More stories

Netflix hevelt Franse kantoor over naar Nederland

Netflix sluit zijn Franse kantoor en hevelt de werkzaamheden over naar het hoofdkwartier in Amsterdam. Volgens het Amerikaanse Variety heeft het Amerikaanse bedrijf grote moeite om lokale content aan te trekken, onder meer omdat nieuwe films pas 36 maanden na vertoning in de bioscoop getoond mogen worden.

Entertainment

NY Times staakt jongerenapp, gaat voor social media

De mobiele app NYT Now wist afgelopen twee jaar niet aan te slaan onder de jeugd. De krant trekt de stekker er nu uit en richt zich op de plekken waar jonger publiek sowieso komt: Twitter en Facebook.

Publishing

Hype rond Pokémon Go lijkt alweer voorbij

De zomerhype van 2016 lijkt alweer voorbij. Het was ongetwijfeld het grootste gamingsucces uit de recente geschiedenis, maar wel een met een zeer korte levensduur. Na een maand zijn veel spelers alweer uitgekeken op Pokémon Go.

Entertainment

NPO vernieuwt on demand dienst

De NPO gaat zijn on demand platform voorjaar 2017 vernieuwen, zo werd vanmiddag bekend gemaakt op een perspresentatie in Hilversum. De nieuwe naam wordt NPO Gestart.

Entertainment

Datingapp moet koppeling Zomergasten verwijderen

Dating-app Plekk moet van de VPRO de incheckmogelijkheid op het programma Zomergasten verwijderen.

Entertainment

Ziggo wil nieuwe afspraken met FOX Sports

Kabelaar Ziggo lijkt gefrustreerd over forse prijsverlagingen die concurrenten hebben aangekondigd voor het sportpakket van FOX Sports. Wat eerder een voordeel leek, een contract dat nog tot 2019 doorloopt, blijkt nu nadelig voor Ziggo uit te pakken.

Entertainment

Tweakers: ‘Bij ons wordt alles gechallenged’

Van automotive naar tech: directeur Fréderique van de Poll (36) verruilde AutoTrack vorig jaar voor Tweakers. Beide digitale Persgroep-titels groeien, laatstgenoemde zelfs met dubbele cijfers. Als zakenvrouw te midden van nerds zoekt ze naar commerciële kansen op dit onafhankelijke platform.

Media

Netflix investeert minder in reclame, maar blijft groeien in Nederland

Netflix slaagt er steeds beter in om groei van het klantenbestand in Nederland te realiseren, zonder dat dit wordt ondersteund door zogeheten above the line reclame. Dat blijkt uit cijfers van Telecompaper over de afgelopen jaren.

Entertainment

NOS verslaat eigen online records met Rio 2016

De digitale verslaggeving van de Olympische Spelen in Brazilië breekt records bij de NOS. Zowel de sportsite als de sectie met algemeen nieuws scoort miljoenen kijkers.

Publishing

Waarom marketeers Twitter niet kunnen negeren (infographic)

Twitter is niet meer het medium waarover iedereen graag praat, maar met 320 miljoen actieve maandelijkse gebruikers mag je het microblog als marketeer zeker niet schrijven. Deze infographic van WebpageFX vertelt waarom: merken die Twitter voor klantenservice gebruiken zien de klanttevredenheid bijvoorbeeld sterk toenemen.

Twitter/X

Tele2 gaat niet verder met FOX Sports

Tele2 stopt met het aanbieden van FOX Sports. Anders dan KPN is men niet tot een overeenkomst gekomen. De wedstrijden zijn nog tot 13 september te zien.

Entertainment

Failliet Gawker Media naar Univision

Univision heeft naar verluidt 135 miljoen dollar betaald voor het failliette Gawker Media. Oprichter Nick Denton bevestigde de overname van de omstreden roddelsite.

Publishing

William Hill slaat overnamebod af

Het Britse gokbedrijf William Hill, mogelijk een van de kandidaten voor een Nederlandse online goklicentie, heeft een overnamebod van concurrenten 888 en Rank Holdings naast zich neergelegd.

Entertainment

CDO SBS: ‘Denk niet dat je het allemaal al weet’

De consumptie van media verandert in rap tempo. Zo merkt ook SBS, dat op zijn manier inspeelt op de groeiende populariteit van diensten als Netflix, maar ook YouTube. “Je moet daarbij niet blijven hangen in plannenmakerij”, aldus David Vink (54), Chief Digital Officer.

Media

Blendle heeft 1 miljoen geregistreerde gebruikers

De Nederlandse krantenkiosk Blendle claimt 1 miljoen geregistreerde gebruikers, in zowel binnen- als buitenland. Het aantal actieve gebruikers ligt echter een stuk lager, ‘enkele honderd duizenden’.

Publishing