More stories

Spotify: ‘Gratis dienst blijft’

Spotify ontkent verhalen dat het onder druk van platenmaatschappijen zijn door reclame gefinancierde gratis dienst zou moeten staken. ‘Er klopt niets van, ons model werkt.’

Entertainment

Gokbedrijf 888 doet bod op Bwin

Gokbedrijf 888 wil concurrent Bwin overnemen om zijn activiteiten op het gebied van gokken op sportwedstrijden uit te breiden.

Entertainment

Digitaal geen inzet bij conflict TMG

Hoofdredacteur Sjuul Paradijs vertrekt onmiddellijk bij De Telegraaf. Een overgrote meerderheid van de redactie van De Telegraaf is het niet eens met de plannen van het bestuur van TMG. Dat wil titels als Vrouw, Privé en Autovisie loskoppelen van de krant. Daardoor zou Paradijs zijn zeggenschap over de katernen kwijtraken.

Media

Minecraft: learnings uit een virtuele wereld

Voor kinderen is het een leuk spelletje, voor volwassen techneuten een omgeving om megalomane constructies te bouwen. Minecraft is een wereldwijd succesnummer. Wat zijn de succesfactoren? En wat kunnen andere bedrijven ervan leren?

Entertainment

‘Jonge mensen traditioneler in hun nieuwsconsumptie dan gedacht’

Het clichébeeld dat jonge mensen nauwelijks nog het nieuws volgen, en dat digitale media geleidelijk de nieuwsvoorziening hebben overgenomen van traditionele media, klopt niet. Dat blijkt uit onderzoek van communicatiewetenschapper Anna van Cauwenberge. Zij neemt juist een prominente rol voor traditionele media waar, in het bijzonder televisie.

Media

Belgisch platform gaat strips digitaal verkopen

Een gemeenschappelijk platform van Ballon Media en Standaard Uitgeverij gaat Belgische Nederlandse strips voortaan digitaal verkopen via een eigen platform.

Media

Ericsson mag MediaHub lokale omroep bouwen

Ericsson heeft de Europese aanbesteding gewonnen voor de bouw van de OLON MediaHub. De definitieve gunning wordt binnen een maand verwacht.

Media

Miljoen euro investering in videodienst Cleeng

De Amsterdamse videodienst Cleeng ontvangt een investering van 1,1 miljoen euro van een voormalig directeur van Apple. Het geld wordt gebruikt voor groei op de Amerikaanse markt.

Payment

Bliyoo van Bruna: de Spotify voor lezen

Bruna was een van de eerste partijen in Nederland met een e-commerce site. Nu zetten ze vol in op Bliyoo: een online abonnement voor e-books en e-magazines. “Dit is voor ons absoluut de toekomst”, zegt Marc Thomassen van Bruna.

E-commerce

Sterke relatie tussen Twitter en tv vooral dankzij ‘ambassadeurs’

Er is een sterke relatie tussen tweets en televisiebereik. Programma’s die op televisie een groot bereik kennen, zorgen ook op Twitter voor veel tweets. Dit blijkt uit de GfK Twitter TV Study, een onderzoek van GfK in samenwerking met Twitter en SPOT ( Marketingcentrum van Nederlandse TV zenders) naar de relatie tussen Twitter en Nederlandse televisieprogramma’s.

Social

Advertentietechnologie zorgt voor meer omzet bij AOL

Internetbedrijf AOL rapporteert over het afgelopen kwartaal een beter dan verwachte omzet van 625,1 miljoen dollar. Daaraan droegen vooral de activiteiten in video, mobiel en geautomatiseerde advertentieverkoop bij.

Media

Gefuseerd Ziggo verliest 47.000 abonnees

Het gefuseerde Ziggo en UPC is het afgelopen kwartaal 47.000 abonnees kwijtgeraakt als gevolg van concurrentiedruk en de integratie van de diensten. Wel kwamen er 10.000 breedband internet abonnementen bij, 29.000 mobiele abonnementen en 44.000 klanten voor Horizon TV.

Media

BBC ontdekt chatapp als nieuwsmedium

De BBC gebruikt sinds kort de chatapp Viber om nieuws en informatie te verspreiden. Dat deed het onder meer bij de aardbevingen in Nepal.

Media

Online uitgeverij Wayne Parker Kent wil internationale markt op

De Nederlandse online uitgeverij Wayne Parker Kent, in tweeënhalf jaar tijd gegroeid van zes naar elf titels, wil naar het buitenland. Dat vertelt CEO Slaven Mandic aan FastMovingTargets.

Publishing

Mobiele games halen computergames in

Mobiele games brengen nu meer geld op dan games voor spelcomputers, zo zegt marktvorser Digi-Capital. De totale bestedingen aan games, dus exclusief hardware, gaan van 88 miljard dollar dit jaar naar 110 miljard in 2018. Mobiele games gaan van 29 naar 45 miljard dollar.

Entertainment