More stories

Infographic: de fabuleuze groei van marketing automation

De groei van marketing automation is sinds 2011 explosief gestegen, zo blijkt uit gegevens van Wishpond. Toch is de inzet van marketing automation vergeleken met andere middelen met 10 procent zeer bescheiden. 82 procent van de respondenten in onderstaand onderzoek vertrouwt nog op e-mail marketing, 67 procent op sociale media en CRM eindigt met 54 procent.

Marketing

Sligro zet marketing automation in

Groothandel Sligro gaat een Teradata datawarehouse platform met marketing automation oplossingen inzetten.

Marketing

Selligent en StrongView gaan samen

Twee prominente spelers op het gebied van marketing automation en e-mail marketing Selligent en StrongView gaan samen.

Marketing

Marketing to an Audience of One (video)

Het aantal apparaten, content en advertentie-impressies neemt dagelijks toe, maar consumenten kunnen moeilijk aan alles aandacht besteden. Voor merken, mediabureaus en online uitgevers wordt het een enorme uitdaging om de dialoog aan te gaan. Welke rol speelt marketing automation in dit alles? Wes Nichols van MarketShare praatte onlangs op dmexco in Keulen hierover met Jessica Federer (Bayer) en Tajeev Goel (PubMatic).

Marketing automation

Waarom veel CRM projecten mislukken (video)

Techmap organiseerde onlangs in Londen een lezing over CRM en marketing automation. Wat ooit begon als een klantenrelatiebestand, is inmiddels uitgegroeid tot een veelzijdig platform voor onder meer sociale media integratie, marketing automation en lead scoring. Bekende namen zijn Salesforce.com, Oracle en Microsoft Dynamics.

Marketing automation

Mars: Sterke focus op 1st party data

Snoepfabrikant Mars heeft zich voor online reclame jaren te veel laten leiden door derde partijen en hun data. Het concern gooit het roei radicaal om en zoomt sterk in op 1st party data en wil daarvoor zelf een datamanagementplatform aanschaffen.

Marketing automation

Weborama lanceert datamanagementplatform

Reclametechnologiebedrijf Weborama neemt in Nederland een datamanagementplatform (DMP) in gebruik.

Marketing automation

Yourzine tekent partner mobiele marketingautomation

Dialoogmarketingbedrijf Yourzine tekent, als eerste in Europa, een contract met Appboy. Dat helpt sublabel Mobile Loyalty marketingautomation te bedrijven naar mobiele dragers.

Marketing automation

Nog veel traditionele CRM-installaties in Nederland

SAP is nog steeds de grootste partij in CRM-oplossingen bij Nederlandse bedrijfsvestigingen met vijftig of meer medewerkers. Ongeveer een kwart van de CRM-installaties is van SAP. Dit blijkt uit analyse van Computer Profile.

Marketing

Webpower en Magneds bundelen krachten

Marketing automation specialist Webpower gaat een samenwerking aan met Onlinebureau Magneds. Magneds ontwikkelt loyaliteitsprogramma’s voor onder meer FrieslandCampina, Sanoma en Texaco.

Marketing

‘Marketeer mist tools voor succesvolle marktbewerking’

Bijna negentig procent van de op B2B gerichte bedrijven heeft een CRM applicatie, doch slechts 75 procent heeft een e-mail applicatie en maar 42 procent beschikt over marketing automation. Dit blijkt uit het B2B Marktbewerkingsonderzoek 2015, uitgevoerd door Marketing intelligence bedrijf Sizo onder de top 250 B2B bedrijven in Nederland.

B2B Digital

Diensten voor e-mailmarketing steeds uitgebreider

E-mailmarketing, marketing automation en lead management beginnen naar elkaar toe te groeien. Dat blijkt uit de Email Marketing Software Buyers Guide, waarbij aan 111 leveranciers een kleine driehonderd vragen werden voorgelegd.

E-mailmarketing

Webpower betreedt markt Singapore

De Barneveldse specialist in marketing automation Webpower, die sinds tien jaar naam maakt in China, breidt uit in Zuidoost-Azië. Er is een samenwerking aangekondigd met Singaporese Point O One, een specialist op het gebied van eCommerce optimisation en CRM.

E-mailmarketing

Welke software gebruiken de best presterende sales teams?

Met alleen een eenvoudig Customer Relationship Management (CRM) systeem om je sales bij te houden, red je het niet meer. De best presterende sales teams gebruiken namelijk (online) tools om hun sales te versnellen. In dit artikel ga ik dieper in op de verschillende categorieën sales tools zodat je je eigen sales kunt versnellen met deze software.

B2B Digital

Vermijd deze valkuilen met marketing automation

Marketing automation lijkt een enorme uitdaging voor ondernemingen, maar het is alleszins de moeite waard, zegt expert Dan Faggella in een interview met Business2Community. Er is niettemin een aantal zaken waar je rekening mee zult moeten houden.

Marketing automation