More stories

VP Liberty Global: ‘We kunnen leren van Netflix’

Als grootste kabelaar ter wereld is Liberty Global iedere dag bezig om zijn positie als contentleverancier te handhaven. Ook ten opzichte van nieuwe spelers als Apple en Google. “En dus moeten we een softwarebedrijf worden,” aldus Mark Giesbers, VP Entertainment Products.

Media

Streaming zorgt voor omzetgroei muziekindustrie

De Nederlandse muziekindustrie groeit stevig door. De niet nader omschreven omzet is in de eerste helft van 2017 met 8,5 procent gestegen en belangenorganisatie NVPI Audio verwacht dat in het tweede halfjaar de groei aanhoudt.

Media

eDay: Macht en intriges in Silicon Valley

De tijd dat Silicon Valley een onschuldige hippie-achtige omgeving was voor grootdenkers is voorbij. Auteur Antonio Garcia Martinez zet op Emerce eDay een lamp op machtspelletjes en verstoorde verhoudingen.

Media

FIFA 18 Xperience in stationshal van Utrecht Centraal

MediaMarkt Nederland, Electronic Arts en Sony Interactive Entertainment openen vandaag de officiële FIFA 18 Xperience in de stationshal van Utrecht Centraal.

Media

Sir Hotels lanceert stadsgidsen op Instagram

Hotelketen Sir Hotels, in Amsterdam vertegenwoordigd met Sir Albert en Sir Adam, heeft vijf stadsgidsen gelanceerd op Instagram. De Instagram-accounts van de individuele hotels zijn getransformeerd tot reisgidsen met tips over restaurants, uitgaan en winkelen.

Media

YouTube stopt met betaalde kanalen

YouTube stopt met kanalen waar kijkers via een abonneemodel betaalden voor exclusieve inhoud. Daarvoor bleek te weinig belangstelling te bestaan. In plaats daarvan komt er een sponsormodel.

Video

FD lanceert nieuwe digitale titel FD Focus

Het Financieele Dagblad lanceert vandaag FD Focus, een abonnee-app met nieuws en achtergrond voor young professionals.

Media

Meer e-books uitgeleend via bibliotheek

Nederlandse openbare bibliotheken hebben in 2016 in totaal 2,8 miljoen e-books uitgeleend via de online bibliotheek. Dit is een toename van 74 procent ten opzichte van 2015.

Publishing

Auteurs zien weinig terug voor uitleningen e-books

De meeste auteurs van wie het werk ook als e-book verschijnt, delen tot op heden niet mee in de opbrengsten verkregen via uitlenen door de bibliotheek en opname in betaalde abonnementsdiensten. Dit blijkt uit een recent onderzoek in opdracht van Stichting Lira en de Auteursbond.

Publishing

Kansspelautoriteit zet handhaving tegen kansspelen online onverminderd voort

De Nederlandse Kansspelautoriteit zet haar handhavingsbeleid tegen kansspelen op afstand (online) onverminderd voort. Dat laat de toezichthouder weten nadat de voorzieningenrechter vorige week aanbieder Betsson niet ontvankelijk verklaarde in hun vorderingen.

Entertainment

Niels Baas over nieuw NLziet: ‘Totaaldienst als wapen tegen concurrentie’

Deze zomer is streamingdienst NLziet een bètatest gestart voor een nieuwe web- en mobiele app. Het bedrijf test daarmee functies voor livetelevisie en replay-tv. Dit najaar voegt NLziet de features definitief toe aan het platform. Hoe denkt Managing Director Niels Baas in te spelen op de behoeften van ‘millennials’ en welke rol ziet hij voor het platform?

Mobile

Rovio bepaalt prijs beursgang

Rovio, het bedrijf achter het succes van Angry Birds, gaat voor 10,23 tot 13,72 dollar per aandeel naar de beurs. De beurswaarde van de Finse gamestudio komt daarmee uit op 956 miljoen tot 1,07 miljard dollar.

Entertainment

Belgische muziekindustrie wil eigen portaal op Spotify

De Belgische muziekindustrie is in gesprek met Spotify om een lokaal muziekportaal op te zetten. Dat zegt Olivier Maeterlinck, directeur van koepelfederatie BEA (Belgian Entertainment Association), tegen DeMorgen.

Entertainment

Xavier van Leeuwe naar Telegraaf Media Groep

Xavier van Leeuwe wordt per 1 oktober directeur Consumenten bij Telegraaf Media Groep. Hij verlaat NRC Media waar hij een indrukwekkende datastrategie heeft opgebouwd.

Media
Premium

CMO Allianz: ‘Sponsoring digitale sporten levert meer op’

De sponsoring van nieuwe digitale sporten levert Allianz veel meer op dan gedacht. Het resultaat ervan is groter dan toen de verzekeraar zich als merk had verbonden aan Formule 1-races. Dat vertelde CMO Jean-Marc Pailhol vandaag op het Duitse marketingcongres dmexco.

Entertainment