More stories

Dichtbij.nl krijgt nieuwe positie binnen HMC

Dichtbij.nl, het platform voor hyperlokaal nieuws, krijgt een aparte positie binnen uitgeverij Holland Media Combinatie. Dat meldt de directie aan medewerkers.

Media

Playlogic wankelt opnieuw

De rechtbank Amsterdam heeft surseance verleent aan gamebedrijf Playlogic en aanverwante vennootschappen, waaronder Wannagaming.

Entertainment

Infographic: Welke kanalen voor de juiste contentstrategie?

Het jargon vliegt je tegenwoordig om de oren: wat is ook maar weer het verschil tussen earned, owned en paid media? En welke kanalen zet je nu precies in voor content promotie? Deze infographic van Column Five legt het helder uit.

Contentmarketing

YouTube-fenomeen Mertabi tekent met RTL

YouTube-fenomeen Mertabi en het multichannel netwerk van RTL (RTL MCN) sluiten een tweejarig contract af. Mertabi is een van de grootste YouTube-filmhelden van dit moment. De sketches van Mertabi zijn vooral populair onder de doelgroep 18-35 jaar en zijn ondertussen meer dan 22 miljoen keer bekeken.

Entertainment

Vinylverkoop gaat door het plafond

Analoog vinyl is niet meer aan te slepen en het is nog een zakelijk succes ook: alleen al in Engeland wordt er 20 miljoen pond mee verdiend.

Entertainment

Alibaba met Haier in televisies

Alibaba gaat samen met partner Haier in China internetelevisies lanceren waarmee ook kijkers toegang hebben tot de bekende marktplaatsen Taobao en Tmall. Daarnaast kunnen films en games worden gekocht.

e-commerce

Barbara van Beukering (Parool) leidt nieuw digitaal initiatief binnen De Persgroep

Barbara van Beukering verlaat als hoofdredacteur Het Parool om een nieuw digitaal initiatief binnen De Persgroep Nederland op te zetten. De Persgroep is ook de uitgever van de Amsterdamse krant.

Media

Torrentgebruikers kopen meer muziek en films

Het gebruik van BitTorrent, software waarmee veelal illegale software wordt opgehaald, leidt tot meer aankopen. Dat blijkt uit een studie onder 2500 torrentgebruikers.

Entertainment

Big Data voorspelt hitpotentie dancenummers

Onderzoekers van de Universiteit van Antwerpen denken met Big Data te kunnen voorspellen welke dancenummers hitpotentie hebben.

Analytics

Spotify blijft geld verliezen

De Zweedse muziekdienst Spotify lijdt nog steeds verlies. Vorig jaar kwam het operationele verlies op 80 tot 93 miljoen euro, op een omzet van 746 miljoen. Het nettoverlies kwam met 57,8 wel iets lager uit, maar dat komt door slim boekhouden, aldus The Guardian, die de gegevens uit Luxemburg haalde.

Entertainment

Wall Street Journal op Flipboard

Zakenkrant Wall Street Journal komt beschikbaar op Flipboard. Een deel van de krant zal gratis worden aangeboden, betaalde abonnees krijgen volledige toegang.

Media

Sterke groei voorspeld voor cloudgaming

Cloudgaming kan in 2015 een markt van 150 miljoen mensen hebben bereikt. Dat verwacht Strategy Analytics. Het bureau uit Boston heeft met name hoge verwachtingen van diensten als PlayStation Now van Sony en Grid Game Streaming van Nvidia.

Entertainment

Markt native advertising naar 8,8 miljard dollar

Amerikaanse marketeers gaan volgend jaar minstens 4,3 miljard dollar besteden aan native advertising, oftewel promotionele content die nauwelijks van redactionele bijdragen zijn te onderscheiden. Dat verwacht eMarketer. Het bureau denkt dat de markt in 2018 zal zijn verdubbeld.

Marketing

Publieke omroep moet ook online meer kunnen experimenteren

De publieke omroep moet op alle platforms actief zijn. Om zijn publieke taak uit te kunnen oefenen moet het aanbod daar zijn waar het publiek is en waar het publiek zich naartoe beweegt. Dit is in toenemende mate het internet en on demand-aanbod. Dat zegt staatssecretaris Sander Dekker, die vandaag met de Kamer in debat gaat over de toekomst van het publieke bestel.

Media

‘Amazon start gratis concurrent Netflix’

Amazon zou een gratis videodienst willen lanceren gefinancierd uit advertenties. Dat meldt de New York Post. De dienst komt niet in de plaats van het huidige video-aanbod, dat gewoon blijft bestaan.

Entertainment