Susanne van Nierop keert terug bij Adfo Groep
Susanne van Nierop keert terug bij Adfo Groep, waar ze hoofdredacteur wordt van Adformatie en het Tijdschrift voor Marketing en Communicatie.
Susanne van Nierop keert terug bij Adfo Groep, waar ze hoofdredacteur wordt van Adformatie en het Tijdschrift voor Marketing en Communicatie.
Snap activeert een nieuwe geldstroom in Europa met de uitrol van de zogeheten Geofilters aan zijn particuliere gebruikers. Tot op heden was het ontwerp en de publicatie hiervan voorbehouden aan bedrijven.
Het Finse gamebedrijf Rovio heeft vandaag de aanzet gegeven tot zijn beursgang, waarmee het 36 miljoen dollar hoopt op te halen.
De omstreden documentaire Jesse over GroenLinks-politicus Jesse Klaver is vanaf vandaag te zien bij Blendle.
TPVision (Philips) gaat de gebruikersomgeving van zijn televisies vanaf 2019 drastisch veranderen. Die zal volledig gebaseerd zijn op Android Oreo en brengt live tv en online video samen.
De Nederlandse editie van het internationaal succesvolle Business Insider start een vacaturesite om zijn carrièregerichte publiek extra te bedienen.
De Amerikaanse jongere millennial, de groep 18- tot 24-jarigen, besteedt dagelijks drie uur tijd aan het gebruik van apps op zijn telefoon. Opvallend genoeg installeert hij weinig nieuwe apps en valt vooral terug op wat bekend is.
Het Duitse mediaconcern ProSiebenSat.1 neemt de hele organisatie en zijn toekomstplannen onder de loep. Als onderdeel daarvan wordt gekeken wat er met de e-commerceacitviteiten moeten gebeuren. Die kunnen deels worden verkocht of, als geheel, naar de beurs gebracht. Daar vallen datingsite Parship en webwinkel Brillen24.nl ook onder.
SBS Broadcasting en NU.nl blijven samenwerken met betrekking tot voetbalbeelden waarvan SBS de rechten heeft. Hierdoor zal het hoofdtoernooi van de Champions League wederom te zien zijn op NU.nl en in de NUsport-app.
Het Amsterdamse digitale mediabedrijf Zoomin.TV groeit snel in Azië en opent nu ook een kantoor in Singapore.
Facebook stelt voortaan strengere inhoudelijke eisen aan Pages, oftewel pagina’s die door bedrijven en organisaties worden onderhouden. Pagina’s met veel fakenieuws kunnen straks niet langer adverteren.
RTL Nederland lijdt onder wat het moederbedrijf een ‘uitdagende advertentiemarkt’ noemt. Het bedrijfsresultaat eindigde 10 miljoen euro lager op 20 miljoen vergeleken met 30 miljoen euro een jaar eerder.
De NPO gaat fors meer investeren in on demand en online. Het budget wordt drie keer zo hoog, zo maakte de publieke omroep vandaag bekend. ‘We willen daar zijn waar onze kijkers en luisteraars zitten.’
Spotify heeft vorige week een overeenkomst gesloten met Warner Music, nadat al het al eerder akkoord was met Sony Music en Universal.
Nu veertig procent van de Nederlandse huishoudens internet op televisie heeft, veranderen ook de kijkwensen. Het aanbod wordt gemêleerder, maar Nederland wil niet af van twee vaste waarden: het lineaire aanbod van RTL en dat van NPO.