More stories

Aantal klanten virtuele aanbieders daalt licht

Het aantal mobiele klanten van virtuele operators in Nederland, partijen zonder eigen netwerk, daalde in de zes maanden voorafgaand tot aan maart 2016 met 11 procent. Dat blijkt uit cijfers van Telecompaper. In totaal zijn er nu 6,6 miljoen simkaarten actief.

Mobile

Vodafone Nederland lijdt onder concurrentie

Vodafone Nederland zag zijn operationele omzet in het afgelopen kwartaal licht dalen, met 2,2 procent, naar 425,9 miljoen euro als gevolg van concurrerende marktomstandigheden en lagere roaminginkomsten.

Mobile

De vijf innovatiestappen van Pokémon Go

We doken de data in om te kijken wat Nederlanders daadwerkelijk van Pokémon Go vinden en legden dit naast de innovation adoptiecurve met de innovators, early adopters, early marjority, late majority en de laggards.

Mobile

91.000 nieuwe mobiele klanten voor Tele2

Tele2 Nederland telt inmiddels 1,3 miljoen klanten, waarvan 932.000 voor mobiel en 347.000 voor het vaste netwerk. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die het Zweedse bedrijf vanochtend publiceerde.

Mobile

Martin Knauer ad interim CEO T-Mobile Nederland

Martin Knauer start op 1 september 2016 als Algemeen Directeur ad interim van T-Mobile Nederland, maar behoudt zijn functie als Directeur Consumer die hij sinds 1 juli bekleedt.

Mobile

Belgische boete voor Skype

De Belgische telecomwaakhond BIPT legt Skype een boete op van ruim 200.000 euro. BIPT vindt dat Skype zich gedraagt als telecombedrijf, wat allerlei verplichtingen met zich meebrengt.

Mobile

Accenture koopt MOBGEN

Accenture neemt de Amsterdamse end-to-end mobiele specialist MOBGEN over om zijn digitale expertise op het mobiele front te versterken.

Service Design

Succes van Pokémon Go is geen toeval

Pokémon Go lijkt een ‘instant succes’, maar de puzzelstukjes vielen niet toevallig op de juiste plaats. Het was een uitgekiende app strategie!

Mobile

Kieskeurig stopt met mobiele app

Productvergelijker Kieskeurig.nl stopt met het ontwikkelen van zijn mobiele app en stapt volgend jaar over op een voor mobiel geoptimaliseerde site.

Search

Jeroen van Glabbeek (CM): ‘SMS nog steeds een houdbare business’

Hij verstuurt zo’n honderd smsjes per seconde, wereldwijd – waaronder TAN-codes, reminders en stemmen voor talentenjachten. “Sms is nog steeds ingeburgerd”, aldus Jeroen van Glabbeek, CEO van sms-bedrijf CM in Breda. Per sms verdient het bedrijf zo’n 1 cent met in totaal zo’n 80 miljoen euro omzet. “Een houdbare business”, ondanks het feit dat sms eindig is. “We zijn door blijven investeren, deze markt groeit nog met 15 procent per jaar”, zegt Van Glabbeek.

Mobile

‘Geen vakantie zonder wifi en WhatsApp’

Het vakantiegevoel is niet compleet als er geen wifi aanwezig is op de buitenlandse bestemming, zo laat een onderzoek van Multiscope zien. Want anders doet WhatsApp het niet of is het te duur.

Mobile

Conversie smartphone Benelux blijft achter bij andere landen

Marketeers in de Benelux slagen er minder goed in om mobiele bezoekers te converteren dan hun collega’s in andere Europese landen. In omringende landen ligt het conversiepercentage tot wel een hele procentpunt hoger. Dat blijkt uit de resultaten van de Adobe Digital Index: Europe Best of the Best 2015 – een onderzoek naar de digitale prestaties van bedrijven en consumentengedrag.

Conversie
Premium

Marktaandeel Android Marshmallow na negen maanden slechts 13,3 procent

Negen maanden na de introductie is Android Marshmallow op 13,3 procent van alle Android smartphones te vinden.

Mobile

Nieuwe strategie Newzoo: mobile analytics

De Nederlandse specialist in mondiale gameanalytics Newzoo lanceert een nieuw product. Dat verbreedt de expertise naar mobiele marketing in het algemeen, met een bereik van 2 miljard mobiele toestellen.

Analytics

Mobiele zoekfunctie e-commerce voldoet te vaak niet

Bijna geen van de zoekfuncties in webwinkels is afgestemd op hoe consumenten die in praktijk willen gebruiken. Daarmee laten winkeliers conversie en dus omzet liggen.

Conversie