More stories

Consument trekt weg naar internet, tv-reclame duurder

Alle tv exploitanten – Ster, RTL en SBS – stellen voor 2018 forse prijsverhogingen in het vooruitzicht voor hun reclameblokken. Met name voor jonge doelgroepen gaan de gemiddelde kosten omhoog. De zenders hopen zo het verlies aan inkomsten te compenseren die nu vooral naar internet gaan, zo blijkt uit een overzicht van mediabureau MAGNA.

Media

Grote gokbedrijven lonken naar CrownBet

Opnieuw is een fusie op komst tussen grote gokbedrijven. Paddy Power Betfair en William Hill hebben onafhankelijk van elkaar gesprekken gevoerd met het Australische CrownBet.

Entertainment

Mobile Cowboys losgekoppeld van Dutch Cowboys

Na ruim twaalf jaar verhuist nieuwsblog Mobile Cowboys van Dutch Cowboys naar Allekabels, Nederlands grootste webwinkel voor kabels en technische producten waaronder ook smartphone accessoires.

Publishing

Google zet Finance op homepage zoekresultaten

De resultaten van de financieel georiënteerde Google Finance worden onderdeel van de algemene pagina met zoekresultaten, net zoals Shopping en Afbeeldingen, en wordt in een nieuw grafisch jasje gestoken.

Search
Premium

Dagelijks bereikt YouTube 31 procent van alle Nederlanders

In de maand oktober 2017 hebben meer dan 11,8 miljoen Nederlanders de website of YouTube bezocht. Dat blijkt uit gegevens van GfK. Het dagbereik van YouTube ligt op 31 procent in oktober.

Video

Uitgever iCreate failliet

F&L Publishing, uitgever van tijdschriften als iCreate, Foodies, Photoshop Magazine, Autoreview en c’t, is failliet.

Publishing

Bedrijf achter Pokémon Go haalt 200 miljoen dollar op

Niantic, het bedrijf achter Pokémon Go, heeft volgens The Wall Street Journal 200 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde geleid door Spark Capital.

Entertainment

Uitreiking Website van het Jaar 2017: de foto’s

Donderdagavond werden de prijzen voor Website van het Jaar 2017 uitgereikt in Thuishaven te Amsterdam. De verkiezing is de grootste, jaarlijkse online publieksprijs van Nederland voor de beste en populairste websites. Fotograaf Maurice Mikkers doet beeldverslag van de uitreiking.

Publishing

Dit zijn de 12 mobiele trends in 2018

De nieuwste smartphones zijn net zo krachtig als veel laptop computers. Het is onvoorstelbaar hoeveel we vandaag de dag met onze mobieltjes kunnen. Wat betekent deze ontwikkeling voor onze marketing? Met welke mobiele trends krijgen we het komende jaar zoal te maken? Waar liggen de kansen? En waar liggen de bedreigingen? Een diepgaande Expert Roundup.

Mobile

Talpa toont Smart Data Platform

“Echt nieuw is het Smart Data Platform”, zegt Talpa’s CTO Hylke Sprangers. Met de overname van Emesa voegde hij daar gisteren twee belangrijke, nieuwe pijlers aan toe.

Online marketing

Winnaar Website van het Jaar 2017: Radar

Radar is door het Nederlandse publiek verkozen tot dé ‘Website van het Jaar 2017’. Voor de eerste keer sinds de start van de verkiezing wint de Radar deze felbegeerde titel. Het team achter Radar nam tijdens de feestelijke uitreiking in Thuishaven de Award in ontvangst.

Publishing

Beleggers straffen Rovio na slecht kwartaal

De koers van het aandeel Rovio Entertainment (Angry Birds) is vandaag met 19 procent gedaald na een zeer teleurstellend kwartaal. Het waren de eerste cijfers na de beursgang twee maanden geleden.

Entertainment

Talpa koopt Emesa (Vakantieveilingen.nl)

Talpa Networks van John de Mol koopt Emesa, bekend van Vakantieveilingen.nl. Het mediabedrijf wil merken gaan kopen, bouwen en exploiteren. Met het e-commercebedrijf krijgt De Mol een grote bak aan consumentendata en -intenties in handen.

Travel

Talpa lanceert nieuw multimediabedrijf voor al zijn merken

Talpa Network is de naam van het nieuwe multimediabedrijf van John de Mol. Binnen deze organisatie gaan onder meer 538, Veronica, SBS6, Sky Radio, Net5, Radio 10, SBS9, JUKE en KIJK elkaar versterken. De Mol sloot zojuist een persconferentie af in Amsterdam.

Media

Nicolas Eglau naar P7S1 voor internationalisering

Nicolas Eglau stapt over naar de Duitse zendergroep ProSiebenSat.1 en wordt daar verantwoordelijk voor de internationalisering, een cruciale positie voor het tv-bedrijf waar weerstand moet worden opgebouwd tegen de Amerikaanse internetgiganten op te bouwen.

Publishing