More stories

‘Het is wachten op de nieuwe Big Brother’

Als het aan het Amsterdamse bedrijf Ex Machina ligt, wordt het tweede scherm het eerste scherm. Met game-achtige applicaties die de kijker het grote scherm in trekken.

Mobile

HEMA promoot webshop met ‘QR-etalages’

De etalages van de grootste HEMA-winkels hebben deze maand inspirerende, grote raamstickers die de passant met QR-codes naar de webwinkel moet lokken.

Mobile

KPN opent 4G-lab

KPN opent met een aantal innoverende bedrijven een zogeheten 4G-lab. Deze instanties kunnen daar nieuwe gebruiksscenario’s en applicaties uitproberen.

Mobile

Jumbo Supermarkten zoekt NFC-innovaties

Supermarktketen Jumbo wordt sponsor van Startbootcampprogramma NFC & Contactless. Daarmee krijgt het direct toegang tot de ondernemende ‘uitvinders’ die nu bepalen hoe de retail van de toekomst eruit ziet.

Mobile

Mark Klein nieuwe directeur T-Mobile

Mark Klein van Deutsche Telekom komt tijdelijk de Nederlandse mobiele dochter van dat concern leiden.

Mobile

Mirabeau toont iBeacon-app voor Nederlandse retail

Binnenkort krijgt de Nederlandse consument, op basis van zijn locatie in de winkelstraat, een seintje van zijn iPhone dat hij in een nabije winkel korting kan krijgen. Internetbureau Mirabeau ontwikkelde Apples technologie iBeacon door in een eigen demo-applicatie.

Mobile

Meer signalen dat er abonnementen YouTube komen

Een een blik onder de motorkap van YouTubes app voor Android blijkt weer dat Google van plan lijkt om betaalde YouTubediensten te introduceren.

Mobile

Crowdfunding voor eerste implanteerbare NFC-chip

Een Amerikaan met de Nederlandse naam Amal Graafstra wil via het crowdfundingplatform Indiegogo geld inzamelen voor een implanteerbare chip die compatibel is met NFC. Graafstra heeft zelf twee chips in zijn palm laten implementeren.

Mobile

Hoe past mobiel binnen je marketingstrategie?

Marketeers verwachten dat mobiel (deze term verwijst in dit artikel naar smartphones én tablets) ons de komende jaren meer en meer zal bezighouden. Consumenten brengen namelijk steeds meer tijd op hun smartphones en tablets door. Deze ontwikkeling is alom aanwezig maar het door marketeers goed toepassen van deze trend valt nog tegen.

Mobile

Velti van de beurs

Mobielmarketingbedrijf Velti gaat volgende maand van de beurs. Het bedrijf kan of wil niet meer voldoen aan de regels die de Nasdaq hanteert voor zijn leden.

Mobile

CBS: Nederland ruilt pc in voor tablet

Bijna de helft van de Nederlandse huishoudens heeft inmiddels een tabletcomputer en deze lijkt de plaats in te nemen van de desktop pc. Grote, vaste computers in woon-, werk- of hobbykamers verdwijnen uit onze leefomgeving.

Mobile

Mindshare gaat tv-commercials taggen met Shazam

Mediabureau Mindshare en Shazam gaan samenwerken zodat de mobiele app automatisch de tv-commercials van adverteerders kan herkennen.

Mobile

Tabletworld.nl (opnieuw) gelanceerd

De populaire nieuwssite Androidworld.nl krijgt er een zustersite bij, eentje die ook over Applezaken gaat: Tabletworld. De site wordt samen met Media Lizard opgericht, de uitgeverij die voortkomt uit HUB.

Mobile

De mobiele SEO-strategie: waar rekening mee te houden?

Begin 2014 zullen wereldwijd meer websites worden bezocht met mobiele toestellen (vooral smartphones) dan desktopcomputers. Hoewel het aantal ‘desktop internetters’ nog steeds elk jaar toeneemt, zet de groei van ‘mobiele internetters’ zich in een hogere versnelling door.

Mobile

‘Mobiele reclamecampagnes scoren beter’

Mobiele displaycampagnes worden beter herkend en beter gewaardeerd dan reclamecampagnes op het vaste web.

Mobile