More stories

Candy Crush blijft topper bij mobiele games

Candy Crush blijft met 2 miljoen gebruikers in Nederland de meest gespeelde mobiele game. Wordfeud is met 1,7 miljoen actieve gebruikers een succes bij ouderen. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope.

Entertainment

Tv dienst KNIPPR nu officieel uit de startblokken

T-Mobile heeft zijn tv dienst KNIPPR vandaag officieel gelanceerd. Met KNIPPR bepalen gebruikers zelf het zenderaanbod en kunnen zij kijken op smartphone, tablet of computer, vanaf 10,99 euro per maand.

Entertainment

Landelijke commerciële radio breidt DAB+ netwerk uit

De landelijke commerciële radiozenders hebben tijdens de Dag van de Digitale Radio gisteren in Hilversum het startschot gegeven voor het uitbreiding van het DAB+-netwerk.

Entertainment

Internet, out of home en bioscoop voeren mediabestedingen aan

Internet, out of home en bioscoop waren de snelste groeiers bij de netto mediabestedingen in Nederland in 2015. Met een minimale daling van 0,1 procent eindigden de bestedingen op vrijwel exact hetzelfde niveau als in 2014, namelijk 4,62 miljard euro. In absolute bestedingen bedroeg de daling 7 miljoen euro.

Publishing

Holland Casino: ‘Nu haast maken met online gokwetgeving’

De Tweede Kamer moet niet langer wachten met de behandeling van de gokwetgeving, die nu al vele malen is uitgesteld. Dat zei theaterproducent Erwin van Lambaart, sinds kort CEO van Holland Casino, gisteren op het congres Gaming in Holland in Amsterdam.

Entertainment

Fox Sports: ‘Steeds meer streamingkijkers voor voetbal’

Fox, de zender achter de Eredivisie uitzendingen, verwacht dat volgend seizoen zeker 20 tot 25 procent van de abonnees via streaming zullen kijken.

Entertainment

RTL steekt Buienradar in het nieuw

Hetzelfde maar toch anders, is de korte beschrijving van het vernieuwde Buienradar.nl. RTL nam Nederlands meest geraadpleegde weersite op de schop.

Publishing

KPN doet mee aan veiling Digitenne

KPN doet mee in de veiling van digitale ethertelevisie, daarmee hoopt het telecombedrijf de licentie te verkrijgen tot 1 februari 2030.

Entertainment

Jaunt breidt uit naar China

Jaunt, het bedrijf van Nederlander Arthur van Hoff, vestigt zich in China met Jaunt China.

Entertainment

Is Digital Out Of Home marketing het laatste effectieve massamedium?

We zitten in een tijdperk waarbij de effectiviteit van traditionele media afneemt, gebruik van adblockers toeneemt en content de nieuwe heilige graal van online marketing blijkt te zijn. Marketeers worden uitgedaagd om de doelgroep nog beter en specifieker te bereiken. Out Of Home marketing wint aan effectiviteit. Zal Digital Out Of Home marketing door innovatieve hoogstandjes dit jaar definitief doorbreken?

Communicatie

Nieuwe afspraken over digitale erfgoedcollecties

Al meer dan 53 miljoen kunstwerken, boeken, muziek- en archiefstukken zijn voor iedereen online te bekijken via het platform Europeana. Dinsdag hebben de Europese ministers voor Cultuur unaniem afspraken gemaakt zodat die digitale erfgoedcollecties nog beter kunnen worden gevonden en gebruikt.

Publishing

Bram Koster en Thomas van Manen gaan Marketingfacts leiden

Bram Koster en Thomas van Manen nemen per 1 juni de dagelijkse leiding van Marketingfacts op zich. Zij nemen de plaats in van Emile Peters, die wel als aandeelhouder betrokken blijft.

Publishing

Zakelijk platform NRC Q definitief uit de lucht

NRC stopt in zijn geheel met het zakelijk platform NRC Q. De website was al niet meer in de lucht.

Publishing

Artiesten willen betere regeling online muziekrechten

Martin Garrix, Hardwell, Golden Earring en Nicky Romero zijn enkele van de artiesten die een petitie hebben getekend waarin ze namens Buma/Stemra, branchevereniging van de entertainmentindustrie NVPI en auteursrechtorganisatie Pictoright bij de EU aandringen op bescherming van auteursrechtelijk beschermd materiaal.

Entertainment

Triade Media blijkt overgenomen door RTL Nederland

De in december vorig jaar aangekondigde samenwerking tussen RTL Nederland en reclameverkoopbedrijf Triade Media blijkt een overname te zijn. Dat meldt Mediamagazine, dat de jaarrekening van RTL Group daarover nog eens raadpleegde.

Entertainment