More stories

Nederlands bedrijf komt met Spotify voor games

Het Eindhovense bedrijf Utomik werkt aan een Spotify voor games. De nieuwe dienst laat gebruikers onbeperkt games spelen voor 10 euro per maand.

Entertainment

Netflix neemt Europees hoofdkantoor in gebruik

Netflix heeft vrijdag zijn intrek genomen in het Europese hoofdkwartier aan de Keizersgracht in Amsterdam. Dat gebeurde in gezelschap van staatssecretaris Dekker (Media).

Entertainment

Webwereld gaat nieuwe koers varen

Webwereld, het nieuwsblog van uitgeverij ING, laat het harde nieuws vallen en wordt de ‘spreekbuis voor de eigenzinnige blik van de redactie’. Het belangrijkste ICT nieuws komt voortaan op de site van Computerworld te staan. Dat laat hoofdredacteur Sander van der Meijs aan zijn lezers weten.

Media

Sanoma’s digitale groei in Nederland: 4 procent

Sanoma Nederland noteert op zijn online en mobiele kanalen een omzetgroei van 3,5 procent in 2014.

Media

‘Beats in voorjaar, nieuwe Apple TV dit najaar’

Apple zal zijn nieuwe muziekdienst, die is voortgekomen uit Beats, dit voorjaar lanceren op zijn ontwikkelaarsconferentie, zij het in een voorlopige versie.

Entertainment

Netflix Europa komt onder Nederlands toezicht te staan

Het Nederlandse Commissariaat voor de Media (CvdM) wordt de mediatoezichthouder op Netflix in Europa. Dat komt omdat het Amerikaanse bedrijf zijn Europese hoofdkantoor in Nederland heeft gevestigd. Eerder was Netflix gevestigd in Luxemburg en was het mediawettelijke neergelegd bij de Luxemburgse mediatoezichthouder.

Media

Advertentieomzet online video SPOT-zenders naar 21 miljoen euro

De advertentieomzet van de online videoplatforms van de zogenoemde SPOT-zenders is het afgelopen jaar met 3,3 procent gegroeid naar 21 miljoen euro. Dat blijkt uit het jaarrapport van SPOT, het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame.

Media

Betaalde dienst YouTube komt moeizaam van de grond

Plannen van YouTube voor een betaalde videodienst, lijken flink onder druk te staan. Niet veel contentpartijen of multichannel networks (MCN) lijken akkoord te willen gaan met de voorwaarden. Anderen klagen over onduidelijkheden.

Entertainment

Zoomin.TV: ‘Video gaat TV vervangen’

Met miljarden views op hun online video’s is het Nederlandse Zoomin.TV te vergelijken met een middelgrote televisiestation. CEO Jan Riemens verwacht dat video uiteindelijk TV zal vervangen: “Het zijn de getallen die het bewijzen. Wij hebben al meer views dan SBS in Nederland bijvoorbeeld.”

Publishing

ITV bevestigt overnamegesprekken Talpa

De Britse commerciële televisiezender ITV bevestigt dat het exclusieve gesprekken voert met mediabedrijf Talpa van John de Mol over een mogelijke overname.

Media

De Persgroep en 7 Ditches maken online serie over retailers

De Persgroep Nederland is in samenwerking met 7 Ditches van Ronnie Overgoor gestart met een online televisie serie voor ondernemers: ShopDoc. De Persgroep wil daarmee het MKB helpen ‘een beeld te schetsen over de veranderende wereld van retail’.

Media

FD Mediagroep verdient meer aan digitale middelen

FD Mediagroep, uitgever van Het Financieele Dagblad en eigenaar van BNR Nieuwsradio, heeft de omzet en het bedrijfsresultaat in 2014 sterk opgevoerd. Vooral dankzij digitale middelen.

Media

Nog altijd geen winst voor YouTube

YouTube zou afgelopen jaar zo’n 4 miljard dollar omzet hebben gedraaid, maar nauwelijks winst hebben gemaakt. Dat meldt The Wall Street Journal. Het videokanaal is goed voor 6 procent van de totale omzet van moeder Google.

Entertainment

Nieuwe broedplaats voor gamebedrijven in Breda

NHTV-Breda University of Applied Sciences opent op 3 maart samen met Dutch Game Garden een creatieve broedplaats voor start-ups in de gamesindustrie in Breda. Het is de derde game-incubator in Nederland die onder de vlag van Dutch Game Garden opereert en de eerste in het zuiden van Nederland.

Entertainment

De juiste tv-content naar de juiste klant: ‘The game is on’

Op de onlangs gehouden conferentie van Digital Entertainment World 2015 in Los Angeles is het wederom bevestigd. De felle strijd om de klant die langzaam afstand van zijn traditionele tv-abonnement begint te doen (7,3 procent in de VS *1) is begonnen.

Entertainment