More stories

Disney praat met AT&T over belang in Hulu

Disney is in onderhandeling met AT&T om het belang van 10 procent in videodienst Hulu over te nemen. AT&T kreeg dat belang na de overname van WarnerMedia.

Media

Abovo Media: alleen ga je sneller, samen kom je verder

Een mediabureau waar nuchtere tegeltjeswijsheden het winnen van hippe managementtermen: dat is Abovo Media in een notendop. Het klinkt als een vreemde eend in de bijt van het medialandschap, maar Abovo Media is al meer dan twintig jaar koploper in het middensegment en niet voor niks. CEO Remko Poggenklaas vertelt over het mediabureau uit het Noord-Hollandse Hoorn.

Media

SKO pauzeert rapportage online kijkcijfers

Stichting Kijkonderzoek rapporteert sinds de jaarwisseling geen online kijkcijfers meer. Rond de zomer moet het publiceren van de digitale kijkcijfers worden hervat.

Analytics

Nielsen met overname in gepersonaliseerde tv reclame

Nielsen neemt techbedrijf Sorenson over om zijn activiteiten op het gebied van addressable tv te versterken. Daarbij gaat het om gepersonaliseerde reclame op het grote scherm, vooral smart tv’s.

Online advertising

1,5 miljoen tv-kijkers voor Ziggo Go-app

De mobiele tv-app van Ziggo kreeg vorig jaar 300.000 nieuwe kijkers erbij, wat het totaal op 1,5 miljoen actieve kijkers bracht. Dat vertelt VodafoneZiggo in de voorlopige kwartaalcijfers.

Media

TradeCast TV in samenwerking met SpotX

Uitgevers, tv-zenders en YouTubers die hun eigen streams met TradeCast TV verzorgen kunnen binnenkort ook reclame injecteren in hun beeld. Daartoe gaat hun leverancier met SpotX samenwerken.

Online advertising

Lokale omroepen in verweer tegen Ziggo

Er moet een einde komen aan de ongelijke en onredelijke behandeling van lokale omroepen door kabelexploitant Ziggo. Dat stelt het coördinatie- en samenwerkingsorgaan Nederlandse Lokale Publieke Omroepen (NLPO).

Media

Belgische regering schaft btw-tarief op digitale kranten en tijdschriften af

De Belgische federale regering wil het btw-tarief op digitale kranten en tijdschriften afschaffen, zo meldt minister van Financiën Alexander De Croo (Open Vld).

Media

Telenet opent derde VR hal in Hasselt

Kabelbedrijf Telenet opent vandaag in het Belgische Hasselt een derde VR hal. Eerder waren er al vestigingen in Antwerpen en Gent.

Virtual reality

Oprichters Imbull bouwen nieuw niche-imperium

Drie jaar na de verkoop van hun Imbull aan Rocket Internet gaan Jelle van der Bij en Jochem Vroom weer samen ondernemen. Met Reachmo.re bouwen ze een geheel van nichesites om deze geclusterd te exploiteren.

Publishing

Medium produceert meer eigen uitgaven

Medium.com gaat meer eigen uitgaven produceren die enkel zijn te lezen door abonnees van de publicatiedienst.

Publishing

Abonneren via Google als eerste bij NRC

Lezers van NRC Handelsblad kunnen zich voortaan via Google online abonneren op de krant. De dienst Abonneren via Google beleeft daarmee zijn Nederlandse debuut.

Media

Media-adviesbureaus: STER-reclame mag niet weg

De branchevereniging van media adviesbureaus PMA schaart zich achter het standpunt van van Bond van Adverteerders om de reclame bij de publieke omroep in stand te houden.

Media

‘Marcel van Lingen leidt nieuwsmerk Talpa’

Marcel van Lingen, hoofdredacteur en mediadirecteur van het ANP, gaat het nieuwe nieuwsmerk van Talpa Network opzetten. Dat suggereert journalistensite Villamedia. Van Lingen wordt per 1 april directeur Journalistiek van Talpa Network. In deze functie is hij verantwoordelijk voor de journalistieke content van Talpa.

Media

Rechtbank: wervende tekst voor online kansspel is reclame

De rechtbank Den Haag heeft in een recente uitspraak bepaald dat wervende teksten voor online kansspelen als reclame wordt gezien. […]

Media