More stories

Noor van Geloven (StrawberryFrog, Halal) naar MediaMonks Films

MediaMonks Films heeft Noor van Geloven aangesteld als Executive Film Producer. Van Geloven werkte eerder voor onder andere KesselsKramer, 100% Halal en StrawberryFrog, waar zij filmprojecten leidde voor klanten zoals Emirates Airlines, Diageo en Bavaria.

Contentmarketing

Telecompaper koopt GSMhelpdesk.nl

Telecompaper heeft oudgediene GSMhelpdesk.nl overgenomen. De van oorsprong zakelijke uitgeverij uit Houten wil zijn portfolio verbreden met meer consumentgerichte titels.

Media

TMG stopt met Sp!ts, breidt Metro (ook online) uit

Treinkrant Sp!ts verdwijnt. De krant wordt samengevoegd met Metro. Wel wordt de oplage verhoogd naar 510.000 exemplaren per dag en komt de nadruk op online verslaggeving te liggen.

Media

Innovatiesubsidie voor journalistieke projecten

Acht ideeën voor journalistieke vernieuwing ontvangen persinnovatie-subsidie. Dat heeft het bestuur van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek besloten. In totaal wordt 392.871 euro uitgekeerd met een gemiddeld subsidiebedrag van bijna 50.000 per project.

Contentmarketing

Uitgever Burda: helft omzet uit digitale activiteiten

Uitgever Hubert Burda Media realiseert 53,5 procent van de omzet met digitale activiteiten, een combinatie van reclame en bemiddeling bij transacties.

Media

Nederlandse media-industrie gezamenlijk in online bereiksonderzoek

Uitgevers, radio- en tv-omroepen en online exploitanten zetten gezamenlijk online bereiksonderzoek op. SKO, Vinex en PMA brengen dit standaardonderzoek per 1 januari 2015 op de markt.

Analytics

SeatMe sluit samenwerking met TripAdvisor

De reserveringsdienst voor restaurants SeatMe gaat content en diensten delen met TripAdvisor, een internationale recensiesite voor hotels, vakantiehuisjes en restaurants. […]

Media

Hoe televisie naar de kijker gaat luisteren

De tv-antenne is voor Sky Italia geen domme pijp meer, maar een intelligente navelstreng direct in zijn klantengroep. Op basis van kijkgedrag en data uit social media wordt de programmagids gepersonaliseerd.

Publishing

Omzet YouTube veel lager dan gedacht

De netto-omzet van YouTube ligt vermoedelijk zeker de helft lager dan altijd werd aangenomen: 1,5 miljard dollar. Dat zeggen althans twee bronnen met kennis van zaken tegen The Information.

Media

NPO slordig met tracking cookies

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) verzamelt met zogeheten tracking cookies persoonsgegevens van websitebezoekers zonder hiervoor hun ondubbelzinnige toestemming te vragen. Daarmee overtreedt de NPO de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp), concludeert het College bescherming persoonsgegevens (CBP) na onderzoek.

Analytics

Wegener trekt weg uit Apeldoorn

Koninklijke Wegener NV verhuist zijn centrale afdelingen van Apeldoorn naar Houten. Daardoor gaan voor de gemeente meer dan honderd arbeidsplaatsen verloren. Dat meldt De Stentor, onderdeel van Wegener. Die krant blijft wel op zijn plek zitten.

Media

‘Koppelen van databronnen heeft enorme potentie’

In een tijd dat data relatief schaars was en internet een grote vlucht nam, werd MetrixLab groot met innovatieve online onderzoeken. Nu er steeds meer bruikbare databronnen beschikbaar komen, verschuift de Rotterdamse marktonderzoeker richting een data-agnostische aanpak, aldus CFO Jan Willem Gerritsen.

Analytics

Infographic: wat gebeurt er in een YouTube minuut?

Wederom indrukwekkende getallen: 2,7 miljoen video’s worden er in een minuut bekeken. Iedere zestig seconden wordt er honderd uur aan video toegevoegd en worden er 1388 kanaalabonnementen aangemaakt. Rijk worden met YouTube? Topper Pewdiepie verdient 7 miljoen dollar per jaar.

Media

GroupM: Weg met media-inkoop op open netwerken

WPP-dochter GroupM stopt tegen eind 2014 met het inkopen van reclameruimte via open exchanges. Automated buying wordt omwille van de kwaliteit aan banden gelegd. WPP gaat enkel nog privédeals met uitgevers sluiten.

Marketing

Nederlandse muziekdienst Sleeve Music rekent op 1 miljoen gebruikers

De Nederlandse muziekdienst Sleeve Music wil voor het einde van het jaar ruim 1 miljoen gebruikers bedienen. Dat vertelt oprichter Maarten-Jan Vermeulen tegen vakblad Entertaintment Business.

e-commerce