More stories

‘Netflix sluit eigen gamestudio’

De activiteiten van Netflix op het gebied van raming lijken niet erg succesvol. Na het opkopen en opstarten van een paar kleinere studio’s, werd besloten om een eigen studio Team Blue te ontwikkelen. Die is inmiddels gesloten en het personeel naar huis gestuurd.

Entertainment

Scribit.Pro en Blue Billywig kondigen samenwerking aan

De dienstverlener in videotoegankelijkheid en het grootste alles-in-één videoplatform van Nederland bundelen hun krachten. Blue Billywig wordt de nieuwe streaming- en hostingpartner van Scribit.Pro: naar eigen zeggen een ‘compleet en beter alternatief voor YouTube of Vimeo’. Het video platform van Blue Billywig wordt uitgebreid met de dienstverlening van Scribit.Pro.

Video

NRC kat AI-nieuwsbrief om, zwaardere bezetting

Dagblad NRC bouwt zijn e-mailnieuwsbrief over kunstmatige intelligentie om. De focus wordt breder, het team dat eraan schrijft groter.

Publishing

Wat gaat de European Accessibility Act betekenen voor je bedrijf?

In Europa leven meer dan honderd miljoen mensen, ofwel één op de vier volwassenen, met een beperking die mobiliteit, zicht, […]

Web-design

Noorwegen: pas vanaf 15 jarige-leeftijd op social media

De regering van Noorwegen wil de wet zo aanpassen, dat de ondergrens voor social media voor kinderen van 13 naar 15 jaar wordt opgehoogd.

Media

Ksa legt Winbet last onder dwangsom op

De Kansspelautoriteit (Ksa) legt Winbet een last onder dwangsom op voor het aanbieden van onvergunde kansspelen. Het aanbieden van kansspelen zonder de daarvoor vereiste vergunning is in Nederland verboden. Als de partij de overtreding niet staakt en gestaakt houdt, krijgt zij een dwangsom opgelegd.

Entertainment

About You komt met Netflix-kledinglijn

Online kledingwinkel About You gaat samen met Netflix tegen de feestdagen een kledinglijn uitbrengen.

Media

Forse omzetstijging voor mediagroep Vivendi

Mediagroep Vivendi realiseerde een omzet van 13 miljard euro in de afgelopen negen maanden, bijna 93 procent meer dan een jaar eerder. De belangrijkste bedrijfsonderdelen Lagardère, Canal+ en Havas droegen daartoe bij.

Venture

‘PlayStation’ geeft volgend jaar concert in Amsterdam

Sony Interactive Entertainment, RoadCo Entertainment, GEA Live en Friendly Fire hebben PlayStation: The Concert aangekondigd, een naar eigen zeggen baanbrekend liveoptreden dat de meest iconische videogamesoundtracks ten gehore brengt.

Media

Viaplay verliest 249.000 abonnees (-5%)

De Europese streamingdienst Viaplay verloor afgelopen kwartaal vijf procent van zijn klanten en gaat de herfst in met 4,7 miljoen kijkers. Formule 1 blijft de kurk waar het bedrijf internationaal op drijft.

Media
Premium

DPG Media verlaat open advertentiemarkt, weg van Big Tech

Vanaf 1 november stopt DPG Media met het aanbieden van advertentieruimte in de apps van haar nieuws- en magazinetitels via de open markt. Advertenties in de apps van o.a. NU.nl, AD, de Volkskrant, Libelle en Margriet zijn alleen nog in te kopen via directe inkoop, private deals of via DPG Media’s eigen advertentieplatform Ad Manager.

Online advertising

Kansspelautoriteit legt BlokDance last onder dwangsom op

De Kansspelautoriteit (Ksa) legt BlockDance een last onder dwangsom op voor het aanbieden van onvergunde kansspelen. Het aanbieden van kansspelen zonder de daarvoor vereiste vergunning is in Nederland verboden. Als de partij de overtreding niet staakt en gestaakt houdt, krijgt zij een dwangsom opgelegd.

Entertainment

Marjolein Denekamp nieuwe directeur Roularta Media Nederland

Uitgever Roularta Media Nederland heeft Marjolein Denekamp benoemd tot nieuwe directeur. Ze volgt Erwin van Luit op die afgelopen mei vertrok en met ingang van volgend jaar aan het hoofd staat van DOOR Media Groep, waarin Misset Uitgeverij en Rendement Uitgeverij zitten.

Media

DPG Media sluit exclusief mediapartnership met Professional Fighters League (PFL)

DPG Media en de Professional Fighters League (PFL) kondigen een exclusief mediapartnership aan. Daarmee zijn alle topevenmenten van de PFL voortaan exclusief te bekijken bij het Algemeen Dagblad. 

Media
Premium

Europese videogame-industrie in 2023 goed voor 25,7 miljard euro

De totale omzet van de Europese videogame-industrie is in 2023 gestegen naar 25,7 miljard euro. Dit blijkt uit cijfers die door Ipsos zijn geleverd in opdracht van Video Games Europe. Vergeleken met 2022 vertaalt dit zich in een stijging van 5 procent, net als het jaar daarvoor.

Entertainment