More stories

Algemeen-directeur Bert Habets verlaat RTL voor Luxemburg

Algemeen-directeur Bert Habets vertrekt later dit jaar naar RTL Group in Luxemburg, zo bevestigt hij aan Adformatie. Habets krijgt samen met Guillaume de Posch de rol van bestuursvoorzitter.

Media

Kleine winst voor TMG in woelige tijden

Ondanks dalende opbrengsten realiseerde TMG in 2016 toch nog een kleine winst. De nettowinst van bedroeg 1,6 miljoen tegenover een verlies van 23,6 miljoen in 2015, zo laat TMG weten in een voorlopig verslag.

Publishing

Talpa en Centrale Ondernemingsraad (COR) TMG naar de rechter

Talpa verzoekt de Ondernemingskamer om een onderzoek te gelasten en bij uitgever TMG een onafhankelijke commissaris te benoemen. ‘In weerwil van uitdrukkelijk en publiekelijk gedane toezeggingen heeft de Raad van Commisarissen het vereiste gelijke speelveld voor Talpa illusoir gemaakt’, zo laat aandeelhouder John de Mol dinsdagavond laat weten.

Publishing

NRC stapt uit Blendle na introductie premium abonnement

NRC stapt vanaf 1 april uit bladenkiosk Blendle. Hoofdredacteur Peter Vandermeersch vreest naar eigen zeggen oprecht dat Blendle ‘op middellange termijn niet goed is voor de journalistiek’.

Publishing

Beleggers verbaasd over stammenstrijd TMG

Beleggersvereniging VEB vindt dat uitgever TMG heel wat heeft uit te leggen aan beleggers nu de Raad van Commissarissen niet met Talpa in gesprek wil. Het mediabedrijf van John de Mol biedt sinds zondag 6,50 euro per aandeel TMG. Een fors hoger bedrag dan de 6 euro die Mediahuis/VPE nu biedt.

Publishing

John de Mol koopt weer aandelen TMG

John de Mol geeft niet op. Zojuist meldt Talpa dat het maandag opnieuw 874.692 certificaten van aandelen in Telegraaf Media Groep heeft gekocht tegen gemiddeld 6,4 euro per aandeel.

Publishing

TMG akkoord met Mediahuis en VP Exploitatie, maar ruzie in de top (update)

TMG, Mediahuis en VP Exploitatie hebben een voorlopige overeenstemming bereikt over een bod van 6 euro per aandeel TMG. Daarmee is John de Mol, die zijn bod verhoogde naar 6,35 euro per aandeel, op een zijspoor gezet. Leo Epskamp en Geert-Jan van der Snoek, bestuursleden van Telegraaf Media Groep (TMG), zijn per direct geschorst door de Raad van Commissarissen.

Publishing

John de Mol koopt weer plukje aandelen TMG (update)

Talpa Holding N.V. heeft op de beurs 387.830 certificaten van aandelen in Telegraaf Media Groep N.V. gekocht tegen voor gemiddeld 6,2 euro per aandeel.

Publishing

‘TMG moet Talpa gelijk speelveld bieden’

Mediahuis/VPE nemen als aandeelhouders van uitgeverij TMG een grotere positie in dan Talpa. Toch is het in het belang van TMG èn de minderheidsaandeelhouders dat TMG ook het bod van Talpa serieus overweegt. Dat schrijft de Nederlandse beleggersvereniging naar aanleiding van de biedingenstrijd tussen Mediahuis en John de Mol.

Publishing

FD Mediagroep: 44 % omzet uit Digitaal

FD Mediagroep zag zijn omzet in 2016 met 4,3 procent groeien tot 74,5 miljoen euro. Bijna de helft daarvan, 44 procent, is afkomstig uit digitale diensten.

Publishing

35.000 gesponsorde locaties in Pokémon Go

Voor Pokémon Go zijn niet minder dan 35.000 gesponsorde locaties gecreëerd, onder meer voor Starbucks, Sprint en Unibail-Rodamco. Dat vertelde John Hanke, CEO van Niantic, de spin-off van Google, gisteren op Mobile World Congress.

Entertainment

YouTube bundelt tv-zenders, Facebook brengt tv app uit

YouTube begint in de VS een eigen tv-dienst als alternatief voor de kabel. De onlinedienst bundelt enkele populaire Amerikaanse zenders zoals ABC, CBS, FOX, NBC en sportzender ESPN voor 35 dollar per maand.

Entertainment

Talpa verhoogt bod op TMG (update)

Talpa verhoogt haar bod op uitgever TMG naar 6,35 euro per aandeel, ruim boven het bod van Mediahuis van 5,90 euro. Mediahuis en VP Exploitatie noemen het bod ‘kansloos’.

Publishing

Reed Hastings (Netflix): ‘Alle videodiensten in de toekomst online’

Netflix helpt piraterij te bestrijden. Dat vertelde Reed Hastings, die topman van Netflix, vanavond tijdens het Mobile World Congress in Barcelona. “Het beste bewijs is Nederland, dat berucht was vanwege piraterij. Sinds er een betaalbaar alternatief is, zie je dat sterk teruglopen.”

Entertainment
Premium

CMO Symbaloo: ‘Gepersonaliseerd leren is ons doel’

Symbaloo zet favoriete linkjes van gebruikers om in een persoonlijke startpagina. Ooit bedoeld als openingsscherm voor browsers, nu vooral voor in de klas. Met een nieuw platform kunnen docenten zelfs online content tot een eigen lesprogramma bundelen, aldus CMO Sander Vessies.

Media