More stories

‘Enzo Knol verdient ruim 3 ton’

Vlogger Enzo Knol, goed voor 1 miljoen volgers op YouTube, verdient ruim drie ton per jaar. Dat beweert in elk geval Quote. De video’s op YouTube werden vorig jaar 400 miljoen keer bekeken.

Entertainment

Mediabedrijf IEX naar de Amsterdamse beurs

Mediabedrijf IEX, gespecialiseerd in websites voor beleggers, gaat vandaag naar de beurs. Het geld dat zo wordt opgehaald wordt geïnvesteerd in sites als IEX.nl, guruwatch.nl en participaties.nl.

Publishing

Uniform belastingtarief voor gokmarkt

Regeringspartijen VVD en PvdA dienen gezamenlijk voorstellen in om tot één belastingtarief te komen voor de gokmarkt. Dat meldt De Telegraaf vanochtend.

Entertainment

Geen DAB+ via L-band

De zogenoemde L-band zal in Nederland niet meer worden ingezet voor digitale radio via de ether (DAB+). Dat heeft het ministerie van Economische Zaken besloten.

Media

Klantenbestand Videoland met 200 procent gegroeid

Het klantenbestand van online videodienst Videoland is in het eerste jaar als abonnementsdienst gegroeid met meer dan 200 procent. Dat zegt eigenaar RTL, zonder concrete aantallen te noemen.

Entertainment

De Bauers voortaan exclusief op YouTube

Frans Bauer zet zijn realityprogramma De Bauers voort op YouTube. De nieuwe serie zal niet op lineaire televisie te zien zijn.

Entertainment

Ziggo rolt HbbTV landelijk uit

Kabelaar Ziggo zal in 2016 in zijn hele verzorgingsgebied HbbTV aanbieden. De technologie, die lineaire-tv combineert met internet, is op dit moment alleen in het voormalige UPC-gebied verkrijgbaar.

Entertainment

Adele en vinyl redden muziekspeciaalzaak

Muziekspeciaalzaken als Concerto, Plato, Velvet en Sounds hebben nauwelijks last van muziekdiensten als Spotify en Apple Music. Ze melden niet alleen een aanhoudende groei van vinyl, maar ook Adele zorgt voor een hogere omzet. De Britse zangeres verkoopt haar derde album alleen op cd en vinyl, niet via streamingdiensten.

Entertainment

Apple Music heeft 800.000 Nederlandse gebruikers

Apple Music heeft al 800.000 gebruikers in Nederland. Daarmee staat de muziekdienst nog niet in de Top 3. Vijf miljoen Nederlanders gebruiken Spotify, iTunes heeft 3,5 miljoen gebruikers en Soundcloud 1,5 miljoen.

Entertainment

11 miljoen Nederlandse YouTube-gebruikers

Bijna acht op de tien Nederlanders hebben het afgelopen jaar een of meerdere keren gebruikgemaakt van YouTube, dat komt neer op 11 miljoen gebruikers. Dat blijkt uit metingen van het Telecompaper Consumer Panel. Slechts 3 procent van de Nederlanders kent YouTube niet.

Entertainment

Rewind: de belofte van Virtual Reality

Terug van heel lang weggeweest: VR. 2016 moet het jaar van Virtual Reality worden, wanneer de consumentenversies van brillen van Oculus, Sony Playstation en HTC Vive op de markt komen. Maar is er wel voldoende content?

Entertainment

Regionale dagbladen bundelen advertentie activiteiten

BDUmedia, NDC Mediagroep, Media Groep Limburg en Holland Media Combinatie vormen vanaf 1 januari 2016 één loket voor de nationale adverteerdersmarkt voor regionale dagbladen: ProMille Media. Per 1 februari worden de huis-aan-huiskranten van de betreffende uitgevers hieraan toegevoegd. Daarnaast worden op korte termijn de online merken opgenomen in het portfolio.

Media

YouTube zorgt voor stijging boekenverkoop in de VS

Boeken van YouTubesterren en kleurboeken voor volwassenen zijn twee nieuwe genres in de boekenwereld die in de VS verantwoordelijk worden gehouden voor stijgende verkoopcijfers.

Media

Smart-tv in zestig procent van de huishoudens

Het aantal connected-tv’s, oftewel televisies met een internetverbinding, is in een kleine vier jaar tijd verdubbeld. Dat komt voor een bovengemiddeld groot deel voor rekening van smart-tv’s, die zelf bedraad of draadloos via een router met internet verbonden kunnen worden. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

Entertainment

Gratis artikel lezen? Eerst vragen beantwoorden

Uitgever Ziff Davis wil zijn online advertentieomzet verhogen met behulp van een nieuw advertentieformaat FreeWall, waarbij gebruikers om verder te kunnen lezen moeten reageren op advertenties.

Media