More stories

Canal Digitaal met TV Gemist en filmcatalogus

Ook Canal Digitaal komt met TV Gemist. Daarmee kunnen klanten tot zeven dagen terug tv-programma’s kijken. Daarnaast gaat Canal Digitaal met Film Europe honderden films uit de catalogus aanbieden.

Entertainment

Nieuwe investering VICE, wil abonnementen verkopen

Private equity-partij TPG Investments verwerft voor 450 miljoen dollar een minderheidsbelang in VICE. Het bedrijf wordt daarmee gewaardeerd op 5,7 miljard dollar. CEO Shane Smith gaat met abonneediensten ontwikkelen met het nieuwe geld.

Media

Netto mediabestedingen Nederland (2016): 4,7 miljard

Bedrijven gaven in 2016 niets meer uit aan reclame dan in 2015: 4,7 miljard euro. “Het is dat de inflatie zo laag is, anders was er geen reële groei geweest in de netto mediabestedingen”, aldus marktonderzoeker Nielsen in nieuw rapport.

Media

Time Warner gaat content leveren aan Snap

Time Warner gaat samenwerken met Snapchat. De grote filmstudio uit Hollywood gaat de komende twee jaar speciale content ontwikkelen voor de appmaker.

Entertainment

Sony duo verhuist naar Apple

Apple heeft twee directeuren van Sony Pictures in dienst genomen. Jamie Erlicht en Zack Van Amburg gaan de video-activiteiten van Apple verder uitbouwen.

Entertainment

Gamesbedrijven in Arnhem verenigen zich in Gamepact Gelderland

Vier Arnhemse gamebedrijven hebben aangekondigd dat ze gaan samenwerken onder de naam Gamepact Gelderland. Het nieuwe samenwerkingsverband wordt een multi-disciplinaire gaming netwerkorganisatie die elk vraagstuk op het gebied van games, gamification, game-evenementen, game-lanceringen wil faciliteren, begeleiden en oplossen.

Entertainment

CEO TradeCast: ‘We blijven liever klein’

Zwolle is de stad van wehkamp, maar sinds kort ook wel een beetje van TradeCast. En met een forse investering van twee miljoen euro maakt het jonge videoplatform nog dit jaar de sprong naar Silicon Valley, aldus CEO Yillmaz Schoen.

Media

Rovio wil niet reageren op overnamegeruchten

Rovio sluit een beursgang in de toekomst niet uit. Dat meldt het bedrijf achter Angry Birds aan Reuters. Tegelijkertijd wil men niet reageren op geruchten dat er overnamegesprekken zijn met Tencent.

Entertainment

Tsjechië traineert BTW-verlaging e-publicaties

Het voorstel van de EU tot BTW-verlaging voor onlinepublicaties zoals kranten en tijdschriften is geblokkeerd door Tsjechië. Er is unanieme instemming van de lidstaten nodig voor het plan.

Publishing

Sabine van der Plas (Sweek): ‘Wat YouTube is voor video’s zijn wij voor verhalen en fictie’

Een open en sociaal platform voor lezers en schrijvers. Dat is Sweek.com. Bedacht in Rotterdam, negen maanden geleden live gegaan en inmiddels 130.000 gebruikers wereldwijd. Waarbij Latijns Amerika de grootste markt vormt.

Publishing

Rabo Envision Tribe opgericht voor herpositionering Rabobank

Rabobank richt samen met de creatieve coalities Planet Bank en DoenDenkers de Rabo Envision Tribe op. Die vormt volgens de […]

Communicatie

Spotify naar 150 miljoen gebruikers

Spotify heeft nu 140 miljoen abonnees, een jaar geleden werd het record van 100 miljoen bereikt. Het aantal betalende gebruikers is inmiddels gestegen naar 50 miljoen.

Entertainment

Zoom.in moet CMS weer toegankelijk maken voor beheer YouTubekanalen

Videobedrijf Zoom.in moet van de rechter het Britse Music Nations Network weer toegang verschaffen tot zijn CMS.

Entertainment

‘Nepnieuws is gewoon te koop’

Nepnieuws is te koop. Beweert in elk geval Trend Micro in het rapport ‘The Fake News Machine: How Propagandists Abuse the Internet and Manipulate the Public’. Een twaalf maanden durende campagne om verkiezingsuitslagen te beïnvloeden kost zo’n 357.700 euro. Het in diskrediet brengen van een journalist kost ongeveer 49.175 euro.

Communicatie

Bijna helft van Nederlanders kijkt naar betaalde online videocontent

Bijna de helft van de Nederlanders kijkt naar betaalde online videocontent via een abonnement of losse verkoop. Leeftijd en levensfase hebben de meeste impact op de manier van kijken, blijkt uit de nieuwste meting van de internationale studie GfK ViewScape.

Entertainment