More stories

Amsterdam krijgt groots e-sport evenement

ESL, ’s werelds grootste e-sportsbedrijf, gaat kampioenschappen organiseren in de Amsterdam ArenA. Daarmee krijgt de Benelux een officieel ESL kampioenschap.

Entertainment

Suzan Harens benoemd tot Commercial Director Women Domain

Maandag 2 mei start Suzan Harens bij Sanoma als Commercial Director Women Domain. In deze functie richt zij zich primair op het uitbouwen van de commerciële activiteiten binnen het Vrouwendomein van Sanoma SBS met o.a. de merken Libelle, Margriet en Viva. Daarnaast zal zij het bijbehorende salesteam aansturen.

Publishing

Bijna een vijfde Nederlandse huishoudens heeft Netflix-abonnement

Bijna een vijfde van alle Nederlandse huishoudens had aan het einde van het eerste kwartaal van 2016 een abonnement op Netflix. Dat is fors meer dan de 15 procent geabonneerde huishoudens in het eerste kwartaal van 2015, zo blijkt uit cijfers van Telecompaper.

Entertainment

Vlogger Nanne Meijer raakt YouTube-kanaal kwijt

Vlogger Nanne Meijer is als gevolg van een rechtenkwestie zijn YouTube-kanaal kwijtgeraakt. Dat meldt Spreekbuis. Zijn kanaal valt onder het Multi Channel Network van RTL Nederland.

Entertainment

Groei Netflix lijkt te verzwakken

De koers van het aandeel Netflix maakte zojuist een diepe duik na tegenvallende verwachtingen voor het komende kwartaal. Netflix rekent op een groei van ‘slechts’ 2 miljoen internationale abonnees in plaats van de door analisten verwachte 3,45 miljoen.

Entertainment

Candy Crush Saga op ruim een vijfde Nederlandse smartphones

De top drie smartphone game-apps in Nederland zijn Candy Crush Saga, Wordfeud en Candy Crush Soda Saga. De app Candy Crush Saga is geïnstalleerd op 22 procent van de Nederlandse smartphones, omgerekend zijn dat bijna 2,6 miljoen gebruikers. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

Entertainment

New York Times investeert 50 miljoen dollar in digitale expansie

De New York Times trekt 50 miljoen dollar uit voor internationale digitale uitbreiding. Daartoe wordt een nieuwe tak in het leven geroepen, NTY Global. De uitgever rekent op een verdubbeling van de digitale inkomsten.

Publishing
Premium

Slechts 1 procent van Nederlanders heeft VR-apparaat

Zo’n 8 procent van de Nederlanders heeft al wel eens gebruik gemaakt van een apparaat om virtual reality (VR) mee te ervaren. Toch heeft niet meer dan 1 procent zelf een al virtual reality apparaat, zo blijkt uit een meting van het Consumer Panel uit februari 2016.

Entertainment
Premium

Programmatic advertising: zo snel mogelijk ook gewoon op de buis

Wanneer we spreken van programmatic, leggen we vaak automatisch de link met display advertising – wat begrijpelijk is gezien deze machtspositie op de markt. In 2015 bedroegen de digitale advertentie-uitgaven in Nederland een indrukwekkende €187 miljoen omzet, en dit blijft maar stijgen.

Groei voor De Persgroep

Volkskrant en Trouw kenden afgelopen jaar een opvallende groei, mede dankzij het toenemende succes van digitale en hybride (weekendkrant in de brievenbus, andere dagen digitaal) abonnementen. Dat meldt De Persgroep in zijn vandaag verschenen jaarverslag.

Publishing

Amerikaanse uitgevers bestrijden nieuwe adblocker

Zeven leden van de Newspaper Association of America (NAA) slepen Mozillas Brendan Eich voor de rechter. Die ontwikkelt een eigen adblocker, die bestaande advertenties op een pagina door eigen advertenties vervangt. Dat is illegaal, vinden de uitgevers.

Publishing

Ook internationale audiomarkt bloeit op

Niet alleen in Nederland trekt de audiomarkt weer aan, internationaal is dat eveneens het geval. De wereldwijde muziekmarkt noteerde vorig jaar een omzetstijging van 3,2 procent, waarmee het totaal op 15 miljard dollar komt.

Entertainment

Nederlandse audiomarkt naar niveau van 25 jaar geleden

De audiomarkt trekt weer flink aan dankzij streaming. De totale omzet van de Nederlandse muziekindustrie steeg vorig jaar naar ongeveer 137 miljoen euro.

Entertainment

Daily Mail bevestigt interesse in Yahoo

The Daily Mail heeft bevestigd dat het interesse heeft in onderdelen van Yahoo. De Britse uitgeversgroep vertelt aan Search Marketing Daily dat de gesprekken in een pril stadium verkeren en er geen enkele zekerheid is dat het een bod gaat uitbrengen.

Publishing

BNR gaat reclamezendtijd weer zelf verkopen

BNR Nieuwsradio en OMS hebben besloten de samenwerking per 1 mei 2016 te beëindigen. BNR gaat de reclamezendtijd weer zelf verkopen.

Media