More stories

Salesforce sluit Marketing Cloud aan op Pinterest

Salesforce Marketing Cloud sluit nu ook aan op Pinterest. Bedrijven kunnen via Social Studio, het mediamarketingplatform van Salesforce, onder meer berichten creëren en inplannen op Pinterest.

Marketing

Wehkamp test ‘programmatic marketing’

Wehkamp gaat zijn displaybeleid met behulp van data slimmer aanpakken, met name in de aanloop naar kerst. Dat is wat Sylvie Vermeend, teamleider Internet Marketing bij de online retailer, gaat vertellen tijdens de Emerce Performance op 19 november in Amsterdam.

Marketing

Marketing technologie zorgt voor betere ROI

De inzet van marketing technologie is hot. Bijna twee op de vijf marketeers heeft er inmiddels zijn oog op laten vallen. Maar wat ze er precies van willen is niet voor iedereen even duidelijk. Wat wel zeker is? Dat de professionals gaan voor het behalen van groeiende ROI-cijfers.

Marketing automation

Salesforce Pardot geïntegreerd met Gmail

Pardot, de marketing automation oplossing van Salesforce, wordt geintegreerd in Gmail. Daartoe heeft Salesforce de Engage for Gmail-plugin ontwikkeld. Via Gmail hebben gebruikers toegang tot klantinformatie.

Marketing

CRM divisie eBay verkocht

De klantrelatiesoftware van eBay Enterprise is verkocht aan Zeta Interactive, het Big Data bedrijf van David Steinberg en oud Apple CEO John Sculley.

Marketing

Infographic: de fabuleuze groei van marketing automation

De groei van marketing automation is sinds 2011 explosief gestegen, zo blijkt uit gegevens van Wishpond. Toch is de inzet van marketing automation vergeleken met andere middelen met 10 procent zeer bescheiden. 82 procent van de respondenten in onderstaand onderzoek vertrouwt nog op e-mail marketing, 67 procent op sociale media en CRM eindigt met 54 procent.

Marketing

Sligro zet marketing automation in

Groothandel Sligro gaat een Teradata datawarehouse platform met marketing automation oplossingen inzetten.

Marketing

Selligent en StrongView gaan samen

Twee prominente spelers op het gebied van marketing automation en e-mail marketing Selligent en StrongView gaan samen.

Marketing

Marketing to an Audience of One (video)

Het aantal apparaten, content en advertentie-impressies neemt dagelijks toe, maar consumenten kunnen moeilijk aan alles aandacht besteden. Voor merken, mediabureaus en online uitgevers wordt het een enorme uitdaging om de dialoog aan te gaan. Welke rol speelt marketing automation in dit alles? Wes Nichols van MarketShare praatte onlangs op dmexco in Keulen hierover met Jessica Federer (Bayer) en Tajeev Goel (PubMatic).

Marketing automation

Waarom veel CRM projecten mislukken (video)

Techmap organiseerde onlangs in Londen een lezing over CRM en marketing automation. Wat ooit begon als een klantenrelatiebestand, is inmiddels uitgegroeid tot een veelzijdig platform voor onder meer sociale media integratie, marketing automation en lead scoring. Bekende namen zijn Salesforce.com, Oracle en Microsoft Dynamics.

Marketing automation

Mars: Sterke focus op 1st party data

Snoepfabrikant Mars heeft zich voor online reclame jaren te veel laten leiden door derde partijen en hun data. Het concern gooit het roei radicaal om en zoomt sterk in op 1st party data en wil daarvoor zelf een datamanagementplatform aanschaffen.

Marketing automation

Weborama lanceert datamanagementplatform

Reclametechnologiebedrijf Weborama neemt in Nederland een datamanagementplatform (DMP) in gebruik.

Marketing automation

Yourzine tekent partner mobiele marketingautomation

Dialoogmarketingbedrijf Yourzine tekent, als eerste in Europa, een contract met Appboy. Dat helpt sublabel Mobile Loyalty marketingautomation te bedrijven naar mobiele dragers.

Marketing automation

Nog veel traditionele CRM-installaties in Nederland

SAP is nog steeds de grootste partij in CRM-oplossingen bij Nederlandse bedrijfsvestigingen met vijftig of meer medewerkers. Ongeveer een kwart van de CRM-installaties is van SAP. Dit blijkt uit analyse van Computer Profile.

Marketing

Webpower en Magneds bundelen krachten

Marketing automation specialist Webpower gaat een samenwerking aan met Onlinebureau Magneds. Magneds ontwikkelt loyaliteitsprogramma’s voor onder meer FrieslandCampina, Sanoma en Texaco.

Marketing