‘Het is wachten op de nieuwe Big Brother’
Als het aan het Amsterdamse bedrijf Ex Machina ligt, wordt het tweede scherm het eerste scherm. Met game-achtige applicaties die de kijker het grote scherm in trekken.
Als het aan het Amsterdamse bedrijf Ex Machina ligt, wordt het tweede scherm het eerste scherm. Met game-achtige applicaties die de kijker het grote scherm in trekken.
De etalages van de grootste HEMA-winkels hebben deze maand inspirerende, grote raamstickers die de passant met QR-codes naar de webwinkel moet lokken.
KPN opent met een aantal innoverende bedrijven een zogeheten 4G-lab. Deze instanties kunnen daar nieuwe gebruiksscenario’s en applicaties uitproberen.
Supermarktketen Jumbo wordt sponsor van Startbootcampprogramma NFC & Contactless. Daarmee krijgt het direct toegang tot de ondernemende ‘uitvinders’ die nu bepalen hoe de retail van de toekomst eruit ziet.
Mark Klein van Deutsche Telekom komt tijdelijk de Nederlandse mobiele dochter van dat concern leiden.
Binnenkort krijgt de Nederlandse consument, op basis van zijn locatie in de winkelstraat, een seintje van zijn iPhone dat hij in een nabije winkel korting kan krijgen. Internetbureau Mirabeau ontwikkelde Apples technologie iBeacon door in een eigen demo-applicatie.
Een een blik onder de motorkap van YouTubes app voor Android blijkt weer dat Google van plan lijkt om betaalde YouTubediensten te introduceren.
Een Amerikaan met de Nederlandse naam Amal Graafstra wil via het crowdfundingplatform Indiegogo geld inzamelen voor een implanteerbare chip die compatibel is met NFC. Graafstra heeft zelf twee chips in zijn palm laten implementeren.
Marketeers verwachten dat mobiel (deze term verwijst in dit artikel naar smartphones én tablets) ons de komende jaren meer en meer zal bezighouden. Consumenten brengen namelijk steeds meer tijd op hun smartphones en tablets door. Deze ontwikkeling is alom aanwezig maar het door marketeers goed toepassen van deze trend valt nog tegen.
Mobielmarketingbedrijf Velti gaat volgende maand van de beurs. Het bedrijf kan of wil niet meer voldoen aan de regels die de Nasdaq hanteert voor zijn leden.
Bijna de helft van de Nederlandse huishoudens heeft inmiddels een tabletcomputer en deze lijkt de plaats in te nemen van de desktop pc. Grote, vaste computers in woon-, werk- of hobbykamers verdwijnen uit onze leefomgeving.
Mediabureau Mindshare en Shazam gaan samenwerken zodat de mobiele app automatisch de tv-commercials van adverteerders kan herkennen.
De populaire nieuwssite Androidworld.nl krijgt er een zustersite bij, eentje die ook over Applezaken gaat: Tabletworld. De site wordt samen met Media Lizard opgericht, de uitgeverij die voortkomt uit HUB.
Begin 2014 zullen wereldwijd meer websites worden bezocht met mobiele toestellen (vooral smartphones) dan desktopcomputers. Hoewel het aantal ‘desktop internetters’ nog steeds elk jaar toeneemt, zet de groei van ‘mobiele internetters’ zich in een hogere versnelling door.
Mobiele displaycampagnes worden beter herkend en beter gewaardeerd dan reclamecampagnes op het vaste web.