More stories

Premium

Online bereik Nederlandse tv-zenders: 19 procent

De publieke en commerciële tv-zenders in Nederland bereikten in september 19 procent van hun kijkers niet via televisie maar via een smartphone, tablet of computer. In de zomervakantie was de telefoon de dominante digitale drager.

Video

Nieuwssite De Morgen bereikt 200.000 lezers

De Belgische krant De Morgen bereikt zowel offline als online ongeveer 261.000 lezers. De nieuwssite heeft een gemiddeld dagelijks bereik van 203.000 mensen.

Publishing

Business Insider start Vlaamse editie

De zakelijke nieuwssite Business Insider heeft de rechten voor de Vlaamse markt gekregen en kan ook adverteerders daar gaan bedienen. Uitgever Arend van den Berg: “Vanuit Nederland kunnen we adverteerders in vijftien landen helpen.

Publishing

Groeiende ergernis over niet bijgewerkte apps op Smart TV’s

TV-fabrikanten verwijzen naar ontwikkelaars als het gaat om het niet meer bijwerken van apps voor Smart TV’s. Toestellen van 2011 of ouder zijn bijna niet meer bruikbaar omdat meegeleverde apps niet meer werken.

Entertainment

TamTam bouwt nieuwe website Beeld en Geluid

Beeld en Geluid uit Hilversum laat een nieuwe site ontwikkelen die beter past bij de moderne tijd, want deze moet wel goed bruikbaar zijn op mobiele apparaten.

Media

Infographic: e-book markt blijft stabiel

De markt voor e-books is nog steeds in beweging. Het derde kwartaal van 2017 laat veelal een stabiel beeld zien. De totale afzet van het fysieke boek was het afgelopen kwartaal 5,2 procent lager dan in Q3 2016. De markt voor e-books daarentegen groeit. Boeken produceren via print on demand blijft ook groeien. Er zijn 3,7 procent meer titels beschikbaar voor print on demand dan vorig kwartaal (en 14,7% meer dan een jaar eerder).

Publishing

Time Inc past frequentie en circulatie van tijdschriften aan

Uitgeverij Time Inc. past de frequentie en de circulatie van een aantal van zijn titels aan om de printactiviteiten in de lucht te blijven houden.

Publishing

Libelle grootste online vrouwenplatform

Libelle.nl is het grootste online vrouwenplatform van Nederland. Dat blijkt in elk geval uit cijfers van het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO).

Publishing

eDay terugblik: Attention, attention, we need trust

Florian ter Voert is trouw lezer van Emerce en de Emerce eDay is een ‘must’ voor hem, n hij deelt graag zijn ervaringen. Hoofdzakelijk gericht op tech en e-commerce, is er dit jaar ook veel ruimte voor media. Sessies over ‘live content’, ‘brand building’ en de belofte van Mark Adams (“please not another millennial presentation”) is koren op de molen van een PR-adviseur geboren in 1990.

Amsterdam eWeek

T-Mobile mag dienst Datavrije Muziek in de lucht houden

De dienst Datavrije Muziek van T-Mobile is niet in strijd met de Europese netneutraliteitsregels en mag daarom in de lucht blijven. Dit blijkt uit onderzoek van de Autoriteit Consument & Markt.

Legal

Onderzoek: Kijker verdwaalt in aanbod content

Consumenten zijn dagelijks steeds meer tijd kwijt aan het zoeken van ‘kijkbare video’, wat voorheen ‘tv kijken’ heette.

Video

BREIN sluit websites

Stichting BREIN heeft twee websites gesloten waar op grote schaal auteursrechtelijk beschermde werken werden geopenbaard. Op Movies2explore.com en Music4you werden door meerdere uploaders massaal onderling films, tv-series, e-books, muziekwerken en games gedeeld.

Legal

538 maakt radio on demand

De nieuwe app van Radio 538, onderdeel van Talpa Radio, geeft de zender voortaan beter inzicht in het luistergedrag van de app-gebruiker. Ook kan de luisteraar beter schakelen tussen de live uitzendingen van Radio 538, het on demand-aanbod, TV 538 en de eigen muziekplaylist.

Online advertising

Avonturengame Horizon Zero Dawn wint Dutch Game Awards

Avonturengame Horizon Zero Dawn van de Nederlandse studio Guerrilla Games, een van de grootste en meest besproken titels ooit van Nederlandse bodem, kwam als grote winnaar uit de bus tijdens de gisteren in Utrecht gehouden Dutch Game Awards.

Entertainment

‘Apple schakelt Googles DoubleClick in voor News app’

Apple gaat volgens AdAge samenwerken met Googles DoubleClick voor zijn News app. Grote uitgevers als Condé Nast, Gannett, Time en CNN zouden hierover al zijn ingelicht.

De News App is nog altijd niet beschikb

Publishing