More stories

Emarsys haalt 33 miljoen dollar op

Emarsys, een Amerikaanse specialist op het gebied van personalisatie, voorspellende analytics en marketing automation, heeft 33 miljoen dollar aan financiering opgehaald.

Marketing automation

Emark opent kantoor in Spanje

Marketingtechnologiebedrijf Emark uit Haarlem opent een kantoor in Barcelona en zet daarmee de eerste stap in zijn internationale groeiplannen.

Marketing automation

Onderzoek: wat werkt in Real Time Marketing?

Real time marketing (RTM) wint terrein. Het wordt inmiddels voor duizend-en-een doelen ingezet. Maar vooral om de band met de klant te versterken (56 procent) en events te promoten (55 procent).

Marketing automation

SpotXchange wordt SpotX

Het platform voor programmatic video SpotXchange krijgt een nieuwe naam, SpotX. Die is kort en krachtig en onderstreept de snelle veranderingen in de markt, zegt het Nederlandse bedrijf.

Marketing

Canadees bedrijf met gratis marketing automation

Een Canadees bedrijf Wishpond gooit de knuppel in het hoenderhok op de markt voor marketing automation. Het heeft een gratis marketing automation platform (MAP) gelanceerd. Concurrenten vragen voor identieke oplossingen al gauw duizend dollar per maand.

Marketing automation

Salesforce vernieuwt zijn verkoopcloud

Salesforce heeft de gebruikersomgeving voor Salesforce Lightning Experience aangepast. Op basis van feedback van ruim 150.000 klanten heeft het bedrijf zijn Sales Cloud opnieuw ontworpen.

Marketing

Microsoft met nieuwe preview voor Dynamics CRM

Microsoft optimaliseert zijn klantrelatieoplossing Dynamics CRM voor Windows 10 en vanaf deze week kan al worden ingetekend op de CRM Fall 2015 preview, die volgende maand gaat verschijnen.

Marketing

Opera Mediaworks koopt gaming marketingspecialist Yvolver

Opera Mediaworks, onderdeel van browsermaker Opera, heeft het Amerikaanse bedrijf Yvolver overgenomen voor een onbekend bedrag. De startup is gespecialiseerd in online loyaliteitsprogramma’s voor gaming.

Customer Loyalty

Marketing automation: drie grote trends

De markt voor marketing automation is in beweging. Flink ook. Omzetten van leveranciers stegen van 225 miljoen naar 1,65 miljard dollar en aan overnames werd zo’n 5,5 miljard dollar uitgegeven. Toch lijken de trends moeilijk te voorspellen. Marcus Taylor van Venture Harbour ziet in elk geval drie belangrijke ontwikkelingen.

Marketing

Bedrijf lanceert betere metriek voor e-mail marketing

Een Amerikaans bedrijf claimt een betere metriek te hebben ontwikkeld voor e-mail marketing. Open rates of het aantal kliks zeggen nog te weinig over het succes van campagnes, stelt Intercom.

E-mailmarketing

Nieuwe financiering voor mobiele marketing automation Leanplum

Het Amerikaanse Leanplum, gespecialiseerd in mobiele marketing automation, heeft 11,6 miljoen dollar opgehaald in een ronde geleid door durfkapitalist Kleiner Perkins. Met dat geld wil het nieuwe werknemers aantrekken.

Marketing

De mythe van marketing automation (video)

In de jaren tachtig kwam dankzij de grafische interface van Apple Macintosh destop publishing opzetten. Met PageMaker kon iedereen zijn eigen folders maken. Yvonne Tocquigny herinnert zich op BMA 2015 hoe een klant van haar de secretaresse achter dit programma zette. Het duurde niet lang voordat bedrijven zich realiseerden dat een simpel programma creativiteit niet kon vervangen. Dat geldt ook voor marketing automation. ‘Winnen kun je niet automatiseren, magie komt niet van tools, we hebben meer dan ooit marketeers nodig om onze doelstelling te bereiken.’

Marketing automation

Center Parcs zoekt nieuwe CRM-oplossing

Center Parcs zoekt een agentschap dat zijn klantrelatie marketing kan verzorgen. Het voorheen Nederlandse vakantiepark is daarover in gesprek met diverse partijen, weet Brand Republic.

Marketing automation

Salesforce stopt geld in concurrent

Marketing automation platform AutoPilot krijgt 7 miljoen dollar van een directe concurrent: Salesforce. Die ziet het bedrijf niet als een directe bedreiging omdat het zich richt op de onderkant van de markt.

Marketing automation

Twaalf spotgoedkope of gratis marketing automation oplossingen

Marketing automation wordt nog altijd geassocieerd met dure clouddiensten of softwarepakketten, maar er zijn wel degelijk budgetvriendelijke alternatieven. CMS Critic zette onlangs twaalf alternatieven voor Marketo en HubSpot op een rij.

Marketing automation