More stories

Onderzoek: waar bereik je je doelgroep in 2019?

De gewenste doelgroep bereiken, daar draait het voor mediabedrijven en adverteerders natuurlijk allemaal om. Maar willen ze dat in de toekomst blijven doen dan is een nóg sterkere verschuiving richting online nodig.

Online advertising

‘Androidgebruiker kijkt iets langer porno’

Androidgebruikers kijken iets meer porno dan iOS-gebruikers, maar veel scheelt het niet: 32 procent versus 31 procent. Dat blijkt uit metingen van de populaire site Pornhub.

Publishing

‘Aantal gebruikers Apple Music zakt naar 3,5 miljoen’

Nog maar 3,5 miljoen gebruikers van Apple Music zouden zijn overgebleven nadat de gratis proefperiode van drie maanden is afgelopen. De muziekdienst begon met 11 miljoen, weet Digital Music News.

Entertainment

Emerce eDay: de uitdaging van drone journalistiek

Drones kunnen niet ontbreken op Emerce eDay, ze waren het afgelopen jaar bijna onafgebroken in het nieuws. Ben Kreimer van BuzzFeed vertelt donderdag hoe je met drones game-achtige omgevingen kunt creëren.

Marketing

Emerce Eday: VR zit nog in de tijd van de stomme film

Virtual Reality, in combinatie met Augumented Reality, biedt nieuwe mogelijkheden om verhalen te vertellen. Projectleiders Geert-Jan Strengholt en Annelies Termeer presenteerden afgelopen zomer de plannen voor de eerste VR productie van de VPRO voor de cross-mediale productie De Volmaakte Mens. Strengholt spreekt donderdag op Emerce eDay.

Entertainment

SENA aast weer op embedheffing

Auteursrechtorganisatie SENA wil opnieuw proberen om radiowebsite Nederland.FM een zogenoemde embedheffing op te leggen via een bodemprocedure. Een opmerkelijke stap, aangezien het Europees Hof in 2014 duidelijk heeft gezegd dat het linken naar auteursrechtelijk materiaal geen nieuwe openbaarmaking betekent.

Entertainment

Netflix heeft overhand op Europese concurrent

In de landen met de concurrerende markt met online videodiensten geeft de consument de voorkeur aan Netflix, aldus een nieuw onderzoek van Statista.

Entertainment

Infographic: wat verdienen artiesten met streaming?

Het gaat langzaam wat beter met de muziekindustrie, maar streamingdiensten zorgen helaas niet voor meer inkomsten voor de artiesten. In de VS werd vorig jaar met streaming audio 1,87 miljard dollar omgezet. Zo’n twintig procent gaat naar de dienst, 55 procent naar het label en twintig procent naar de artiest. Die daarmee beter zijn eigen label kan runnen.

Entertainment

Markus Lipp CFO van InnoGames

Markus Lipp wordt de nieuwe Chief Financial Offer (CFO) van ontwikkelaar InnoGames. De 41-jarige Lipp treedt in de voetsporen van Armin Busen, die al sinds januari de positie van Chief Product Officer (CPO) uitoefende, maar tegelijk tot nu de rol van plaatsvervangend CFO speelde.

Entertainment

Deezer voegt voetbalcontent toe

Streamingdienst Deezer heeft een speciale selectie gelanceerd met podcasts over voetbal voor Duitse en Britse gebruikers.

Entertainment

‘Groei Nederlandse gamesindustrie door startups’

De Nederlandse gamesindustrie is sinds 2011 met 38 procent gegroeid en dat komt vooral door nieuwe gamebedrijfjes. Toch levert de industrie maar weinig nieuwe banen op. Dat blijkt uit de Gamesmonitor 2015.

Entertainment

RTL vernieuwt RTL XL

RTL heeft zijn online videoplatform RTL XL vernieuwd. Ook is er een nieuwe app die de gebruiker de mogelijkheid biedt zijn persoonlijke kanaal samen te stellen.

Entertainment

TMG presenteert digitale plannen, Jacqueline Smit commercieel directeur

Jacqueline Smit (538 Groep) wordt commercieel directeur bij TMG Landelijke Media. Dat is vandaag bekend gemaakt tijdens een presentatie van TMG in de Heineken Music Hall voor adverteerders en andere zakenpartners.

Media

Hoe ziet het nieuwe businessmodel van de entertainmentindustrie eruit?

De entertainmentindustrie is de afgelopen jaren sterk veranderd als gevolg van de introductie van digitale middelen. Een nieuwe dynamiek is ontstaan en nieuwe paradigma’s bepalen of een dj, evenement of festival succesvol wordt. Eén zo’n nieuwe wetmatigheid is de noodzaak directe digitale kanalen toe te passen. De disruptie op het gebied van communicatie, marketing, verkoop en innovatie voltrekt zich binnen de entertainmentindustrie in een razend tempo. Hoe ziet het (nieuwe) businessmodel van de entertainmentindustrie eruit? Wat is de waardepropositie? Wat zijn de (nieuwe) verdienmodellen?

Entertainment

Een op vijf Nederlandse huishoudens heeft Netflix

Van nul naar 1,3 miljoen aangesloten huishoudens in goed twee jaar tijd. Dat is de scoren van Netflix, volgens een onderzoek van Multiscope. Abonnees besteden een kwart van al hun televisietijd aan deze videodienst.

Entertainment