Exclusieve titels via Kobo en bol.com
Kobo en bol.com gaan exclusieve boekenseries van Nederlandse thrillerauteurs Linda Jansma en Willem Asman beschikbaar stellen via Kobo en bol.com.
Kobo en bol.com gaan exclusieve boekenseries van Nederlandse thrillerauteurs Linda Jansma en Willem Asman beschikbaar stellen via Kobo en bol.com.
Spotify heeft een app uitgebracht voor muzikanten wier muziek via het platform wordt verkocht. Eigenlijk is dat het dashboard waarover zij al langer via de desktop beschikking hadden.
Uitgever New Skool Media, onder meer bekend van Elsevier en voormalige Sanoma-titels, gaat meer investeren in digitalisering en online. ‘We zijn met de printtitels onvoldoende aanwezig in het leven van onze lezer. Tien of twaalf keer per jaar krijgen ze een blad in de bus, maar we moeten in feite dagelijks zichtbaar zijn met goede content,’ zegt de nieuwe CEO Erwin van Luit tegen Adformatie.
Journalismlab heeft een meldpunt gecreëerd om het ‘onverantwoord verwijderen van relevante online content in kaart te brengen’. Aanleiding is het archief van hyperlokaal platform Dichtbij.nl dat mogelijk definitief vernietigd wordt.
Nederland telt altijd nog zo’n 290.000 dagelijkse spelers van Pokémon Go en 560.000 consumenten van 12 jaar en ouder die het spel tenminste één keer per week spelen. Dat blijkt uit het Telecompaper-rapport Dutch Apps Market – August 2017 edition. De cijfers hebben betrekking op de maand juni.
Netflix groeit harder dan waarop Wall Street had gerekend. In het derde kwartaal kwamen er 850.000 Amerikaanse kijkers bij, 100.000 meer dan verwacht. Nog sneller groeide het aantal internationale kijkers. In het derde kwartaal waren dat er 4,45 miljoen. Wall Street had rekening gehouden met 3,72 miljoen.
De Nederlandse Kansspelautoriteit gaat in de komende maanden met de kansspelsector verder in gesprek over de verslavingsgevoeligheid van kansspelen.
De publieke en commerciële tv-zenders in Nederland bereikten in september 19 procent van hun kijkers niet via televisie maar via een smartphone, tablet of computer. In de zomervakantie was de telefoon de dominante digitale drager.
De Belgische krant De Morgen bereikt zowel offline als online ongeveer 261.000 lezers. De nieuwssite heeft een gemiddeld dagelijks bereik van 203.000 mensen.
De zakelijke nieuwssite Business Insider heeft de rechten voor de Vlaamse markt gekregen en kan ook adverteerders daar gaan bedienen. Uitgever Arend van den Berg: “Vanuit Nederland kunnen we adverteerders in vijftien landen helpen.
TV-fabrikanten verwijzen naar ontwikkelaars als het gaat om het niet meer bijwerken van apps voor Smart TV’s. Toestellen van 2011 of ouder zijn bijna niet meer bruikbaar omdat meegeleverde apps niet meer werken.
Beeld en Geluid uit Hilversum laat een nieuwe site ontwikkelen die beter past bij de moderne tijd, want deze moet wel goed bruikbaar zijn op mobiele apparaten.
De markt voor e-books is nog steeds in beweging. Het derde kwartaal van 2017 laat veelal een stabiel beeld zien. De totale afzet van het fysieke boek was het afgelopen kwartaal 5,2 procent lager dan in Q3 2016. De markt voor e-books daarentegen groeit. Boeken produceren via print on demand blijft ook groeien. Er zijn 3,7 procent meer titels beschikbaar voor print on demand dan vorig kwartaal (en 14,7% meer dan een jaar eerder).
Uitgeverij Time Inc. past de frequentie en de circulatie van een aantal van zijn titels aan om de printactiviteiten in de lucht te blijven houden.
Libelle.nl is het grootste online vrouwenplatform van Nederland. Dat blijkt in elk geval uit cijfers van het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO).