‘Adverteerder wil meer grip op media-inkoop’
Adverteerders willen meer transparantie in en grip op media-inkoop op online kanalen en zullen daarom steeds vaker tradingdesks in huis nemen.
Adverteerders willen meer transparantie in en grip op media-inkoop op online kanalen en zullen daarom steeds vaker tradingdesks in huis nemen.
Adobe en Microsoft zijn een nauwe samenwerking aangegaan om tot betere marketing automation te komen, ondersteund door kunstmatige intelligentie. Daarmee hopen de bedrijven een antwoord te hebben op Salesforce. Wat betekent de integratie van de twee voor de marketeer?
MailChimp stelt zijn tools voor marketing automation voortaan gratis ter beschikking aan al zijn gebruikers.
Exact introduceert mobiele apps voor ondernemers. Met Exact Connect koppelt het andere bedrijven aan leads. Wat Mark Appel betreft, sinds een kleine vijf jaar de Global Marketing Director van de clouddivisie, is dit de nieuwe vorm van marketing: “Marketing wordt verweven in het product.”
IBM is sinds afgelopen najaar naast technologiebedrijf ook uitgever. Het bedrijf lanceerde een contentplatform gericht op de marketeer. Met welk doel doet IBM dit en wat kunnen anderen hiervan leren?
Als meer bedrijven de focus verleggen naar account based marketing, dan dringt zich de vraag op welke tools hiervoor worden gebruikt. Een kleine greep uit het aanbod.
Lang niet alle opties van software voor marketing automation worden benut. Is dat erg? En welke pareltjes blijven bijvoorbeeld in een pakket als Hubspot onontdekt?
Software voor marketing automation aanschaffen is één ding, alle opties benutten is iets heel anders. De veelgemaakte fout is dat marketeers zich richten op functies terwijl de visie op marketingtechnologie nog ontbreekt.
Marketing automation ontwikkelt zich razendsnel in de richting van één-op-één communicatie. Door data op een slimme manier te gebruiken kun je geautomatiseerde en toch persoonlijke interacties hebben met de consument. Dankzij gedetailleerde klantprofielen en inzichten in het gedrag kun je vrijwel elke websitebezoeker een persoonlijke ervaring bieden. Dan moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat je zoveel mogelijk data vastlegt.
Topmarketeers in Nederland geven aan dat ze hun marketingbudgetten komende drie jaar met nog eens een vijfde opschroeven, van 54 procent nu naar 66 procent in 2020.
Digital marketing analytics wordt steeds interessanter. Bedrijven die deze analysevorm toepassen kunnen klantgedrag voorspellen, hun campagnebudget effectiever inzetten en klanten beter aan zich binden. En dankzij cloudtechnologie blijven de kosten beheersbaar.
BPD heeft als verkoper van huizen te maken met een nogal complexe klantreis en een makelaar als tussenliggende partij. Het bedrijf biedt de klant daarom sinds kort de mogelijkheid die schakel over te slaan. De nieuwbouwhuizen koopt men gewoon online. Met marketing automation wordt de klantbetrokkenheid daarvoor vergroot. Een aanpak die veel gelijkenissen vertoont met marketing automation in een B2B-omgeving, vertelt senior E-Business Manager Erik van der Wal.
B2B-bedrijven zijn het afgelopen jaar iets succesvoller gebleken in het creëren van interesse en vraag bij potentiële klanten. Een kleine tien procent geeft aan progressie te zien in in het resultaat die de online marketing oplevert
Robbert Rosseboom verlaat Accenture om baas Datatechnologie te worden bij DAN DNA, onderdeel van Dentsu Aegis Network in Nederland.
Digitaal marketingtechnologiebureau Emark lanceert de Emark Academy. Daar leidt het net afgestudeerde marketingstudenten verder op tot online experts, die en passant baangarantie krijgen.