More stories

PlayStation Now straks alleen nog beschikbaar op PS4 en pc

PlayStation Now zal vanaf half augustus alleen nog maar via PS4 en pc worden aangeboden. De streamingdienst stopt via PlayStation 3, PlayStation Vita, PlayStation TV, Sony Bravia-tv’s, Sony Blu-ray-spelers en Samsung-tv’s.

Entertainment

Clash Royale goed voor 1 miljard dollar in 2016

De mobiele game Clash Royale heeft het Finse Supercell vorig jaar 1 miljard dollar opgebracht, zo blijkt uit berekeningen van Sensor Tower. Het spel werd in maart 2016 gelanceerd.

Entertainment

Eelko van Kooten (Spinnin’ Records): ‘Ik kan het niet maken, maar wel goed verkopen’

Nul komma nul twee cent levert een stream gemiddeld per keer op op Spotify, maar toch heeft Eelko van Kooten, platenbaas van Spinnin’ Records, sinds kort een plekje in de Quote 500. Ondertussen heeft zijn platenlabel meer dan meer dan zestien miljoen volgers op YouTube en in totaal op social media een kleine zesentwintig miljoen volgers.

Entertainment

Ziggo ziet markt weer aantrekken

Het gaat weer beter met Ziggo. Het kabelbedrijf behaalde het beste kwartaalresultaat sinds begin 2014 met een groei van 56.000 nieuwe internet en 12.000 vaste telefonie klanten.

Entertainment

Ziggo lanceert dagpas voor FOX Sports

Vanaf vandaag kunnen klanten van Ziggo een dagpas aanschaffen die de mogelijkheid biedt om 24 uur lang naar FOX Sports Eredivisie of FOX Sports International te kijken. Zij hebben dan geen abonnement op FOX Sports nodig.

Entertainment

Rolf Dröge (Atmosphere): ‘Wij leveren voor merken playlists op maat’

Boodschappen doen of koffie drinken gebeurt vandaag de dag vrijwel altijd met begeleiding van muziek. Soms is dat radio, soms een zelf samengestelde playlist op Spotify, maar bedrijven kunnen zich ook wenden tot Atmosphere. Dat bedrijf levert curatoren die maandelijks nieuwe op maat gemaakte playlisten samenstellen. “Wij leveren daar de software en soms ook de hardware bij en regelen de licenties, zodat ze muziek legaal kunnen afspelen”, aldus COO Rolf Dröge.

Entertainment

Mediahuis ziet sterke groei digitale verkoop

Mediahuis, de Vlaamse uitgever die Telegraaf Media Groep (TMG) wil overnemen, bouwde in 2016 naar eigen zeggen verder op solide resultaten. De Belgische activiteiten van Mediahuis en het Nederlandse NRC waren vrijwel gelijkwaardig verantwoordelijk voor de groei.

Publishing

Gamebedrijven sluiten 2016 positief af

De meeste beursgenoteerde gamebedrijven meldden donderdag goede resultaten. Zo leunt Zynga nog altijd grotendeels op oude titels als Words With Friends en Zynga Poker. Die leverden in het vierde kwartaal 190 miljoen dollar omzet op.

Entertainment

Mediahuis mag belang Delta Lloyd in TMG overnemen

De Vlaamse uitgever Mediahuis is een stap dichterbij de overname van TMG gekomen. Het bedrijf mag het belang van Delta Lloyd van ongeveer 11 procent in de Telegraaf Media Groep overnemen.

Publishing

Nieuwe baas voor Apple TV wijst op grote ambities

Apple lijkt nieuwe ambities te koesteren met Apple TV. De divisie wordt voortaan geleid door Timothy D. Twerdahl, de voormalige chef van Amazon Fire TV, zo heeft Apple ook zelf bevestigd.

Entertainment

Amper groei bij Sanoma Nederland

Sanoma heeft niet kunnen profiteren van de groei op de online reclamemarkt in Nederland en België in 2016. De uitgeverij noteerde hier een verkoopgroei van twee procent.

Online advertising

Axel Springer rolt nieuwsdienst Upday Europees uit

Uitgever Axel Springer gaat zijn nieuwsverzamelapp Upday uitrollen naar nog eens twaalf EU-landen en opent ook een redactie in Amsterdam.

Online marketing

Twee derde huishoudens heeft internettoegang op televisie

73 procent van de Nederlandse huishoudens met kinderen heeft minimaal één tv waarmee internetcontent kan worden bekeken. Bij huishoudens zonder kinderen is dat 62 procent. Gemiddeld staat er in 66 procent van alle Nederlandse huishoudens een tv met toegang tot internet. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper in het vierde kwartaal van 2016.

Entertainment

Innovatie accelerator in de mediasector zoekt startups

MediaMatters, de Nederlandse innovatie accelerator in de mediasector, roept innovatieve startups en scale-ups op zich aan te melden voor de eerste ronde van het programma voor 2017. MediaMatters is op zoek naar internationaal georiënteerde startups en scale-ups die toegevoegde waarde kunnen bieden voor mediabedrijven en zijn actief op het gebied van content, advertising en technologie.

Media

‘Spotify stelt beursgang uit’

Muziekdienst Spotify lijkt zijn beursgang weer uit te stellen. Bronnen melden aan TechCrunch dat het Zweedse bedrijf pas in 2018 naar de beurs gaat.

Entertainment