More stories

Spotify wordt persoonlijker, voegt video toe

Spotify breidt het aanbod uit met met podcasts en video. De BBC, CBS, Comedy Central, MTV en Vice stellen eigen content ter beschikking. Dat heeft het Zweedse bedrijf vanmiddag bekend gemaakt.

Entertainment

TMG gaat voor Over the Top-strategie

TMG stapt in streaming video om nieuwe inkomstenbronnen aan te boren. Dat vertelde Geert-Jan van der Snoek vanmiddag op het Cross Media Congres in Amsterdam.

Publishing

Straks ook games in Facebook Messenger

Binnen Facebook Messenger kunnen in de toekomst vermoedelijk games worden gespeeld. Facebook is naar verluidt met verschillende ontwikkelaars in gesprek, schrijft The Information op basis van ingewijden.

Entertainment

Topman Liberty Global hint naar fusie Vodafone

Topman John Malone van Liberty Global, het moederbedrijf van kabelmaatschappij Ziggo, heeft in een interview met Bloomberg aangegeven dat hij wel wat voelt voor een fusie met Vodafone. Daarmee zou het bedrijf dan kunnen beschikken over een eigen mobiel netwerk.

Media

Sanoma/SBS wil millennials via meerdere kanalen raken

Sanoma/SBS wil millennials in de toekomst gaan benaderen via meerdere kanalen. Die strategie wordt uitgewerkt samen met Social1nfluencers, het Amsterdamse bedrijf dat merken koppelt aan enthousiaste vloggers. Sanoma heeft recentelijk een belang in het Amsterdamse bedrijf genomen.

Publishing

Media Werkplaats Hilversum (MWH) sluit de deuren

De Media Werkplaats Hilversum (MWH), een speciale opvangplek bedoeld om ontslagen omroepmedewerkers in Hilversum op te vangen, gaat alweer sluiten.

Media

Wilko van Iperen wordt hoofd digitaal BNN-VARA

Wilko van Iperen wordt met ingang van 1 juli het nieuwe hoofd Digital bij BNN-VARA. Van Iperen wordt verantwoordelijk voor alle activiteiten binnen de digitale platforms: internet, mobiel en themakanalen. Hij volgt ad interim manager Rutger Verhoeven op.

Media

Forse groei voor online tv-diensten

Videodiensten zoals Netflix die alleen via internet zijn te ontvangen, gaan fors groeien. Juniper Research denkt dat het aantal abonnees zal toenemen van 92,1 miljoen vorig jaar naar 333,2 miljoen in 2019.

Media

Filmfonds en VPRO werken aan Filmvinder

Het Nederlands Filmfonds en VPRO Cinema werken aan een online platform voor een actueel overzicht van alle films die in de bioscoop, op DVD, op televisie en via VOD beschikbaar zijn. Filmvinder zal eind 2015 operationeel zijn.

Entertainment

Apple lanceert TVKit voor ontwikkelaars

Apple lanceert binnen enkele weken op zijn ontwikkelaarsconferentie een zogenoemde TVKit voor Xcode, waarmee derden apps voor Apple TV kunnen ontwikkelen. Net als de iPhone wordt Apple TV daarmee opengesteld voor derden.

Media

Nederlandse Fuuzle gaat concurrentie aan met Feedly

Het Nederlandse Fuuzle is een portal voor RSS nieuws gestart, als concurrent van Feedly. Fuuzle is in tegenstelling tot Feedly geheel gratis. Het Enschedese bedrijf verdient zijn geld met advertenties.

Media

Spotify: ‘Gratis dienst blijft’

Spotify ontkent verhalen dat het onder druk van platenmaatschappijen zijn door reclame gefinancierde gratis dienst zou moeten staken. ‘Er klopt niets van, ons model werkt.’

Entertainment

Gokbedrijf 888 doet bod op Bwin

Gokbedrijf 888 wil concurrent Bwin overnemen om zijn activiteiten op het gebied van gokken op sportwedstrijden uit te breiden.

Entertainment

Digitaal geen inzet bij conflict TMG

Hoofdredacteur Sjuul Paradijs vertrekt onmiddellijk bij De Telegraaf. Een overgrote meerderheid van de redactie van De Telegraaf is het niet eens met de plannen van het bestuur van TMG. Dat wil titels als Vrouw, Privé en Autovisie loskoppelen van de krant. Daardoor zou Paradijs zijn zeggenschap over de katernen kwijtraken.

Media

Minecraft: learnings uit een virtuele wereld

Voor kinderen is het een leuk spelletje, voor volwassen techneuten een omgeving om megalomane constructies te bouwen. Minecraft is een wereldwijd succesnummer. Wat zijn de succesfactoren? En wat kunnen andere bedrijven ervan leren?

Entertainment