CRM divisie eBay verkocht
De klantrelatiesoftware van eBay Enterprise is verkocht aan Zeta Interactive, het Big Data bedrijf van David Steinberg en oud Apple CEO John Sculley.
De klantrelatiesoftware van eBay Enterprise is verkocht aan Zeta Interactive, het Big Data bedrijf van David Steinberg en oud Apple CEO John Sculley.
De groei van marketing automation is sinds 2011 explosief gestegen, zo blijkt uit gegevens van Wishpond. Toch is de inzet van marketing automation vergeleken met andere middelen met 10 procent zeer bescheiden. 82 procent van de respondenten in onderstaand onderzoek vertrouwt nog op e-mail marketing, 67 procent op sociale media en CRM eindigt met 54 procent.
Groothandel Sligro gaat een Teradata datawarehouse platform met marketing automation oplossingen inzetten.
Twee prominente spelers op het gebied van marketing automation en e-mail marketing Selligent en StrongView gaan samen.
Het aantal apparaten, content en advertentie-impressies neemt dagelijks toe, maar consumenten kunnen moeilijk aan alles aandacht besteden. Voor merken, mediabureaus en online uitgevers wordt het een enorme uitdaging om de dialoog aan te gaan. Welke rol speelt marketing automation in dit alles? Wes Nichols van MarketShare praatte onlangs op dmexco in Keulen hierover met Jessica Federer (Bayer) en Tajeev Goel (PubMatic).
Techmap organiseerde onlangs in Londen een lezing over CRM en marketing automation. Wat ooit begon als een klantenrelatiebestand, is inmiddels uitgegroeid tot een veelzijdig platform voor onder meer sociale media integratie, marketing automation en lead scoring. Bekende namen zijn Salesforce.com, Oracle en Microsoft Dynamics.
Snoepfabrikant Mars heeft zich voor online reclame jaren te veel laten leiden door derde partijen en hun data. Het concern gooit het roei radicaal om en zoomt sterk in op 1st party data en wil daarvoor zelf een datamanagementplatform aanschaffen.
Reclametechnologiebedrijf Weborama neemt in Nederland een datamanagementplatform (DMP) in gebruik.
Dialoogmarketingbedrijf Yourzine tekent, als eerste in Europa, een contract met Appboy. Dat helpt sublabel Mobile Loyalty marketingautomation te bedrijven naar mobiele dragers.
SAP is nog steeds de grootste partij in CRM-oplossingen bij Nederlandse bedrijfsvestigingen met vijftig of meer medewerkers. Ongeveer een kwart van de CRM-installaties is van SAP. Dit blijkt uit analyse van Computer Profile.
Marketing automation specialist Webpower gaat een samenwerking aan met Onlinebureau Magneds. Magneds ontwikkelt loyaliteitsprogramma’s voor onder meer FrieslandCampina, Sanoma en Texaco.
Bijna negentig procent van de op B2B gerichte bedrijven heeft een CRM applicatie, doch slechts 75 procent heeft een e-mail applicatie en maar 42 procent beschikt over marketing automation. Dit blijkt uit het B2B Marktbewerkingsonderzoek 2015, uitgevoerd door Marketing intelligence bedrijf Sizo onder de top 250 B2B bedrijven in Nederland.
E-mailmarketing, marketing automation en lead management beginnen naar elkaar toe te groeien. Dat blijkt uit de Email Marketing Software Buyers Guide, waarbij aan 111 leveranciers een kleine driehonderd vragen werden voorgelegd.
De Barneveldse specialist in marketing automation Webpower, die sinds tien jaar naam maakt in China, breidt uit in Zuidoost-Azië. Er is een samenwerking aangekondigd met Singaporese Point O One, een specialist op het gebied van eCommerce optimisation en CRM.
Met alleen een eenvoudig Customer Relationship Management (CRM) systeem om je sales bij te houden, red je het niet meer. De best presterende sales teams gebruiken namelijk (online) tools om hun sales te versnellen. In dit artikel ga ik dieper in op de verschillende categorieën sales tools zodat je je eigen sales kunt versnellen met deze software.