John de Mol doet weer openbaar bod op aandelen TMG
John de Mol brengt wederom een openbaar bod uit op alle uitgegeven gewone aandelen van uitgeverij TMG. Per aandeel wordt wederom 6,50 euro geboden.
John de Mol brengt wederom een openbaar bod uit op alle uitgegeven gewone aandelen van uitgeverij TMG. Per aandeel wordt wederom 6,50 euro geboden.
Liberty Media, het moederbedrijf van Ziggo, participeert in een investeringsronde van twintig miljoen dollar in de Drone Racing League. Vandaag vindt een grote, internationale dronerace in Londen plaats.
Muziekdienst Pandora krijgt een investering van 480 miljoen dollar van radiosatellietbedrijf SiriusXM. Tegelijkertijd wordt dochter Ticketfly aan Eventbride verkocht voor 200 miljoen dollar.
Het gaat niet om de prijs en het gaat niet om distributie van content in de digitale business. De Entertainment & Media Outlook 2017–2021 van PwC stelt wat niet-mediabedrijven al lang weten: ‘Het gaat om de gebruikerservaring’.
Generatie Z, kinderen geboren tussen pakweg 1996 en 2010, blijken verslaafd aan YouTube. De helft kan naar eigen zeggen ‘niet zonder’. Het kanaal blijkt zelfs populairder dan Instagram, Facebook en Snapchat. Gen Z groeide, anders dan de millennials, volledig digitaal op. Overigens wordt Facebook dan wel weer als belangrijkste nieuwsbron gebruikt. YouTube staat op de tweede plaats.
Het videolandschap mag dan onder aanvoering van YouTube, Facebook en Snapchat snel veranderen, mediabedrijven met een staat van dienst spelen nog altijd een belangrijk rol. Daarvan is Rhys Noelke, SVP Strategy bij RTL Group overtuigd. ‘Iemand moet die video-tsunami managen.’
Sven Sauvé (43) wordt Chief Executive Officer (CEO) van RTL Nederland. Sauvé, momenteel Chief Operating Officer (COO) van RTL Nederland, volgt Bert Habets op die sinds kort co-CEO van RTL Group is.
YouTube-kanaal AVROTROS Klassiek heeft de grens van 100.000 abonnees bereikt. Sinds de start van het kanaal in 2008 zijn al meer dan 50 miljoen weergaven behaald.
Millennials worden een steeds interessantere doelgroep voor de reisbranche, maar hebben wel een eigen handleiding. Als ‘digital natives’ hebben ze totaal andere behoeften dan eerdere generaties, is ook de ervaring van Jurian van der Meer, commercieel directeur van EndemolShine dat een online reisplatform voor millennials is gestart, Wander Travel.
Per 1 juli aanstaande treedt Sanne Walvisch in dienst als adjunct-hoofdredacteur digitaal van Het Financieele Dagblad. Walvisch zal zich in deze nieuwe functie bezig houden met de digitale (door)ontwikkeling van bestaande en nieuwe FD-uitgaven.
De oplages van Amerikaanse kranten dalen nog steeds. In 2016 wederom met 8 procent naar 35 miljoen exemplaren per dag en 38 miljoen op zondagen, aldus nieuwe cijfers van Pew Research.
Vox Media, BuzzFeed, ATTN en Group Nine Media zijn enkele van de partijen die Facebook aan videocontent gaan helpen. Facebook gaat twee soorten programma’s maken: het gaat zelf series van telkens twintig tot dertig minuten produceren, maar kortere videoprogramma’s komen van derden.
E-books en digitale tijdschriften en kranten worden goedkoper. Het Europees Parlement heeft vandaag met overgrote meerderheid ingestemd met een lager BTW tarief. Papieren boeken hadden dat lagere tarief al.
Vanavond start de campagne van zoutjesmerk Chio Heartbreakers met ondersteuning van HbbTV bij de SBS-zenders. Het is een eerste voorbeeld van wat SBS noemt ‘addressable tv’.
Diverse aanbieders van onlinegokspellen, waaronder PolderCasino en FortuinCasino, gooien de handdoek in de ring. De Kansspelautoriteit gaat vanaf 1 juni namelijk ook optreden tegen websites die Nederlandse elementen in hun spellen gebruiken.