Ubisoft neemt Nederlandse hostingaanbieder i3D.net over
De Franse game-ontwikkelaar Ubisoft neemt de Nederlandse hostingaanbieder i3D.net over om zijn dienstverlening te kunnen verbeteren. Het bedrijf blijft volgens […]
De Franse game-ontwikkelaar Ubisoft neemt de Nederlandse hostingaanbieder i3D.net over om zijn dienstverlening te kunnen verbeteren. Het bedrijf blijft volgens […]
Ster start vandaag een campagne om ook kleine adverteerders aan te trekken. Al vanaf 1.000 euro start je al een online bannercampagne.
Meer dan 120 miljoen volwassen Amerikanen luisterde afgelopen jaar wel eens naar een podcast. Dat is de helft meer dan vier jaar geleden.
In de social media trends voor 2019 zie je een interessante paradox: aan de ene kant besteden we steeds meer tijd aan social, aan de andere kant doen we dat steeds meer privé. Wat betekent dat voor adverteerders? Je leest het in deze longread.
Klinkt goed hè, deze titel? En wekt duidelijk nieuwsgierigheid op, want je leest al verder. Maar wat verstaan we onder impactvolle customer-journey content? En over welke customer journey hebben we het eigenlijk? Alles dient gedefinieerd te worden. Definities: een cruciale stap binnen contentmarketingstrategie. Want contentmarketing is een stappenplan.
Facebook krijgt zijn videodienst Watch maar niet goed in de vingers. Ondanks honderden miljoenen aan investeringen in rechten, raakt de YouTube-kloon geen snaar bij jongeren.
YouTube probeert het kaas van Facebooks brood te eten met een nieuwe functie: Stories in de timeline.
Het is voor het eerst sinds zes jaar dat NU.nl een mediacampagne houdt. En wel om het merk proactief te laden en het element ‘non-stop’ te introduceren. Waarvoor een campagne is opgetuigd die eerst op de massamedia liep, plus online, en daarna always on doorgaat. In laatstgenoemde campagne worden bestaande gebruikers gewezen op nieuwe features van de app. Denk aan noviteiten als NUauto, NUjij, NUuit of het lokale nieuws uit verschillende grote gemeentes. Non-users worden naar de downloadwinkel geleid.
Hackers hebben met behulp van eerder gelekte wachtwoorden toegang verkregen tot tienduizenden RTL-accounts. Daarbij zijn privégegevens van gebruikers bemachtigd, zegt het mediabedrijf.
Tot nu toe was Stories de beste manier voor merken en bedrijven om in één keer meerdere videofragmenten te delen met hun Instagram-volgers (zij het met een tijdsverloop van 24 uur). Maar net toen je dacht dat sociale videostrategie op Instagram niet beter zou kunnen worden, kondigde het visueel ingestelde platform onlangs zijn nieuwste update aan. Deze zal direct van invloed zijn op Instagram-video-inhoud van merken: IGTV.
Stichting BREIN heeft dit jaar 75 verkopers van illegale IPTV en VOD abonnementen aangesproken, waaronder ook grotere aanbieders. Alle aanbieders krijgen een schikking aangeboden, bij weigering wordt een gerechtelijke procedure aangespannen. Het totaal aan geïnde schikkingen, dwangsommen en vergoeding van proceskosten ligt dit jaar rond de 300.000 euro.
De websites en apps van aan Talpa gelieerde programma’s zijn ‘informatiehongerig’. Het productiebedrijf deelt deze gegevens over leeftijd, inkomen, geslacht en relatie, werkgever, functie op het werk en gebruikte zoekwoorden ook nog eens met niet nader geduide derden, zo blijkt uit onderzoek van Platform voor onderzoeksjournalistiek Investico, Follow the Money en De Groene Amsterdammer.
Muziekdienst Spotify had vorige maand in Nederland een maandbereik van 36,2 procent (5,2 miljoen personen van 13 jaar en ouder), zo blijkt uit metingen van GfK. In een periode van een jaar steeg het aantal gebruikers per maand met 1 miljoen personen. Onder jongeren is het gebruik van Spotify relatief het hoogst.
Gameuitgever Square Enix trekt enkele games terug uit de Belgische markt vanwege de strengere regels voor zogenoemde lootboxen. Dat zijn virtuele schatkisten waarmee je kledij voor een personage of een virtueel wapen kunt kopen.
Videoland gaat in de toekomst live sportevenementen uitzenden die niet of slechts gedeeltelijk op de lineaire tv-kanalen van RTL te zien zijn.