More stories

Miljoenen nieuw groeigeld voor SoundCloud

Audiodienst SoundCloud zou voor 32 miljoen euro aan nieuwe financiering hebben opgehaald. Het bedrijf, een soort YouTube zonder beeld, wil dit jaar ook abonnementen voor luisteraars invoeren.

Publishing

Huffington Post reorganiseert om nieuwe videostrategie

De Amerikaanse nieuwssite The Huffington Post kiest een nieuwe videostrategie. Er wordt nadrukkelijk gekozen voor documentaires en webseries.

Publishing

Verzet tegen online kanaal NPO

NDP Nieuwsmedia verzet zich tegen de komst van het voorgenomen online kanaal Npo3.nl. Omdat de NPO een onduidelijke, ruime beschrijving geeft van het aanbodkanaal, is niet uit te sluiten dat de inhoud van Npo3.nl voor een groot deel zal overlappen met het aanbod van de lidbedrijven van NDP Nieuwsmedia.

Media

’10 miljoen betalende klanten voor Apple Music’

Apple Music heeft volgens The Financial Times inmiddels 10 miljoen betalende abonnees. Met name de laatste maanden is het snel gegaan. In oktober maakte Apple bekend dat het 6,5 miljoen betalende abonnees had.

Entertainment

BREIN gaat aanpak uploaders illegale content opschroeven

BREIN heeft vorig jaar 16 zogenoemde ex-parte rechterlijke bevelen verkregen tegen beheerders van illegaal digitaal aanbod. Dat meldt de bestrijder op haar website.

Legal

‘Tv-reclame geeft grootste salesboost’

Televisie is de grootste aanjager van korte en middellangetermijn sales. Van alle verkopen binnen drie maanden na het einde van een mediacampagne is gemiddeld 39 procent toe te schrijven aan media-inspanningen. 33 procent daarvan komt op conto van tv-reclame.

Attributie

Elsevier en BeleggersBelangen naar New Skool Media

New Skool Media neemt de uitgeefactiviteiten van Weekblad Elsevier en BeleggersBelangen over. Reed Business Nederland behoudt een minderheidsbelang in de nieuwe constructie.

Media

Uitgever van Geenstijl en Dumpert naar VICE

Uitgever Stef Dol van NewsMedia, waar onder meer Geenstijl en Dumpert onder vallen, wordt uitgever van VICE in de Benelux.

Publishing

Ronald van der Aart en Michiel van Schooten beginnen Roger’s Communication

Ronald van der Aart (RepMen, ex-UPC) en Michiel van Schooten (Start Making Sense!, ex-RAPP) zijn een nieuw communicatiebureau begonnen. Roger’s Communication noemt zich een cross-over boutique agency op het snijvlak van advertising, sponsoring en PR. Zowel offline als digitaal, social èn inbound.

Communicatie

Blendle laat journalisten artikelen verkopen

Het journalistieke platform Reporters Online lanceert vandaag een WordPress-plug-in waarmee freelance journalisten artikelen op hun eigen site kunnen verkopen. Die verkoop loopt via Blendle.

Publishing

RTL claimt snelst groeiende Multi Channel Network

RTL zegt dat zijn Multichannel Network (RTL MCN), met een gemiddeld bereik van bijna 60 miljoen impressies per maand, het snelst groeiende multichannel network van het afgelopen jaar is op het gebied van premium contentmakers en multiscreen formats.

Entertainment

Netflix nu in 190 landen

Netflix is vanaf vandaag in 190 landen verkrijgbaar. Dat zijn er 130 meer dan vorig jaar. CEO Reed Hastings maakte de uitbreiding zojuist bekend op technologiebeurs CES in Las Vegas.

Entertainment

Sjuul Paradijs (Telegraaf) in storytelling

Oud hoofdredacteur Sjuul Paradijs en voormalig digitaal hoofdredacteur Jan-Kees Emmer van De Telegraaf beginnen een nieuw mediabedrijf met de nadruk op ‘storytelling’.

Communicatie

‘Enzo Knol verdient ruim 3 ton’

Vlogger Enzo Knol, goed voor 1 miljoen volgers op YouTube, verdient ruim drie ton per jaar. Dat beweert in elk geval Quote. De video’s op YouTube werden vorig jaar 400 miljoen keer bekeken.

Entertainment

Mediabedrijf IEX naar de Amsterdamse beurs

Mediabedrijf IEX, gespecialiseerd in websites voor beleggers, gaat vandaag naar de beurs. Het geld dat zo wordt opgehaald wordt geïnvesteerd in sites als IEX.nl, guruwatch.nl en participaties.nl.

Publishing