More stories

Netflix gooit prijzen omhoog, beurskoers stijgt

Netflix gaat zijn abonnementen verhogen. Het basispakket blijft onveranderd, maar het standaardabonnement waarmee op twee schermen gekeken kan worden wordt een euro duurder.

Media

Tilburg en Fontys zoeken partner voor MindLabs

De gemeente Tilburg en Fontys zoeken een projectontwikkelaar die samen met hen de plannen voor de voormalige NS-werkplaats verder wil ontwikkelen. Hier moet MindLabs komen, een centrum voor onderwijs, onderzoek en ondernemerschap rondom journalistiek, interactieve technologieën en ‘human behavior’.

Media

Contentplatform Playbuzz haalt groeigeld op

Playbuzz, het softwarebedrijf waarmee uitgevers content kunnen maken voor de Snapchat generatie, heeft 35 miljoen dollar opgehaald.

Publishing

Na NRC verdwijnt ook De Telegraaf uit Blendle

Na NRC verdwijnt ook De Telegraaf uit Blendle. Dat bevestigt De Telegraaf-hoofdredacteur Paul Jansen aan Villamedia.

Publishing

Medialaan nu volledig van De Persgroep

Het Belgische bedrijf Roularta verkoopt zijn aandelen in Medialaan aan De Persgroep. Medialaan is de radio- en televisiegroep boven de zender VTM.

Media

CCO Peter Mulder vertrekt bij SBS Broadcasting

Peter Mulder heeft besloten zijn taken als CCO (Chief Commercial Officer) van SBS Broadcasting neer te leggen. Tot aan zijn vertrek blijft hij aan als adviseur voor het structureren van een nieuw te bouwen salesorganisatie.

Media

Relaunch Parkvakanties: snel terug op het oude niveau

De vergelijkingssite Parkvakanties bestaat al bijna tien jaar, maar de fut was er een beetje uit. Oprichter Laurens Taekema besloot in 2016 een relaunch te doen. “We zijn een jaar bezig geweest om Parkvakanties te herpositioneren en de website opnieuw neer te zetten.”

Travel

Volkskrant en NRC groeien digitaal het hardst

De Volkskrant is al enige tijd de grootse krant als het gaat om de totaal betaalde gerichte digitale oplage. Ook NRC Handelsblad groeide digitaal. Dat blijkt uit de jongste NOM cijfers.

Media

Microsoft stopt met muziekdienst Groove

Microsoft zet een punt achter zijn eigen muziekdienst Groove Music. Dat meldt het bedrijf op haar eigen blog.

Entertainment

Google gaat uitgevers helpen online abonnementen verkopen

Google komt er achter dat reclame alleen niet voldoende is voor uitgevers om online geld te verdienen. Het bedrijf voert een aantal veranderingen door die nieuwsuitgevers meer flexibiliteit geven in hoe ze geld verdienen met Googlediensten.

Publishing

EasyJet test in-flight entertainment

EasyJet gaat voor het eerst in haar bestaan in-flight entertainment aanbieden. Hiervoor is de luchtvaartmaatschappij een samenwerking aangegaan met Rakuten en Immfly. De nieuwe dienst heet Air Time.

Media

Beursgang Rovio (Angry Birds) lijkt geen succes

De beursgang van Rovio, het bedrijf achter het gamesucces Angry Birds, lijkt geen succes te worden. Het aandeel is op de tweede dag al meteen onder de uitgiftekoers gezakt.

Media

Vodafone niet bewust tegengewerkt door KPN

Vodafone is niet bewust tegengewerkt door KPN bij aanbieden van televisie in Nederland. Dat heeft de rechtbank Rotterdam gisteren vastgesteld.

Media

Schiphol kiest twee mediabureaus

Royal Schiphol Group heeft na een Europese aanbestedingsprocedure gekozen voor M2Media en iProspect als nieuwe mediabureaus.

Media

‘Online groei wake-up call voor de TV-industrie’

Nieuwe cijfers over mediabestedingen in Nederland zijn een wake-up call voor de televisie-industrie. De tv-budgetten dalen ten gunste van de online budgetten. Marktpartijen moeten samenwerken om deze ontwikkeling te keren, stelt onderzoeker PwC.

Media