dochter GroupM, [m]Platform geheten, heeft een EMEA-baas gekregen in de persoon van Alex Stil. Sebastiaan Moesman wordt zijn rechterhand.

Online marketing

Smart Bidding: veel potentie, wel scherp blijven

Sinds juli van dit jaar heeft Google alles wat met automatische biedstrategieën te maken heeft ondergebracht bij Smart Bidding. Arjen Hoek vertelt tijdens Performance 2016 aan Hans Voorn hoe hij deze mogelijkheden gebruikt.

Marketing automation

Nieuwe tak WPP zoekt concurrentie Google en Facebook

Reclamegigant WPP creëert het bedrijfsonderdeel [m]PLATFORM dat op zo’n schaal in data en marketing is gespecialiseerd dat het de concurrentie wil kunnen aangaan met Google en Facebook.

Digital Agencies

Relay42 koppelt DMP met beacons

Technologiebedrijf Relay42 maakt een van de eerste koppelingen met een marketingkanaal in offline wereld. Met inBeacon haalt het consumentinformatie uit winkels via mobieltjes in het datasysteem.

Online marketing

Oracle breidt mogelijkheden Marketing Cloud verder uit

Oracle breidt zijn Oracle Marketing Cloud uit met nieuwe mogelijkheden voor marketing automation en contentmarketing. Met nieuwe toevoegingen aan Oracle Eloqua en Oracle Content Marketing moet beter kunnen worden ingespeeld op klantgedrag, zegt het bedrijf.

B2B Digital

Colours start label rondom machine learning

Digital agency Colours lanceert een interne startup waarmee het zich snel in machine learning wil bekwamen. De toepasselijke naam is Colours AI.

Online marketing

Machine learning in marketing: ’49 procent meer omzet Google Shopping’

In de opkomst van machine learning schuilt een belangrijke belofte: de marketeer hoeft niet meer achter de feiten aan te lopen, de software bepaalt hoeveel een consument en dus de advertentiepositie waard is. Onder de noemer ‘Predictive Search’ heeft Criteo zulke technologie nu opgenomen in het advertentieproduct voor Google Shopping.

Marketing automation

CNBB neemt meerderheidsbelang in Blinker en MailPlus

CNBB Venture Partners heeft een meerderheidsbelang genomen in Bright Marketing Holding, het bedrijf achter Blinker en MailPlus.

E-mailmarketing

McDonald’s koerst op massapersonalisatie

Anderhalf jaar geleden had McDonald’s geen app, geen socialstrategie en geen datastrategie. Nu is het bedrijf in staat om per filiaal een ander contentplan uit te voeren, gebaseerd op third en first party data.

Marketing automation