More stories

Verandert Netflix ons kijkgedrag? (infographic)

Het medialandschap verandert snel, vooral dankzij Netflix, dat eind 2016 al in tweehonderd landen aanwezig wil zijn. Maar verandert Netflix ook ons kijkgedrag? Hoe wordt Netflix vooral bekeken? Hoe staat het met de productie van series en betekent Netflix het einde van de reclame? Frame Your TV geeft de antwoorden.

Disruptie

Aanzienlijk minder verwijsverkeer vanuit LinkedIn

LinkedIn was lange tijd een belangrijke bron van verwijsverkeer voor online uitgevers, maar die tijd lijkt definitief voorbij, volgens SimilarWeb. Dat bureau keek naar het verwijsverkeer van duizend uitgevers en constateert een teruggang van 44 procent alleen al dit jaar. En toch zijn binnen LinkedIn nog nooit zoveel links gedeeld.

Publishing

‘YouTube lanceert twee betaalkanalen’

YouTube wil binnen enkele maanden twee nieuwe betaalde diensten lanceren. De gratis versie blijft. Daarnaast komt er een betaald kanaal voor muziekvideo’s en een meer algemeen kanaal zonder advertenties.

Entertainment

Blendle start in Duitsland

Online artikelkiosk Blendle lanceert 14 september in Duitsland, dat hebben de oprichters vandaag bekend gemaakt op SPIEGEL Online. Twee weken geleden hebben is de Duitse versie van Blendle opengezet voor de eerste testgebruikers.

Media

ANP met korte flash video’s en nieuwsapp

Persbureau ANP gaat investeren in korte video’s, live blogs en een nieuwsapp voor de zakelijke markt. Dat heeft het bedrijf donderdag bekend gemaakt.

Media

‘Geen Champions League op Ziggo Sport’

De nieuwe zender Ziggo Sport die dit najaar wordt uitgerold kan geen wedstrijden van de Champions League uitzenden via een open sportkanaal. De rechten daarvoor liggen exclusief bij SBS Nederland, zo laat deze omroep weten.

Entertainment

Divimove in joint-venture met Sony Music

Multichannelnetwork Divimove gaat in een joint-venture met Sony Music om getalenteerde muzikale YouTubers toegang te geven tot de muziekindustrie.

Publishing

Leadingcourses.com sluit samenwerking met Golfreiswijzer.nl

Twee grote Nederlandse recensiesites voor de golfsport slaan de handen ineen. Leadingcourses en Golfreiswijzer.nl gaan data met elkaar uitwisselen om de golfer beter te bedienen.

Publishing

RTL Nederland presteert slechter, digitale inkomsten stijgen

RTL Groep, moedermaatschappij van het Nederlandse RTL, ontleent steeds meer inkomsten aan digitale diensten. In het eerste half jaar stegen de digitale inkomsten 94 procent naar 219 miljoen euro.

Entertainment

Ziggo begint gratis sportzender

Ziggo en Sport 1 lanceren gezamenlijk een nieuwe ‘gratis’ sportzender. Ziggo Sport is nog voor het eind van het jaar beschikbaar voor alle ruim 4 miljoen klanten. Dat schrijft het AD vanochtend.

Entertainment

CFO Ziggo stapt op

Financieel topman Bert Groenewegen vertrekt bij Ziggo. Hij wordt opgevolgd door Ritchy Drost, nu nog CFO bij European Broadband Operations van moederbedrijf Liberty Global.

Entertainment

Paddy Power en Betfair vormen samen groot gokbedrijf

Het Ierse gokbedrijf Paddy Power en het Britse Betfair gaan samen. Op deze manier ontstaat een van de grootste gokbedrijven ter wereld met een omzet van meer dan 1,1 miljard Britse pond.

Entertainment

Nieuwe redactiebaas voor Blendle

Blendle heeft Ties Joosten aangesteld als nieuwe redactiebaas. Samen met zeven medewerkers gaat Joosten de gidsfunctie van de online kiosk verder uitbouwen.

Media

Angry Birds-maker Rovio schrapt 260 banen

Angry Birds-maker Rovio schrapt 260 banen. Die komen bovenop de 130 die eind vorig jaar al moesten verdwijnen. Ondanks het het succes van Angry Birds 2 met inmiddels 50 miljoen downloads, is een reorganisatie noodzakelijk.

Entertainment
Premium

Online videoplatforms van SPOT-zenders groeiden met 7 procent

De online videoplatforms van de SPOT-zenders realiseerden in de eerste helft van 2015 een groei van 7 procent en kwamen daarmee uit op 10,4 miljoen euro. Dat blijkt uit cijfers die vanochtend zijn vrijgegeven. Het is het enige lichtpuntje in een ietwat gedaalde televisie reclamemarkt.

Media